Gå til innhold

RYKTE: Airpods blir trolig oppdatert med støykansellering og pulsmåling


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Vet ikke om du leste skikkelig det jeg skrev?  Dette var ikke noe kritikk direkte rettet til deg, så det er ikke noen grunn til å gå i skyttergravene.

 

Men igjen:

Det finnes allerede andre merker som har andre/bedre funksjoner enn de du har. Da ville det vel vært logisk å allerede oppgradere nå? Om bedre lyd eller nyere funksjoner faktisk var viktig for deg?

 

 

 

 

 

 

 

Hva om han synes at disse passer veldig bra i ørene, og det gjør kanskje ikke andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet ikke om du leste skikkelig det jeg skrev?  Dette var ikke noe kritikk direkte rettet til deg, så det er ikke noen grunn til å gå i skyttergravene.

 

Men igjen:

Det finnes allerede andre merker som har andre/bedre funksjoner enn de du har. Da ville det vel vært logisk å allerede oppgradere nå? Om bedre lyd eller nyere funksjoner faktisk var viktig for deg?

 

 

 

 

 

 

 

Hva om han synes at disse passer veldig bra i ørene, og det gjør kanskje ikke andre?

Kan du lese hele innlegget mitt du også?

 

Jeg har allerede skrevet det to ganger. Hvor mye mer må man gjørE?

 

Og igjen: jeg har vært og til dels sikkert er likedan selv blant andre merker ( men ikke kun et, som virker å være tilfelle her), så dette er ikke kun kritikk til de som får stjerner i øynene bare de ser et halvspist eple.

 

For å snu litt på det, syns jeg på ingen måter det hadde vært greit å betale 2700kr for f.eks Sony WH1000xm2 når jeg allerede har Sony MDR1000X.

 

Joda, det er et bedre produkt, men jeg regner med at Mdr1000x vil vare mange år og om ikke produktet i seg selv ville tapt seg ved f.eks merkbart dårligere batteritid eller at noe knakk måtte jeg vært skrullete i hodet for å kunne forsvare et slikt innkjøp. Ihvertfall om jeg ikke hadde en bruksplan for de gamle også, som f.eks å gi dem videre til et familiemedlem eller bruke dem som et VR-headsett etc.

 

Med mobiltelefoner og enkelte andre produkter er det annerledes, som har en mye mindre antatt levetid enn hodetelefoner så der se jeg nytten ved å skifte om det kommer nye modeller.

 

Kommer det noe nytt som er revolusjonerende stiller saken seg selvsagt annerledes, men det er ingenting som høres slik ut ved Airpods 2. Og det er derfor jeg reagerer på den uttalelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kan du lese hele innlegget mitt du også?

 

Jeg har allerede skrevet det to ganger. Hvor mye mer må man gjørE?

 

Og igjen: jeg har vært og til dels sikkert er likedan selv blant andre merker ( men ikke kun et, som virker å være tilfelle her), så dette er ikke kun kritikk til de som får stjerner i øynene bare de ser et halvspist eple.

 

For å snu litt på det, syns jeg på ingen måter det hadde vært greit å betale 2700kr for f.eks Sony WH1000xm2 når jeg allerede har Sony MDR1000X.

 

Joda, det er et bedre produkt, men jeg regner med at Mdr1000x vil vare mange år og om ikke produktet i seg selv ville tapt seg ved f.eks merkbart dårligere batteritid eller at noe knakk måtte jeg vært skrullete i hodet for å kunne forsvare et slikt innkjøp. Ihvertfall om jeg ikke hadde en bruksplan for de gamle også, som f.eks å gi dem videre til et familiemedlem eller bruke dem som et VR-headsett etc.

 

Med mobiltelefoner og enkelte andre produkter er det annerledes, som har en mye mindre antatt levetid enn hodetelefoner så der se jeg nytten ved å skifte om det kommer nye modeller.

 

Kommer det noe nytt som er revolusjonerende stiller saken seg selvsagt annerledes, men det er ingenting som høres slik ut ved Airpods 2. Og det er derfor jeg reagerer på den uttalelsen.

 

Tror det er du som snakker for mye og ikke hører etter. Han vil kjøpe nye fordi han er fornøyd med de gamle. Og de nye har en ny funksjon, nemlig støykansellering. Hvor mye mer revolusjonerende må det være for at man skal få lov til å ha lyst på nye da? Kanskje man virkelig savner en ting og det er støykansellering. Og pr dags dato finnes ikke det i tilsvarene plugger. Da må man ha et sett fra en annen produsent, som kanskje ikke passer i ørene i det hele tatt.

