Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antibiotika likn. symptomer i kroppen - uten at jeg går på antibiotika


Monolungo

Anbefalte innlegg

Hei,
jeg har vært gjennom lungeoperasjon, galleblæreoperasjon og div annet, og har metastaser i lever (NET kreft), er eller oppegående og grei og smiler pent. Jeg har gått på antibiotika flere ganger, sist var ved kraftig galleveisinfeksjon der jeg hadde CRP på over 350 ganske lenge. Har vært bra en stund nå, bortsett fra en mindre lungehinnebetennelse (tørr) rundt 17.mai.
 

Nå opplever jeg slapphet og smak i munnen som om jeg gikk på penicillin - uten at jeg gjør det. Har hatt det noen dager nå. Noen som har hatt lignende symptomer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg har vært gjennom lungeoperasjon, galleblæreoperasjon og div annet, og har metastaser i lever (NET kreft), er eller oppegående og grei og smiler pent. Jeg har gått på antibiotika flere ganger, sist var ved kraftig galleveisinfeksjon der jeg hadde CRP på over 350 ganske lenge. Har vært bra en stund nå, bortsett fra en mindre lungehinnebetennelse (tørr) rundt 17.mai.

 

Nå opplever jeg slapphet og smak i munnen som om jeg gikk på penicillin - uten at jeg gjør det. Har hatt det noen dager nå. Noen som har hatt lignende symptomer?

Men tanke på sykehistorien ville jeg tatt kontakt med lege. 

Lenke til kommentar

Det er helt normalt å være slapp når en får penicillin, men grunnen til slappheten er ikke medisinen, det er sjukdommen som er grunnen.

Jeg har kjente bivirkninger og symptomer på det jeg allerede vet om, dvs at jeg er nokså symptomfri annet enn bivirkninger av kreftmedisinen min - men jeg går altså ikke på antibiotika nå, men opplever slapphet, småkvalme og smak i munnen likt de gangene jeg har gått på kur med feks Flagyl penicillin. Lurer derfor på om andre har opplevd lignende og funnet ut hva det var

Lenke til kommentar

Jeg har kjente bivirkninger og symptomer på det jeg allerede vet om, dvs at jeg er nokså symptomfri annet enn bivirkninger av kreftmedisinen min - men jeg går altså ikke på antibiotika nå, men opplever slapphet, småkvalme og smak i munnen likt de gangene jeg har gått på kur med feks Flagyl penicillin. Lurer derfor på om andre har opplevd lignende og funnet ut hva det var

Jada, det samme skrev du i startinnlegget. Jeg har ingen kommentarer til det (ellers hadde jeg skrevet noe), men valgte å kommentere en detalj i ditt innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd dette selv da jeg har vært heldig å ikke hatt bruk for Flagyl.

Imidlertid er jeg klar over at en av bivirkningene ved behandling med Metronidazol, er metallsmak.

Det er også andre ting som kan gi metallsmak og slapphet, uten at de to nødvendigvis har en sammenheng annet enn at de kommer samtidig. Slappheten kan være en annen pågående infeksjon og metallsmaken kan komme fra mikroblødninger i slimhinnen i munn/svalg/nese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...