Gå til innhold

Burde jeg komme meg bort fra yrkesfag?


Anbefalte innlegg

Hei sveis

 

Jeg jobber for tiden som håndverker. Livsløpet mitt er om følger: To år på videregående, 2,5 år som lærling i bedrift. Et år innenfor et annet yrke, og nå er jeg i samme yrke som jeg er utdannet til.

 

Jeg har funnet ut at jeg ikke ønsker å leve livet nederst på rangstigen i middelklassen. Så jeg planlegger ikke akkurat å pensjonere meg som håndverker (evt. bli tidlig ufør), med lån til pipa.

 

Sikkert et dumt spørsmål. Men hvor aktuell er man som søker på universitet som 24-25åring? Noe jeg sikkert er blitt etter jeg har fått generell studiekompetanse.. Og er det noen her som har gjort det samme som jeg planlegger? Gått fra et yrkesfag til en videreutdanning?

 

Hvilken type håndverker er du? Jeg jobber i en stor ingeniørbedrift, og her er det utvilsomt stor etterspørsel etter folk med kombinasjon av fagbrev og ingeniør-/siviligeniørgrad. Dersom du har et fagbrev som naturlig kan videreføres i en ingeniørgrad, ville jeg definitivt vurdert dette. Er nada problem om du blir f.eks 26-28 før du er ferdig her, så lenge du har den nevnte komboen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...