Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av PC til madamen


Anbefalte innlegg

Hvis du kjøper fra komplett.no så garanterer de at Asus ROG Strix b350-f er kompatibel med alle nye Ryzen prosessorer. I tillegg er kortet et av de bedre om ikke det beste b350 kortet.

Leste du hva jeg skrev egentlig? "Og jeg bruker ikke norske nettbutikker så det er klart."

 

Det var jo en trykkleif i den posten da, stod jo "bettbutikker", mulig det lurte deg litt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis du kjøper fra komplett.no så garanterer de at Asus ROG Strix b350-f er kompatibel med alle nye Ryzen prosessorer. I tillegg er kortet et av de bedre om ikke det beste b350 kortet.

Leste du hva jeg skrev egentlig? "Og jeg bruker ikke norske nettbutikker så det er klart."

 

Jeg så det etter at jeg hadde postet, men uansett så kan det være verdt å sjekke hva nettbutikkene opplyser for de enkelte hovedkortene. Det er noen kroner å spare på å kjøpe et b350 kort kontra x470. Da kan differansen brukes til hurtigere ram.

Lenke til kommentar

Javel da, da setter jeg tråden til "Løst" igjen. Virker som madamen IKKE vil ha oppgradert PC'en sin fordi det blir for dyrt sier hun. Så da driter jeg i det, gidder ikke argumentere mer med henne.

 

Det mest irriterende er at Ryzen 5 2600X er på tilbud nå, sparer over 300 kr å kjøpe nå, men neida.

Lenke til kommentar

Var ikke defor hun sa det ble for dyrt. 16 GB RAM som jeg måtte bytte til var 90 kr dyrere enn ded opprinnelige 16 GB RAM. Dessverre har ikke nettbutikken det opprinnelige RAM lenger.

 

Men klart, 90 kr dyrere RAM er mye mer sammenlignet med å spare 300 kr på CPU.

Du sparer mer hvis du velger en billigere CPU. Hun trenger ikke mer enn en i3 eller Ryzen 3 til en tusenlapp. Det finnes billigere hovedkort enn gamingkort. Velger du i3, så finnes det veldig rimelige hovedkort som passer til hennes bruk.

 

Du prøver å selge en fotballbane til noen som bare vil ha en hage.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker om du skjønner hva jeg mente. Hele den opprinnelige pakken var ikke for dyr, men da RAM ble 90 kr dyrere, da ble det plutselig for dyrt. Og dette selv om CPU nå er 300 kr billigere i enn i den opprinnelige pakken. Det ble bare dyrere pga annet RAM, ikke noe annet.

 

Og penger er null problem, og det har jeg nevnt tidligere, så det er ikke det som er problemet.

Lenke til kommentar

Kommer an på euro-kursen, men var vel ca. 5570 kr for den opprinnelige pakken. Hadde jeg kjøpt nå, ca 5250 kr med tilbudet på CPU og de 90 kr ekstra for RAM.

 

Opprinnelig pakke:

AMD Ryzen 5 2600X
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming
Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 (CL16, det nye er CL15)
Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...