Gå til innhold

[Løst] Business-ide om utkjøring av øl og annet


Anbefalte innlegg

Hei

 

I det siste har jeg og et par venner tenkt på en business-ide om utkjøring av øl, cider og rusbrus. På grunn av lovverket blir det levering fra 08-20 på hverdager, og fram til 18 på lørdager. Det har vært vanskelig å finne ut hvor mange som hadde vært interessert i et slikt opplegg, noe som jeg håper du kan svare på. Det er et par spørsmål som helst skulle blitt besvart, og du kan enten svare på tråden eller i linken under:

Hadde du vært interessert i hjemmelevering av øl, cider eller rusbrus hvis totalprisen hadde vært den samme som eller lavere enn i butikken?

Hadde du vært interessert/ekstra interessert hvis det hadde vært bedre utvalg enn i butikken, og 30 minutter eller mindre i leveringstid?

 

Hvor ofte hadde du brukt denne tjenesten, og i hvilken sammenheng?

 

 

Lenke til undersøkelsen:

https://no.surveymonkey.com/r/NFDV2FC

 

 

EDIT: La til eventuelle utleveringstider

Endret av Marshmallowman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis er det med lovlegheita med tanke på salgsbevilning til ei slik tjeneste?

 

Sjølv om dere får bevilning så blir det vell slik at ølet kun kan utleverast i salgstida, litt på samme måte som når du bestiller frå vinmonopolet. Pakke frå vinmonopolet kan kun utleverast i vinmonopolets opningstid, sjølv om posten har opent lenger.

 

For min del forsvinner litt av poenget dersom det kun er utkøyring på dagtid.

Og sidan alkoholen heller ikkje kan avleverast til ein berusa person, så funker vell ordninga dårlig til å fylle opp kjøleskapet når ein er på dagfylla og derfor ikkje kan køyre til butikken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter litt med å se at dette kan gå rundt.

Det blir jo da begrenset til max 4,7% som utelukker ca 80% av øl og Vinmonopolet har allerede en tjeneste for hjemlevering. 

 

Hvilket området er det tanken at dette skal være en tjeneste, i stor-oslo?

 

I Danmark har man ølabonnementer fra forskjellige microbryggeri, man får en pakke i måneden med øl fra det bryggeriet levert på døren.

Det hadde jeg gladelig benyttet meg av fra mine favorittbryggerier, men det funker nok ikke med tanke på akohollovene her. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...