Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert å få Norsk Pass - EU/EØS statsborger?


Flexxy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kollega av meg som knapt kan Norsk er i en liten krise.

 

Sønnen hans skal delta i kamper for det Norske landslaget i utlandet... 3 uke av April.

 

Jeg fikk hjulpet han med å framskynde prossessen hos UDI mtp søknader.

 

Nå har han fått ett brev fra UDI om noen vedtak greier og Politi... Som jeg ikke skjønner av.

De var begge på polititasjonen idag morges og fikk ikke mye hjelp! De nevnte at de venter på noe fra UDI, også ringte vi UDI og de venter på noe fra Politiet.

 

Skjønner ikke helt hvem vi skal forholde oss til. Vi fikk dog en time hos politiet 05.05 - Men da er jo alt ferdig....

 

Vi har også underskrevet brev fra sportsforbundet som viser hvorfor det haster så fryktelig mye med dette.

Kan noen med peiling ta en titt på brevet og si hva som må gjøres, for å få dette gjort asap! :) 

3425_001 (1).pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke enklere at han bare reiser på sitt greske pass? Det skal mye til å få utstedt nytt pass på så kort tid, selv som allerede norsk statsborger. Nødpass kan muligens være en løsning.

 

Edit:

Nødpass https://www.politiet.no/tjenester/pass/nodpass/

 

Hei, takk for svar.

 

Var jo i utgangspunktet det jeg sa også, men NFF mener at alle spillere må ha Norsk pass.

 

Ser linken til nødpass, selv om UDI sier i brevet at personen kan få Norsk pass, kan man søke om nødpass da? Da hadde jo det vært supert! :) 

Lenke til kommentar

 

Er det ikke enklere at han bare reiser på sitt greske pass? Det skal mye til å få utstedt nytt pass på så kort tid, selv som allerede norsk statsborger. Nødpass kan muligens være en løsning.

 

Edit:

Nødpass https://www.politiet.no/tjenester/pass/nodpass/

 

Hei, takk for svar.

 

Var jo i utgangspunktet det jeg sa også, men NFF mener at alle spillere må ha Norsk pass.

 

Ser linken til nødpass, selv om UDI sier i brevet at personen kan få Norsk pass, kan man søke om nødpass da? Da hadde jo det vært supert! :)

 

Nå misforstod nok jeg litt. Jeg trodde det var faren som skulle ha norsk pass for å være med sønnen, ikke sønnen. Beklager. Ta kontakt med ditt lokale politi og legg frem saken. Det er mulig de kan hjelpe med en oversatt bekreftelse på at sønnen nå er norsk statsborger. Hvilket pass sønnen reiser på er nok uvesentlig i denne sammenheng. Han må bare bevise at sønnen er norsk statsborger og dermed kan representere norges landslag.

 

Edit:

Dersom NFF mener at alle spillere må ha norsk pass, så må nok vedkommende i det minste ha et norsk nødpass.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...