Gå til innhold

Tre metoder for å forsinke det stigende havnivået med geoengineering


Anbefalte innlegg

Hvordan kan du kritisere andre for å ikke ha lest noe du ikke har lest selv engang?

Fordi når man snakker 98% av verdens forskere imot da har man bevisbyrden selv.

 

Virker som om du tror at vitenskap er en form for lotteri, hvor hvis du bare finner en "vinnende billett" så vinner du prinsessa og halve kongeriket, og alle andre har ansvaret for å forklare deg hvorfor akkurat karen som er "helten din" blir motargumentert, og tar feil.

 

Beklager, men "helten din" gir deg verken ei prinsesse eller et kongeriket eller vinner debatten for deg, det må du gjøre selv. Ta gjerne utgangspunkt i hans meninger, men vær forberedt på at de blir tilbakebevist - noe du jo vet, og det er NETTOPP DERFOR du ikke vil være spesifikk.

Endret av VegaPet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan kan du kritisere andre for å ikke ha lest noe du ikke har lest selv engang?

Fordi når man snakker 98% av verdens forskere imot da har man bevisbyrden selv.Virker som om du tror at vitenskap er en form for lotteri, hvor hvis du bare finner en "vinnende billett" så vinner du prinsessa og halve kongeriket, og alle andre har ansvaret for å forklare deg hvorfor akkurat karen som er "helten din" blir motargumentert, og tar feil.Beklager, men "helten din" gir deg verken ei prinsesse eller et kongeriket eller vinner debatten for deg, det må du gjøre selv. Ta gjerne utgangspunkt i hans meninger, men vær forberedt på at de blir tilbakebevist - noe du jo vet, og det er NETTOPP DERFOR du ikke vil være spesifikk.

JEG vil ikke være spesifikk? Det er DU som ikke vil være spesifikk for du vet du følger en religion. Klimareligionen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke bare la det være, de kan jo få seg en jobb som skaper noe.

Klimaendringer har det jo alltid vært.

Klimaendringer som i dag har det ikke vært før. For det første er det vi som forårsaker oppvarmingen i dag, for det andre er det langt flere mennesker nå enn tidligere, og for det tredje går endringene mye raskere enn de har gjort før.

Klimaendringer som i dag hart det vært mange ganger tidligere. Vi er ikke årsak til temperaturendringer i dag. Det er flere mennesker i dag! Endringene går ikke raskere nå enn tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja.Greit, snodig det der at ignorerte brukere alle sammen har generiske navn som ser ut som om de er spydd ut på automatikk.https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers

Welcome to Ignoreville, population: YOU

  • WTEKNIKK2
  • 7JGKT1UF
  • 8DX8QO0Y
Skal være kjappere med å putte trolla på ignore i fremtiden, så slipper vi dette tullet.

«puttet på ignore-listen»

I hodet ditt ja, for det finnes ingen slik funksjon her på forumet.

«careful, don’t break my calculator! By which I mean my brain.»

Endret av 8DX8QO0Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja.Greit, snodig det der at ignorerte brukere alle sammen har generiske navn som ser ut som om de er spydd ut på automatikk.https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers

Welcome to Ignoreville, population: YOU

  • WTEKNIKK2
  • 7JGKT1UF
  • 8DX8QO0Y
Skal være kjappere med å putte trolla på ignore i fremtiden, så slipper vi dette tullet.

«puttet på ignore-listen»

I hodet ditt ja, for det finnes ingen slik funksjon her på forumet.

«careful, don’t break my calculator! By which I mean my brain.»

 

 

Linken står jo der

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke bare la det være, de kan jo få seg en jobb som skaper noe.

Klimaendringer har det jo alltid vært.

Klimaendringer som i dag har det ikke vært før. For det første er det vi som forårsaker oppvarmingen i dag, for det andre er det langt flere mennesker nå enn tidligere, og for det tredje går endringene mye raskere enn de har gjort før.

 

Og landhevingen etter siste istid er ennå ikke ferdig.

Likeledes forskyninger av jordskorpen som er en av årakene til høyere havstigningen/senkingen av fastland i enkelte områder på jorda.

Lenke til kommentar

Så da hopper vi bare bukk over det faktumet at havnivået stiger og at dette er et problem for veldig mange steder?

Om havnivået stiger og/eller synker kan bli/være en ulempe elller en mulighet; som alle forandringer gjennom historien.