 

Vet ikke hva du mener med at du forklarer jeg. Du skriver og skriver, men det er ikke noe der som tyder på at du har skjønt hvorfor folk vil ha Airpods 2. Bose ga ut QuietComfort 35 versjon 2. Og mange kjøpte dem. Så da antar jeg at folk skal få lov til å kjøpe Airpods 2 også, eller?

 

Og har du ikke tenkt på at dersom man kjøper de nye, så selger man de gamle. Før de er så gamle at de er verdiløse.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple AirPods har blitt uunnværlige som headset når jeg snakker i telefonen, enten det er på kontoret eller i bilen. Særlig i bilen, fordi de gir mye bedre lydkvalitet enn bilens handsfree-løsning. Og takket være etuiet har man alltid en mulighet for hånden til å høre musikk, podcast, etc. uten å forstyrre andre. Utseende? Det er litt uvanlig, hvilket betyr null. Negativt: Når man går med etuiet i lommen til enhver tid, sniker det seg inn skitt i det, som er vanskelig å rengjøre.

Lenke til kommentar

 

Kan du lese hele innlegget mitt du også?

 

Jeg har allerede skrevet det to ganger. Hvor mye mer må man gjørE?

 

Og igjen: jeg har vært og til dels sikkert er likedan selv blant andre merker ( men ikke kun et, som virker å være tilfelle her), så dette er ikke kun kritikk til de som får stjerner i øynene bare de ser et halvspist eple.

 

For å snu litt på det, syns jeg på ingen måter det hadde vært greit å betale 2700kr for f.eks Sony WH1000xm2 når jeg allerede har Sony MDR1000X.

 

Joda, det er et bedre produkt, men jeg regner med at Mdr1000x vil vare mange år og om ikke produktet i seg selv ville tapt seg ved f.eks merkbart dårligere batteritid eller at noe knakk måtte jeg vært skrullete i hodet for å kunne forsvare et slikt innkjøp. Ihvertfall om jeg ikke hadde en bruksplan for de gamle også, som f.eks å gi dem videre til et familiemedlem eller bruke dem som et VR-headsett etc.

 

Med mobiltelefoner og enkelte andre produkter er det annerledes, som har en mye mindre antatt levetid enn hodetelefoner så der se jeg nytten ved å skifte om det kommer nye modeller.

 

Kommer det noe nytt som er revolusjonerende stiller saken seg selvsagt annerledes, men det er ingenting som høres slik ut ved Airpods 2. Og det er derfor jeg reagerer på den uttalelsen.

 

Tror det er du som snakker for mye og ikke hører etter. Han vil kjøpe nye fordi han er fornøyd med de gamle. Og de nye har en ny funksjon, nemlig støykansellering. Hvor mye mer revolusjonerende må det være for at man skal få lov til å ha lyst på nye da? Kanskje man virkelig savner en ting og det er støykansellering. Og pr dags dato finnes ikke det i tilsvarene plugger. Da må man ha et sett fra en annen produsent, som kanskje ikke passer i ørene i det hele tatt.

 

Vet ikke hva du mener med at du forklarer jeg. Du skriver og skriver, men det er ikke noe der som tyder på at du har skjønt hvorfor folk vil ha Airpods 2. Bose ga ut QuietComfort 35 versjon 2. Og mange kjøpte dem. Så da antar jeg at folk skal få lov til å kjøpe Airpods 2 også, eller?

 

Og har du ikke tenkt på at dersom man kjøper de nye, så selger man de gamle. Før de er så gamle at de er verdiløse.

Men hvor mange er det som selger de gamle da? Om tåkefyrsten gjør det stiller saken hans seg annerledes, men på generelt grunnlag er det dessverre et fåtall som gjør det. Hvor mange generasjoner ipads tror du det ligger rundt i de forskjellige norske hjem som bare støver ned f.eks? Noen finner bruksområde for gamle ting også, som å gi dem til barn eller foreldre osv men flertallet gjør det ikke.

 

At mange kjøpte Bose rekner jeg med, da de tross alt er en av de bedre produsentene innen støykansellering. Men hvor mange var det som direkte oppgraderte? Nå jeg vet ikke nok om Bose til å vite hvor lang tid det tok mellom de to versjonene, men neppe like hyppig som mellom Airpods 1 og 2?

