Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har søkt sommerjobb siden januar, og søkt på så mye som mulig av ledige stillinger. Nå er jeg 19 år og ufaglært, men har jo erfaring fra småjobber fra tidligere av (Tusenfryd og lagerarbeid). 

 

Hvilke typer jobber er det realistisk at jeg søker på? Har søkt på butikker, som eksamensvakt osv, men selve jobbletingen er jo litt begrenset da jeg ikke er utdannet.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan alltids søke jobber i kommunen, da som pleier for de som trenger omsyn og hjelp.. Er som regel ingen krav til utdannelse... Er alltids behov for vikarer på sykehjem, gamlehjem og pleiehjem i sommermåndene.. Men er viktig at man føler seg passet til å jobbe med å skifte bleier på personer fra 15-100år... Og ikke minst føle omsorg for de man jobber med... 

Lenke til kommentar

Støtter det å søke sommarjobb i kommunen. I tillegg til det som blei nevnt over her so har også kommunen typisk behov for sommarvikarar innanfor park og grøntareal.

Støttekontakt kan også være ein fantastisk fin jobb.

I mange kommunar har dei også ei politisk målsetning om å tilby litt jobberfaring til flest mulig av ungdommane i kommunen.

 

I tillegg til kommunane so vil eg også anbefale deg å sjekke opp lokale interkommunale virksomheiter. Mange slike virksomheiter har forplikta seg til å ansette personell basert på bustadskommune. Typisk at det til ei kvar tid skal være 20% frå kommune 1 og 15% frå kommune 2. Om du kjem frå ei av dei kommunene som har få ansatte so er du nesten garantert å få jobb fordi virksomheita treng å fylle opp kvote for å blidgjere politikarane.

 

 

 

Av andre ting som er verdt å nevne er at dersom du har sertifikatet so opnar dette mange nye jobbmuligheiter.

 

Tilsvarande betyr det at du er over 18 år at du kan ta ein del jobbar som ein normalt ikkje tilbyr som sommarjobb til skuleelevar, alt frå butikkjobbar der ein får låseansvar til arbeid med tunge maskiner der ein må være 18 år for å kunne operere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...