Gå til innhold

B&O cd-spiller


Anbefalte innlegg

Har en kompis med et eldre bang olufsen cd-system på hytta. For å gjøre det spennende kjenner jeg ikke modellbetegnelsen og hytta er for øyeblikket utilgjengelig. Det mangler høyttalerkabler og jeg er usikker på hvilke som passer. 


 


I selve spilleren er det 8pins plugger, er det da samme plugger i høyttalerne? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har en kompis med et eldre bang olufsen cd-system på hytta. For å gjøre det spennende kjenner jeg ikke modellbetegnelsen og hytta er for øyeblikket utilgjengelig. Det mangler høyttalerkabler og jeg er usikker på hvilke som passer. 

 

I selve spilleren er det 8pins plugger, er det da samme plugger i høyttalerne? 

 

 

 

Lettere å se om du har bilder...

 

Kan det være balanserte innganger? Isåfall trenger du en forsterker med balanserte innganger.. Rimeligste er gamle XTZ eller nye Emotiva..

 

Normalt sett er forsterkere med balansert mye dyrere enn disse jeg nevner, det er mest vanlig på High-end utstyr, Men XTZ hadde på sine gamle, og Emotiva har og er bang for bucks.

 

Jeg har Effekt med balansert selv XTZ AP100..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt gammel tråd, så utfordringen er kanskje nøstet opp i per nå. 

Men gitt at høyttalerne er aktive, så bruker man en 8-pins DIN-plugg som er koblet på en egen måte for B&O. Disse kablene er kjent som powerlink-kabler. Hvis det er passive høyttalere, så brukes en 2-pins DIN-plugg som følger normal positiv og negativ signalkobling som andre høyttalere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...