Gå til innhold

Ny 34" til kontorbruk og litt gaming. Asus PG348Q?


Guybrush

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha meg ny "kontorskjerm", men den må også kunne brukes til litt gaming.

Det står i utgangpunktet mellom disse to 

 

Asus 35" Curved LED FreeSync ROG Strix X eller Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q

 

Men skal man virkelig bruke 10.000 på en flere år gammel skjerm, eller gå for det nyeste?

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkort har du eller har  du planer om å skaffe?

 

Du bør velge rett sync-teknologi etter hva slags skjermkort du har, selv om G-sync er noe dyrere.
Selv har jeg en Asus MX34VQ til kontorbruk. Jeg mener gaming-versjonene er noe "overpriset", og har en del features (lys) man strengt tatt ikke trenger.

Når det er sagt så kommer vel Asus med en oppdatert 34" straks. Mulig prisene for PG348Q på bruktmarkedet vil bli levelig.

Endret av skripis
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt ett 1070. Beskjedent strømforbruk og dermed stillegående. Jeg har Asus 1070 Strix, her stopper viftene under kontorarbeid. Ett 1070 driver greit en 3440x1440 hvis du går ned fra ultra settings, også i nyere spill. 

 

AMD sine alternativ trekker mer strøm og vil dermed støye mer.

Lenke til kommentar

Takker! 1070 er sånn passe fint kort med tanke på pris kontra støy kontra ytelse, så det er absolutt noe jeg hadde i planene.

 

Men mener du at PG348Q er den beste skjermen for mitt bruk?

Hvor langt er ett snøre?  :huh: 

 

Hvis du vil ha 1070 på sikt så bør du satse på G-sync i skjermen. Da er det PG348Q som er skjermen du "skal" ha pga. G-sync fra Nvidia, og er ett veldig trygt kjøp.

 

Ellers er jeg storsamler av 34" skjermer. Har selv PG348Q, Acer Z35P og Asus MX34VQ. 

Z35P syns jeg har dårligere svartnivå og mer backlight bleed enn de 34" skjermene fra Asus. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...