Gå til innhold

SAMLETEST: Høytrykksspylere


Anbefalte innlegg

Vi ble lovet gull og grønne skoger når hardware.no ble til tek.no. Deretter ble vi lovet satsning og flere tester når tek.no ble en del av VG. Lite visste jeg den gangen at det skulle bli tester av vaffeljern, skrutrekkere og annen husholdningselektronikk. Synes synd på de ansatte i tek.no som ikke lenger får holde på med forbrukerelektronikk og dataprodukter. Har heller ikke sett snurten av noen nyansettelser. Jeg antar at disse testene har gjort at de fikk råd til en ny test-rigg. Mitt stalltips til ledelsen av tek.no er å gjenåpne hardware.no med link fra tek.no så kan vi som vil se tester av dataprodukter være der. Heldigvis har vi ikke blitt en del av vgd.no enda, men holder oss på diskusjon.no

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HW/tek.no diskusjonen er interesant. Personlig så hater jeg at Teknisk Ukeblad har blitt dratt ned i søla til tek.no.

Uansett.
Det jeg ikke liker med testen er at den kun ser "specs" og ikke feks levetid, byggkvalitet, service osv.
Biltemaproduktene har slik jeg har erfart det OK speccs, men kort levetid da byggkvaliteten ofte ikke holder mål. Tynner gods, dårligere skruer/koblinger/braketter osv. Og prisen til Biltema er ikke så lav at du kan kalle det "prosjektverktøy"

 

Her testets det som strengt tatt er "hobby utstyr" men flere av merkene har ofte lokale service verksteder som kan være verdt noen 100-lapper den dagen du må fikse det eller bytte en del.

Personlig holder jeg meg til Stihl produkter da de som regel har en lokal forhandler med kunnskap. Ikke noe problem å kjøpe fra MegaFlis, Komplett eller Jernia, men for dette velger jeg en "håndtverkerbutikk" med serviceverksted.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det burde vært nevnt om de ulike høytrykksspylerne har armert slange eller ikke.

 

Det nevnes heller ikke om høytrykksspylerne har pumpehus av metall eller plast. De i metall kan ofte "self-prime" eller hva det nå heter på norsk som gjør at det er mulig å benytte en vannkilde uten nevneverdig trykk. Kanskje kjekt på hytta.

 

Det er heller ikke nevnt om maskinene kan bruke varmtvann og om det er forskjell om de trenger 10 eller 16 amp kurs.

 

Om det er selvstart på maskinen er også en interessant detalj å få med seg.

 

De fra husqvarna og stihl ser i grunn ut som en nilfisk 145.3

 

Støvsugere neste?

 

Det har de testet, hårføner også. Disse artiklene er betalt reklame slik som på andre nettsteder, men det er det ikke alle som har fått med seg :-)

 

Mye av brukererfaring og kommentarer er også reklame, både positive og negative (mot konkurrentens produkt).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det har de testet, hårføner også. Disse artiklene er betalt reklame slik som på andre nettsteder, men det er det ikke alle som har fått med seg :-)

 

Mye av brukererfaring og kommentarer er også reklame, både positive og negative (mot konkurrentens produkt).

 

Men man får bare kjeft for å påpeke at dette er reklame om det er et samsungprodukt som testes Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Denne testen ble utført i april 2018, etter dette redigert i august 2018. Det er n mai 2019.

 

Har det ikke skjedd noe p høytrykksfronten siden den gangen?

 

Det andre er at et par av modellene som er testet her er ikke f kjøpe lengre. Da det er kommet nye modeller.

 

Hvis en har så lite å legge ut i avisen etc. S la heller være å legge ut gammelt nytt.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor tester dere ikke den norske høytrykkspyleren AVA P60 Master? Den hadde garantert vunnet testen med glans. :)

 

Og hvem vant testen?

Dette er gamle tester. Så ser ikke helt hvilken verdi denne har nå. Testen ble gjort i Aril 2018, og korrigert i august 2018. Noen av modellene er oss utgitt på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar

Hvordan klarte egentlig AVA å bli behandlet såpass ukritisk? Ja, det er en god høyttrykkspyler, men den har definitivt store svakheter. Dyseholdere på baksiden er ubrukelig, da samtlige dyser faller av om man triller den 1 meter. Pistolholderen (den vertikale, stående) holder ikke pistolen særlig godt fast. Slangetrommel er vinglete og irriterende i bruk.

Føler nesten at jeg har fått et mandagsprodukt sammenlignet med beskrivelsen i testen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...