Gå til innhold

Inngående saldo 2070 - Forskuddsskatt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg bruker Visma eaccounting og driver med siste touch på innlevering av skatteoppgaver. 

Når jeg går over detaljene, så ser jeg at inngående saldo (fra 2016) er 203 000,- hvilket gjør at utgående saldo, og innunder 2050 Annen egenkapital står det at 2017 Forskuddsskatt er 504 272.

Rapporterer jeg da at jeg har betalt 504 272 i forskuddsskatt? Eller er dette bare en utregning? Er det riktig at jeg skal dra med meg inngående saldo fra 2016?

 

Håper noen skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal aldri ha en inngående saldo på 2072, den skal nulles mot 2050 som ledd i årsavslutningen.

 

Rakk for svar.

Jeg har også inngående saldo på 2050, 2055 og 2060

Jeg har gjort årsavslutning korrekt i følge programmet.. Har du noen formening om hvordan dette kan ha seg, og hvordan jeg bør bå frem for å løse dette?

Lenke til kommentar

Sist jeg brukte Visma var ikke programmet særlig godt på å tømme privatkontosaldi mot egenkapital - den gang oppdaget det ikke bl.a. 2060-serien. Måtte tømmes manuelt.

 

For å tømme manuelt oppretter du et manuelt/avansert bilag. Du fyller inn riktige tall (og debet og kredit) slik at konti 2055, 2060, og 2072 får saldo null. Summefunksjonen vil da fortelle deg hvilket beløp som skal krediteres/debiteres konto 2050.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg brukte Visma var ikke programmet særlig godt på å tømme privatkontosaldi mot egenkapital - den gang oppdaget det ikke bl.a. 2060-serien. Måtte tømmes manuelt.

 

For å tømme manuelt oppretter du et manuelt/avansert bilag. Du fyller inn riktige tall (og debet og kredit) slik at konti 2055, 2060, og 2072 får saldo null. Summefunksjonen vil da fortelle deg hvilket beløp som skal krediteres/debiteres konto 2050.

 

OK

 

Takk igjen! Da gjør jeg det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...