 

Om de er de eneste proppene som passer i ørene hans er vel sterkt usannsynlig, men han han uansett ikke nevnt akkurat det med et eneste ord så hvorfor diskuterer vi det? Og det er jo en grunn til at samtlige produsenter av en viss kvalitet har så å si godt helt bort fra slike propper utenom innstegsmodellene til 99,-.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Men hvor mange er det som selger de gamle da? Om tåkefyrsten gjør det stiller saken hans seg annerledes, men på generelt grunnlag er det dessverre et fåtall som gjør det. Hvor mange generasjoner ipads tror du det ligger rundt i de forskjellige norske hjem som bare støver ned f.eks? Noen finner bruksområde for gamle ting også, som å gi dem til barn eller foreldre osv men flertallet gjør det ikke.

 

At mange kjøpte Bose rekner jeg med, da de tross alt er en av de bedre produsentene innen støykansellering. Men hvor mange var det som direkte oppgraderte? Nå jeg vet ikke nok om Bose til å vite hvor lang tid det tok mellom de to versjonene, men neppe like hyppig som mellom Airpods 1 og 2?

 

Om de er de eneste proppene som passer i ørene hans er vel sterkt usannsynlig, men han han uansett ikke nevnt akkurat det med et eneste ord så hvorfor diskuterer vi det? Og det er jo en grunn til at samtlige produsenter av en viss kvalitet har så å si godt helt bort fra slike propper utenom innstegsmodellene til 99,-.

 

Jeg håper da mange selger de gamle. Jeg selger i alle fall veldig mye mitt gamle utstur, og med tanke på hvor mye som er tilgjengelig på Finn, så vil jeg tro mange andre også gjør det.

 

Bose QC 35 kom i Juni 2016 og QC35 versjon 2 kom Oktober 2017. Så det er flere enn Apple som lanserer erstatninger for ganske nytt utstyr. Til sammenligning kom Airpods i Desember 2016, så Apple ligger faktisk laaangt etter når det gjelder å oppgradere disse.

 

Personlig synes jeg Airpods er de aller beste ørepluggene for meg, da basert på passform, passform til mine ører og lydkvalitet. Bruker dem på en S7 og en LG G6, så jeg kan dessverre ikke kalles en iPhone fanboy heller. Mulig det finnes andre der ute som er både bedre og billigere, men disse har altså ikke oppdaget mine ører ennå.

 

Jeg har også Bose QC35 versjon 1 til flyturer og reiser. Så det at neste type Airpods kommer med støykansellering er et Sveitsisk flagg for meg. Et stort pluss altså.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Herregud for en klassisk dårlig overskrift.

 

Her trodde jeg et øyeblikk at man kunne software-oppdatere sine gamle og få støykanselleringe og pulsmåling. Men, neide i Apple-leiren så er det kun kjøp, kjøp, kjøp nytt som gjelder.

 

Da må man selvsagt skaffe seg Apple duppeditt nivå 2, neste gang nivå 3. Ikke at det er så veldig annerledes enn hvordan alle andre opererer i et kapitalistisk system hvor man bruker kort tid og kaster, for så å kjøpe nytt som varer kort tid og kaster så det igjen.

 

MEN, det er en svært villedende overskrift på artikkelen for det :hm:

Både støykansellering og pulsmåler krever mer HW som ikke finnes pr. i dag. Så selvfølgelig kan de ikke oppdateres til det. Blir som å laste ned mer RAM.

 

Så det er ingenting villedende med overskriften. Siden det er åpenbart at de to funksjonene ikke kan være SW oppdatering.

 

Blir som "Razer Blade oppgradert med mer RAM"

Du: "Idiotisk overskrift, nå trodde jeg du kunne laste ned mer RAM via SW oppdatering"

 

Da er det liksom en selvfølge at betydningen er ny og bedre versjon. 

Lenke til kommentar

Folk er ikke mer bruk og kast nå enn før. Folk har mer penger. Og så bruker folk sine penger. Ulike folk prioritere ulikt hvordan de bruker pengene sine. For noen virker det galskap å kjøpe nye Airpods neste generasjon, men sannsynligvis bruker de personene som synes det er galskap masse penger på noe noen andre synes er galskap.

 

Miljøet er det gjerne ikke så bra for, men ser ellers ikke hvem som blir skadet av det. Og det med miljøet har lite å si med folk som kjøper nye headset hvert år. Vi må ha relativt store endringer om vi f.eks kutter konsum med 30-50%

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...