Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan arter livet seg med asperger?


Anbefalte innlegg

Har stort sett bare erfaring med voksne bekjente som har Aspergers. Tror de kan ha det vanskelig mtp det sosiale. Kjenne på ensomhet tror jeg noen gjør. For meg har det vært vanskelig å forholde seg til personer med Aspergers, da de disse stort sett har vært besatte på meg, svært negative, truet med selvmord konstant på tull.

 

Har én nabo som er unntaket,  og som egentlig fungerer greit også sosialt. Han er mer "besatt"/"slukt" av mer faglige ting, så han får jo brukt syndromet sitt på en ganske nyttig måte. Han er phd- student nå, og har gått noen år på legestudiet før, så dette er en smart kar og som vil lykkes i livet :)  Han har også vært i stabilt forhold med en i flere år.  Han er heldigivs mer normal på det sosiale aspekteret vil jeg jo si, og stilte skikkelig opp for meg etter pappa døde, så han har jeg bare positive ting å si noe om :) 

 

Har hatt erfaring med noen barn i jobbsammenheng med Asperges. Hun ene var veldig søt, men kunne finne på å rømme ganske mye, og hun kunne være litt voldelig mot de andre barn, løpe etter dem med kniv. Hun sparket meg også i magen "bare for morro" og sa at hun skade barnet i magen min. Men det er egentlig en veldig grei jente, det er jo en sykdom og hun trenger jo oppfølging. Men, hun ble jo holdt litt utenfor pga alle "sprellene" hennes :( 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asperger er vanskelig å påvise for noen som ikke jobber med det, det finnes som mange andre sykdommer utrolig mange forskjellige tilfeller og styrker med asperger. Noen fungerer helt fint, mens andre må ha mye hjelp utenfor eller fra andre.

Snakk med lege som kan henvise riktig.

Endret av MOO-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...