Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Undertegnede blir student til høsten, og trenger derfor en ny (bærbar) pc. Jeg skal ikke gå noe krevende studie i forhold til hva slags pc jeg trenger, men jeg skulle gjerne hatt en pc jeg kan spille det eneste spillet jeg spiller på pc: Fotball manager. Jeg er grønn på pc, så hva slags pc som kan dra det spillet der aner jeg ikke.

 

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/football-manager-2018/16609 - dette krever spillet. 

Pcn må gjerne ha et batteri som klarer seg flere timer uten lader, men hovedsaklig så er jeg på jakt etter en pc som jeg kan spille FM på. 

 

Håper og tror det er mulig å finne en pc til dette bruket uten at det skal koste skjorta.

 

Så gjerne fyr løs med tips! Og på forhånd takk for hjelpen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budget?

 

-B

Håpte jeg kunne klare meg med toppen 10k. 

 

Erfaring tilsier at en Macbook vil være et godt redskap for en student. Macbook Pro vil nok også kunne kjøre FM, men nå vet jeg ikke helt hva budsjettet ditt ligger på, da Mac som kjent er ganske dyrt.

Den ser jeg, men det blir nok ikke aktuelt med en macbook.

 

Det meste kan vel kjøre FM, men definer "kjøre". Det er mye data som skal tygges gjennom i det spillet, så se etter god prosessor om du tenker å kjøre mange lag/ligaer.

Er glad i å laste mange lag/ligaer, så det vil være krevende. Om budsjettet mitt skulle være for lite for denne oppgaven får jeg heller la være..

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg veldig godt Lenovo ThinkPad maskiner.

Aldri hatt noe problemer med overoppheting (i motsetning til hva jeg har erfart med HP-maskiner.).

 

For meg, under studietiden - er pålitelighet og sikkerhet i kombinasjon med ytelse alpha og omega.

 

Med maskinene under, som er i samme serie men med forskjellige spesifikasjoner - får du fingeravtrykkleser, kryptert SSD, IPS-skjerm, Lenovo build quality, USB-C port, SS USB 3.0, og 7t kjøretid (dette er ifølge Lenovo selv, og vil avhenge av hva man gjør på maskinen osv. Ta det med en stor klype salt.). Alle disse tingene hadde for meg vært essensielt i studietiden.

 

https://www.dustinhome.no/product/5011043034/thinkpad-e570?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146195

 

eller

 

https://www.proshop.no/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-E570/2597700?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Det er mange gode alternativer der ute.

Bruk prisjakt, gå til "Bærbare datamaskiner" og spesifiser søket ditt.

Anbefaler i5 eller i7 Intel Core prosessor i 7. eller 8. generasjon, minimum 8GB Ram og Nvidia 9XX GPU (eventuelt de nyere 1XXX kortene).

 

Dette er i alle fall min personlige anbefaling -

 

Lykke til med PC jakta!

 

-B

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asus\lenovo eller multicom er vel bedre en dell\hp\acer generieltsett.

 

Men nvidia 1050 er vel noe nyere?

Selv er jeg usikker hva man bør gå for med tanke på kvalitet\batterilevetid og holbarhet.

Men maskinvaren bør være bedre, men eldre spill kan slite litt på nyere skjermkort så kanskje eldre skjermkort er bedre?

Men da får man vel mere viftestøy og dårligere ytelse. Blir vel et valg opp til trådstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...