Gå til innhold

Er dette rett inkassoskikk?


Anbefalte innlegg

Skal skrive dette så kort jeg klarer

 

Har hatt en privat avtale med et firma for ett år siden, om å betale en verkstedsregning. Havnet i (midlertidig) uføre, og greide bare å betale litt, men var så stressa at jeg glemte helt å fortelle han at jeg ikke klarte å betale resten.

Visma kom på banen, og sendte meg en del mail i mars. Da sa jeg at jeg skulle sende det videre til min økonomiske rådgiver i NAV. Dessverre unnlot NAV å fortelle meg at han var blitt pensjonert, før uti april, og da hadde jeg glemt dette med Visma,

 

For en time siden fikk jeg en mail fra Visma igjen i dag, der samme saksbehandler ba om en oppdatering på saken. Jeg sa at saksbehandler var pensjonert, og at jeg helt ærlig hadde glemt saken. Jeg spurte tilbake om hvordan det gikk med å få oppdatert beløpet etter mine innbetalinger fra verkstedet.

 

Selv om jeg har klart å bevise med kontoutskrifter at jeg har betalt deler av regningen, får jeg nå ektremt utpressende mailer fra saksbehandler. Han påstår det ikke foreligger noen bevis for at jeg har betalt deler av beløpet (selv om jeg har vist han kontoutskrifter), og at jeg har 10 dager på meg til å betale det resterende beløpet på ca 3700 kroner. Dersom jeg ikke betaler dette beløpet han mener jeg påstår er resterende, så må jeg betale hele regningen på 4452 kroner. 

 

Først og fremst har jeg ikke 3700 kroner. Jeg stabler meg fremdeles på beina etter at NAV dreit på draget og sørget for at økonomien min havnet i dritten i høst. Har forhandlet en avtale med komplett og norwegian der jeg har hatt kredittkort/forbrukslån, men betalt til forfallsdato i alle år. Aldri slitt med å betale reninger før, og jeg har klart å få meg en jobb, men blir ikke akkurat rik på denne jobben. (Jobber 100% med en minstelønn på 156 kroner i timen). Er alenemamma til to barn med alle de utgiftene det medfører også. 

 

Føler meg skikkelig overkjørt av denne fyren og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har han lov til å legge frem slike krav? Er det noe som helst jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...