Gå til innhold

Hvordan lage en kreativ og profesjonell presentasjon?


charizard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. Før i tiden kunne man jo bruke Flash.. Det er interaktiv video og grafisk design som man kan gjøre mye fancy med. På mange måter kan man jo gjøre dette til en "super-powerpoint" liknende greie.

 

Vet ikke hvordan Flash er å jobbe med idag, og populariteten er jo svært synkende. Men det finnes vel liknende verktøy, eller? Powerpoint er jo ganske primitivt.

Dog, Flash krever mye kunnskap å jobbe med, vil tippe liknende alternativer også krever mye kunnskap.

 

Kom på ett alternativ til Flash. Blender! Også grafisk basert, kan brukes interaktivt osv. Men rimelig kompliserte greier. Blender er forresten gratis, og det finnes en rekke læreverktøy på nett, så det skader vel neppe å prøve.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Vel.. Før i tiden kunne man jo bruke Flash.. Det er interaktiv video og grafisk design som man kan gjøre mye fancy med. På mange måter kan man jo gjøre dette til en "super-powerpoint" liknende greie.

 

Vet ikke hvordan Flash er å jobbe med idag, og populariteten er jo svært synkende. Men det finnes vel liknende verktøy, eller? Powerpoint er jo ganske primitivt.

Dog, Flash krever mye kunnskap å jobbe med, vil tippe liknende alternativer også krever mye kunnskap.

 

Kom på ett alternativ til Flash. Blender! Også grafisk basert, kan brukes interaktivt osv. Men rimelig kompliserte greier. Blender er forresten gratis, og det finnes en rekke læreverktøy på nett, så det skader vel neppe å prøve.

 

Takk for kjapt svar! Vi får prøve Blender. Håper det ikke er altfor avansert :) 

Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar! Vi får prøve Blender. Håper det ikke er altfor avansert :)

Blender er svært avansert, og krever en hel del kunnskap å kunne jobbe med. Du vil nok sikkert måtte bruke en uke med tutorials og varierte forsøk før du kan lage en profesjonell presentasjon, men når du først har lært programmet finnes det nesten ingen begrensninger på hvordan en slik presentasjon kan bli.

 

Det er definitivt verdt et forsøk.

 

Lykke til.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Er ikke blender 3D-animasjonsprogram?

 

Se på presentasjonene til Steve Jobs, KeyNote er brukt men egentlig sammelignbart med powerpoint. Min mening er at verktøyet ikke avgjør om en presentasjon fremstår som proffesjonell eller ikke. Hadde jeg brukt blender hadde jeg ikke fått en agurk til å se ut som en agurk engang.

 

Jeg ville heller brukt powerpoint om du har det tilgjengelig, les litt på nettet om tips og triks. Unngå bulletspoints, bruk bilder/grafer i slides for å fremheve poengene/argumentene dine, og for ikke minst å ivareta publikums interesse. Ikke bruk for mye effekter her og der, keep it simple.

Lenke til kommentar

Er ikke blender 3D-animasjonsprogram?

 

Se på presentasjonene til Steve Jobs, KeyNote er brukt men egentlig sammelignbart med powerpoint. Min mening er at verktøyet ikke avgjør om en presentasjon fremstår som proffesjonell eller ikke. Hadde jeg brukt blender hadde jeg ikke fått en agurk til å se ut som en agurk engang.

 

Jeg ville heller brukt powerpoint om du har det tilgjengelig, les litt på nettet om tips og triks. Unngå bulletspoints, bruk bilder/grafer i slides for å fremheve poengene/argumentene dine, og for ikke minst å ivareta publikums interesse. Ikke bruk for mye effekter her og der, keep it simple.

Blender er egenlig alt. Men hovedsaklig grafisk design osv. Dette kan brukes til både video, spill (interaktiv video), film og mange andre ting.

 

En presentasjon, om man skal overføre dette til grafisk design, vil da være en interaktiv video.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid har du på deg? Det er jo veldig mange fine verktøy du kan bruke, men jeg er enig med Kaffekong1 at det kan være verdt å heller bruke tid på å lære enda mer om powerpoint hvis du har noe kunnskap dere allerde. Men det avhenger jo på hvor lang tid du har og hvor ivrig du er etter å lære nye ting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...