Gå til innhold

Bør bibliotekene privatiseres?


  

87 stemmer

  1. 1. Bør bibliotekene privatiseres? (ikke FrP-privat, men helt privat, med null offentlig støtte)

    • Ja
      12
    • Nei
      75


Anbefalte innlegg

 

De koster da penger de som styrer i banarepublikker også, forskjellen er der Norge må låne eller leie fly for viktige møter for våre politikere og kongelige, så har diktatorer og andre shady ledere sitt eget privatfly finansiert av de som knapt har en vegg å sette nåla i.

... akkurat som det norske regimet, for det lokale regimet har flere egne privatfly, i tillegg til de de leier, samt egen terminal på Gardermoen for å unngå "bermen".

 

514192.jpg

 

Hvor mange eier de siden du vet dette?

 

Stort sett så har de måtte leie fly eller bruke forsvaret sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange eier de siden du vet dette?

 

Stort sett så har de måtte leie fly eller bruke forsvaret sine.

De hadde 2 stykk private jet-fly for noen år siden til bruk for regimetoppene, samt ett til av samme type som visstnok hovedsaklig hadde andre oppdrag.

 

I tillegg leier de inn hva de vil, når de vil.

 

Hørte rykter om at de skulle kjøpe inn nye fly, men er usikker på om det har skjedd enda.

 

Så må de jo slippe å bli behandlet som potensielle terrorister forstås ... da må man ha egen terminal med skuddsikkert glass og alt som hører til

 

144f77e5916ec9e75c9cae9b7091efb3.jpg

 

Hva gj;r det om det koster flust med millioner? Ola og Kari har masse penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mange eier de siden du vet dette?

 

Stort sett så har de måtte leie fly eller bruke forsvaret sine.

De hadde 2 stykk private jet-fly for noen år siden til bruk for regimetoppene, samt ett til av samme type som visstnok hovedsaklig hadde andre oppdrag.

 

I tillegg leier de inn hva de vil, når de vil.

 

Hørte rykter om at de skulle kjøpe inn nye fly, men er usikker på om det har skjedd enda.

 

Så må de jo slippe å bli behandlet som potensielle terrorister forstås ... da må man ha egen terminal med skuddsikkert glass og alt som hører til

 

144f77e5916ec9e75c9cae9b7091efb3.jpg

 

Hva gj;r det om det koster flust med millioner? Ola og Kari har masse penger.

 

Akkurat som du er med å betaler på noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

<Snipp>

La meg se om jeg forstår det riktig.

  1. Først så fremlegger jeg tall fra SSB som sier at gjennomsnittlig helseregnskap pr innbygger i Norge er nærmere kr 65 000.
  2. Så finner jeg også en lenke som sier at en helseforsikring i USA koster opp under kr 5000.
  3. Så kommer du med en lenke som viser helseforbruk pr capita, og at det for USA er på nærmere 9000.
  4. Så sier jeg at selv med $9000 så er det fortsatt mindre enn kr 64 000, som er SSB sine tall. 
  5. Så begynner du å snakke om at jeg sammenlikner epler og pærer, og at jeg må gjøre utregninger med ymse formler og whatnot.

Videre: Hvorfor i all verden skal jeg begynne å regne på noe som helst, eller "motbevise dine tall"? Tallene du kommer med er verken noe mer riktig eller feil enn de talene jeg kommer med. Tallene spriker veldig her, noe som kanskje kan forklares ved at man bruker ulike utregningsmetoder. Så hvorfor er din lenke mer riktig enn min?

 

Men det er jo bra at du ser at det å regne på dette ikke er så lett. Derfor er det greit å ha noen konkrete tall å forholde seg til:

  • SSB sier nærmere kr 65 000 pr capita for Norge.
  • Den Wikipedia-artikkelen sier $6600 dollar for Norge og $9000 for USA.
  • Den lenken jeg fant sier at en helseforsikring koster mellom 2-5000$ i USA.

