Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva hadde du valgt ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe moped til min datter og har kommet ned til 2 kandidater:

Hvilken hadde du valgt av disse to og evt. hvorfor?

 

2013 Peugeot Speedfight 3, km 3800: pris 10500,-

2016 Peugeot kisbee, km 7500: pris 11500,-

 

begge er hele og pene å se på. 

 

Takk for innspill

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noen av dem trimmet fra før? Har begge syklene blitt tatt servicer på som de skal?

Vet at Speedfight 3 er en solid maskin, og denne har ikke gått langt heller. Ville muligens gått for denne.

Ingen av de er trimmet og begge har fulgt servicer. Det blir vel egentlig et valg mellom 2t og 4t slik jeg ser det. Kvaliteten er vel rimelig lik

Lenke til kommentar

Flere fordeler og ulemper med totakt og firetakt. 

 

Totakt

Moderne motorer er veldig vedlikeholdvennlig. Det eneste man trenger er å fylle olje på oljetanken. Dette fordi motoren brenner olja sammen med bensinen for å smøre motoren. En original totaktsmoped vil føles tam i bunnregisteret da de har nesten all kraft i toppen. De har og høyere forbruk enn en firetaktsmotor.

 

Firetakt

De har bedre bunndrag da motoren produserer mer moment. Men så er det en mer komplisert motor som trenger olje- og filterskift. Som kan være en hindring for de som ikke kan. De er mer drivstoffvennlige, og du slipper i tillegg å gi full hendel for å få reaksjon (sånn som man må på totaktsmotoren :p). 

 

Jeg hadde valgt en firetakter om sjåføren bare skal kjøre original moped fra A til B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...