Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte motor på BMW E46 2001 mod (318i)


Anbefalte innlegg

Hei, ettersom jeg har mistanke om havarert motor så har jeg sett meg om etter ny. Noen som har noe tips til hva som passer eller ikke passer? Har noen erfaring med å bytte motor på disse?

 

Jeg har funnet en komplett motor til 5000kr med samme motorkode (M43) så jeg regner med den vil passe rett nedi.

Kompisen min sier jeg må finne en 2,0 - 2,5l om jeg først skal bytte, helst en motor som ikke har aluminiumstopp. Men jeg regner med å gå på en smell hvis ting ikke passer. Det blir alltid sånn. Må sikkert finne en girkasse som tåler mer og alt mulig dritt.

 

Tenker jeg bør gå for denne som er helt identisk, som også er i nærheten av der jeg bor. Med mindre mye annet passer nedi denne bilen her. Tipper jeg har kun én sjanse til å få en så billig motor...

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt i stuss på hva kompisen din sier. Aluminiumstopp er ett fett, og er det siste jeg ville brydd meg om. Å øke slagvolum på motoren innebærer at du må få den godkjent ombygd med høyere effekt hos SVV, samt at du må bytte ECU, startsperre, kode om elektronikk osv. Finner du en M43B18 så er det bare å kaste ut den gamle og hive i den nye på den samme elektronikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...