Gå til innhold

Ble ikke sikkerhetsklarert siste uken av rekrutten


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk brev nylig om at jeg ikke er sikkerhetsklarert etter at jeg har fått stillingen min. Jeg har fått beskjed at jeg mister stillingen på sjø og at det kan hende jeg blir dimittert imorgen. Dersom jeg blir dimma har jeg kastet bort 2 år på ingenting siden fristen for å søke skolegang neste semester har gått ut. Jeg tenker å sende en formell klage på det men er litt usikker på hvordan det foregår.

Litt bakgrunn om meg: Begge mine foreldre er fra Kina og min mor har fortsatt kinesisk statsborgerskap. De har bodd i Norge de siste 27 årene. Min bror jobber i Kina, men han jobber i den norske ambassaden der så jeg tenkte det ikke burde ha mye å si. Jeg drar til Kina årlig for å besøke besteforeldre med dårlig helse siden hver gang kan være den siste gangen jeg ser dem. Disse var begrunnelsen for at jeg ikke ble sikkerhetsklarert. Jeg var på Fos i sommer og overlevde helvestesuka men fikk ikke plass der. Jeg er ekstremt motivert til å være i Forsvaret og tjene landet mitt. Noen som har en god fremgangsmåte på dette og eventuelt informasjon av interesse? Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg forstår det. Begrunnelsen jeg fikk er 100% korrekt uten noen tvil. Men jeg føler fortsatt at saken burde blitt mer nyansert enn slik det blir framstått. Jeg snakket med mange som ble sikkerhetsklarert med mye verre ting enn meg, men dog har jeg også møtt mange som ikke ble sikkerhetsklarert med dårligere begrunnelse og større konsekvenser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+921324

Tja, hvis noen som legger igjen et titalls identitetsmarkører på et åpent diskusjonsforum - i en enkelt post! -  og ikke får sikkerhetsklarering, så høres det nå heller ut som Nasjonal sikkerhetsmyndighet har gjort jobben sin. I alle militærleire finner du folk som er mer erfarne enn deg, anbefaler å heller ta en prat med dem om denne saken. Det er en ganske vanlig greie å ikke bli sikkerhetsklarert uavhengig av hvilken etnisk bakgrunn man har. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...