Så får vi tillate en diskusjon om dette uten å karakterisere de som har andre syn/meninger, som dumme ("flat jord"), som enkelte miljøer gjorde når "klimakrise"-scenariet var på sitt konsensus-verste.

Så får vi bruke muligheter og forberede oss på ulemper, som alltid tidligere i historien, lytte, lære , men ikke nødvendigvis gå i takt.

 

"Hundrede mann kan jeg bære på min rygg, men svikter om vi alle marsjerer"

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

"Det er ikke mulig å si noe konkret om noe fordi jeg forstår ingen ting", oversetter jeg posten din som, Høyst-ærede 'Fri diskusjon og kunnskap'-bruker.

 

Har du kanskje gått "livets harde skole", eller har du noensinne tatt fag rundt matematikk, statistikk, kjemi, fysikk, eller samfunnsvitenskap eller... noe som helst over å kjøre traktor?

Lenke til kommentar

"Det er ikke mulig å si noe konkret om noe fordi jeg forstår ingen ting", oversetter jeg posten din som, Høyst-ærede 'Fri diskusjon og kunnskap'-bruker.Har du kanskje gått "livets harde skole", eller har du noensinne tatt fag rundt matematikk, statistikk, kjemi, fysikk, eller samfunnsvitenskap eller... noe som helst over å kjøre traktor?

Hvis noen er flinke i de fagene du referer til, så vet de vel selv at de ikke vet så mye. Skråsikre meninger er sjelden et godt utgangspunkt for vitenskaplige prosjekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen er flinke i de fagene du referer til, så vet de vel selv at de ikke vet så mye. Skråsikre meninger er sjelden et godt utgangspunkt for vitenskaplige prosjekter.

Jeg forstår faktisk ikke hvilket poeng du forsøker å fremme her, fordi for meg virker det som om den ene setningen slår den andre ihjel.

 

Kan du utdype, er du snill?

 

EDIT: Jeg leser deg som at du sier at folk som er flinke, ikke bør være skråsikre, fordi når de er flinke så vet de at de ikke vet og det å være flink medfører ikke sikkerhet fordi det er sjelden et godt utgangspunkt.

 

Kan du forklare logikken din?

Endret av VegaPet
Lenke til kommentar

 

Hvis noen er flinke i de fagene du referer til, så vet de vel selv at de ikke vet så mye. Skråsikre meninger er sjelden et godt utgangspunkt for vitenskaplige prosjekter.

Jeg forstår faktisk ikke hvilket poeng du forsøker å fremme her, fordi for meg virker det som om den ene setningen slår den andre ihjel.Kan du utdype, er du snill?EDIT: Jeg leser deg som at du sier at folk som er flinke, ikke bør være skråsikre, fordi når de er flinke så vet de at de ikke vet og det å være flink medfører ikke sikkerhet fordi det er sjelden et godt utgangspunkt.Kan du forklare logikken din?

Vi har alle våre meninger, men verden er komplisert. Det er ofte slik at jo mer kunnskap en får, jo mer forstår en at en ikke vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har alle våre meninger, men verden er komplisert. Det er ofte slik at jo mer kunnskap en får, jo mer forstår en at en ikke vet.

Ok.

 

Nå må jeg være litt ærlig med deg.

 

Du argumenterer ut ifra ignoranse.

 

Du tror at andre mennesker ikke vet mer enn deg, ikke kan mer enn deg, ikke er smartere enn deg, og at du derfor bør lyttes til på samme måte som mennesker som har brukt år av livet sitt på å satt seg inn i ting.

 

For å si det enkelt: Drit og dra.

 

Du kommer med tull fordi du er dum.

 

Det kan du ikke forvente å bli respektert for.

 

EDIT: Og dere skrotinger burde snart begynne å lese kildehenvisningene dere blir gitt og forholde dere til vitenskapelig konsensus. Det handler ikke om meninger, bygdetulling, det handler om påviselige fakta som ikke kan bestrides eller motbevises og som det ikke eksisterer alternative teorier mot

Endret av VegaPet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du oppnår ingenting med personangrep og useriøse argumenter. Dette er et debattforum. Det er ikke et ekkokammer. Det kan du finne andre steder, hvis det er det du ønsker.

Ok, da havner du også på ignore-lista fordi du evner ikke å komme med tilsvar når du blir stilt til veggs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...