Gå til innhold

Førstegangs PC-bygger (budsjett: Ca. 15.000-20.000kr)


Anbefalte innlegg

Hei, dette er første gangen jeg bygger PC, og jeg har satt sammen en liste over komponenter som jeg lurer på å kjøpe. Jeg lurer på om disse delene er urimlige/unødvendige(kan få dem en del billigere ett annet sted) eller bare dårlige(eventuelt om det finnes "bedre"), og om det er noe jeg har glemt/må huske. Ps: jeg liker deler som lyser inmari, og som gjør mye ut av seg.

 

Her er listen: https://www.komplett.no/wishlist/shared/ef2eaffe-b206-4950-b46e-3f50fae2160e

 

På forhånd takk for svar og med vennelig hilsen, Kornelius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke prisjakt for å finne billigere priser på komponenter. 

 

Du forteller jo ikke så mye hva kravene dine er, hvilke spill du skal spille, om du skal gjøre noe mer enn gaming og hvilken oppløsning/refreshrate du ønsker. 

 

 

Uansett ville jeg gått for en billigere CPU kjøler, for rundt en 300kr. Litt unødvendig å bruke så mye penger på en. Samme med SSD. Finn en billig en med 500gb istedenfor. Jeg tviler på at du har behov for 1tb. 

 

750w er også overkill. 550w holder. 

Lenke til kommentar

Du kan bruke prisjakt for å finne billigere priser på komponenter. 

 

I utgangspunktet er jeg ikke uenig men hvis en kjøper fra for mange steder kan vinningen gå opp i spinningen mtp fraktkostnader.

 

Det ser ut som du har bare valgt en harddisk / snurredisk. Det er greit nok å ha snurredisker til datalagring men du bør ha noe raskere som systemdisk. Se på M2 eller kanskje SSD. Hovedkortet du har valgt har støtte for M2-disker. Skal du drive med gaming bør du vel ha litt plass på systemdisken så den bør være på 500 GB eller større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...