Alt jeg gjorde var å påpeke at man kan få en rimelig heftig helseforsikring for kr 65 000 i året.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Akkurat som du er med å betaler på noe som helst.

Jeg er ikke enig i pengebruken, så hvorfor skulle jeg betale.

 

Vil du betale for at Erna skal få nytt fly?

 

e71070f1331c814fb2e07ecc0efebc4bf8eac833

 

Større og bedre ... samt mer forurensende .... fem stykk til 10 milliarder kroner burde være greit vel?

 

Kan vel forstå et Erna ikke kan reise i trange småfly, eller?

 

Så kan vi legge det hele inn i forsvarsbudsjettet ettersom noen av flyene vil erstatte Orionfly ... og ved siden av F35 vil ingen merke noe.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Er vel kanskje bare jeg som syns det er rart at et av verdens rikeste land ikke har råd til skikkelig fly for de som styrer skuta samt Kongehuset.

Vi er vel ikke akkurat Kongo sist jeg sjekket, apropo penger så er Kongehuset i Norge blant de fattigste interessant nok.

Alltid gøyt å diskutere penger man ikke har sa folk flest.

Lenke til kommentar

 

<Snipp>

La meg se om jeg forstår det riktig.

  1. Først så fremlegger jeg tall fra SSB som sier at gjennomsnittlig helseregnskap pr innbygger i Norge er nærmere kr 65 000.
  2. Så finner jeg også en lenke som sier at en helseforsikring i USA koster opp under kr 5000.
  3. Så kommer du med en lenke som viser helseforbruk pr capita, og at det for USA er på nærmere 9000.
  4. Så sier jeg at selv med $9000 så er det fortsatt mindre enn kr 64 000, som er SSB sine tall. 
  5. Så begynner du å snakke om at jeg sammenlikner epler og pærer, og at jeg må gjøre utregninger med ymse formler og whatnot.

Videre: Hvorfor i all verden skal jeg begynne å regne på noe som helst, eller "motbevise dine tall"? Tallene du kommer med er verken noe mer riktig eller feil enn de talene jeg kommer med. Tallene spriker veldig her, noe som kanskje kan forklares ved at man bruker ulike utregningsmetoder. Så hvorfor er din lenke mer riktig enn min?

 

Men det er jo bra at du ser at det å regne på dette ikke er så lett. Derfor er det greit å ha noen konkrete tall å forholde seg til:

  • SSB sier nærmere kr 65 000 pr capita for Norge.
  • Den Wikipedia-artikkelen sier $6600 dollar for Norge og $9000 for USA.
  • Den lenken jeg fant sier at en helseforsikring koster mellom 2-5000$ i USA.

Alt jeg gjorde var å påpeke at man kan få en rimelig heftig helseforsikring for kr 65 000 i året.

 

... fordi vi diskuterer. Was that not clear? Du prøver å sammenligne forskjellige ting for å "bevise" noe bullshit jeg ikke husker en gang, og jeg påviser at du ikke kan gjøre det, fordi det ikke lar seg sammenligne. Mitt kjøleskap er større enn din vaskemaskin, så jeg vinner!

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

... fordi vi diskuterer. Was that not clear? Du prøver å sammenligne forskjellige ting for å "bevise" noe bullshit jeg ikke husker en gang, og jeg påviser at du ikke kan gjøre det, fordi det ikke lar seg sammenligne. Mitt kjøleskap er større enn din vaskemaskin, så jeg vinner!

Bullshiten klarer du helt fint å stå for selv. Og denne "diskusjonen" virker mer som en monolog fra din side, noe som blir åpenbart siden det tydeligvis er mer viktig for deg å "vinne" enn å ha en konstruktiv debatt. Så vi kan godt si at du vant. Gratulerer med seieren, premien kan hentes i trollhulen, der bør du jo være godt kjent.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...