Gå til innhold

treenigheten eller en gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke snakk om en treenighetsforestilling i det hele tatt. Du har tydeligvis antatt en ubibelsk lære og så styrer du sementikken etter det.

ubibelsk ? Jesus sier helt klart at Faderen og Den hellige ånd er i ham. Det er bare du som ikke tror på det Jesus sier, akkurat som du ikke tror at Jesus fysisk stod opp fra de døde. Kristen du liksom !?

 

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger."

 

Joh 20:22 "Så åndet han på dem og sa: «Ta imot Den hellige ånd"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så du mener disiplene også er en del av treenigheten? Det blir konsekvensen av ditt resonnement. Bare les videre du.

Konsekvensen blir det Jesus sier, 

 

Joh 14:20 "Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere"

 

Åp 3:21 "Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone"

 

som du ganske enkelt ikke tror på, fordi noen andre (djevelen) har fortalt deg noe annet.

 

Joh 8:43 Hvorfor skjønner dere ikke det jeg sier? Fordi dere ikke tåler å høre mitt ord! Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen av og står utenfor sannheten, for det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Men jeg sier sannheten, og derfor tror dere meg ikke.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Joh. 14:20: Jeg oppfordret deg til å lese videre - gjerne ut kapitlet, men spesielt neste så hadde du kunnet bedre forstå sementikken her.

 

Din konklusjon ender egentlig med at disiplene også blir en del av treenigheten - et begrep som aldri blir brukt i Bibelen.

 

Forøvrig, på det nivået du legger deg nå kommer det lite ut av videre diskusjon.

Lenke til kommentar

Joh. 14:20: Jeg oppfordret deg til å lese videre - gjerne ut kapitlet, men spesielt neste så hadde du kunnet bedre forstå sementikken her.

 

Din konklusjon ender egentlig med at disiplene også blir en del av treenigheten - et begrep som aldri blir brukt i Bibelen.

 

Forøvrig, på det nivået du legger deg nå kommer det lite ut av videre diskusjon.

Selvsagt blir de kristne en del av Faderen og Sønnen og Den hellige ånd som omtales i

 

Matt 28:19 "Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn"

 

de blir det gjennom Sønnen Jesus Kristus

 

Ef 2:6 "I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...