Gå til innhold

Apple Ipod 2.0 eller 3.0?


Anbefalte innlegg

Dersom det skulle gå ut etter 18mnd, er det ikkje 2 års garanti i norks lov som også omfatter batteriet?

 

Eg anbefaler 3.0 på det sterkeste. Den til 20GB er det inkludert ei veske å ha den i, Dock og fjernkontroll. Så om du skal ha fjernkontroll og veske så er 20GB'en absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du i det hele tatt har lest den artikkelen du linker til så ser du jo at det koster 700,-, ikke 2000 som du forsøker å få folk til å tro. Og at batteriet slutter å funke etter 18 mnd er noe som skjer med veldig få prosent av solgte modeller.

 

Hvis du vil ha seriøs og troverdig informasjon så burde du holde deg langt borte fra itavisen! Internet sin versjon av se og hør innen datasjangeren.

Dersom du hadde lest hele tråden hadde du trolig observert følgende:

1.Itavisen er ikke de eneste som skriver dette. Trenger ikke lete utenfor denne tråden engang for å finne andre linker.

2. Det kostet nærmere 2000kr å skifte batteri. I USA endret Apple prisen(noe annet ville vært totalt forkastelig) til ca. 700kr. Hva prisen er i Norge er noe uvisst. Noen hevder at Komplett tar ca. 700kr for dette, men jeg har ikke sett noe offisiell info på dette.

3. I norge dekkes trolig et ødelagt batteri(etter 18 måneder) av garantien, slik at bruker ikke må betale noe.

 

At batteriet er innebygd er helt klart en svakhet ved produktet og var muligens ment som en måte for Apple å dra inn mer penger på produktet selv etter at brukeren hadde kjøpt det. Siden brukerne ikke likte dette noe særlig, så de seg nødt til å endre den absurde prisen til noe mer overkommelig(men fortsatt uhørt høy).

Forhåpentligvis vil v4.0 ha fått luket ut flere svakheter slik at den vil fremstå som et mer ærlig produkt.

Lenke til kommentar

Fikk meg nettop ipod til jul...

 

Den er på 10 gb, men jeg er ikke sikker på hvilken versjon dette er...

 

Uansett så skal batteritiden være på 8 timer hvis du ikke har på noe bakgrunnslys eller noe annet, ellers så skal den være 6 timer.

 

Å lade ca. 80% tar en time og skal du lade den fult så tar der 4 timer

Lenke til kommentar
Hvis du i det hele tatt har lest den artikkelen du linker til så ser du jo at det koster 700,-, ikke 2000 som du forsøker å få folk til å tro. Og at batteriet slutter å funke etter 18 mnd er noe som skjer med veldig få prosent av solgte modeller.

 

Hvis du vil ha seriøs og troverdig informasjon så burde du holde deg langt borte fra itavisen! Internet sin versjon av se og hør innen datasjangeren.

Dersom du hadde lest hele tråden hadde du trolig observert følgende:

1.Itavisen er ikke de eneste som skriver dette. Trenger ikke lete utenfor denne tråden engang for å finne andre linker.

2. Det kostet nærmere 2000kr å skifte batteri. I USA endret Apple prisen(noe annet ville vært totalt forkastelig) til ca. 700kr. Hva prisen er i Norge er noe uvisst. Noen hevder at Komplett tar ca. 700kr for dette, men jeg har ikke sett noe offisiell info på dette.

3. I norge dekkes trolig et ødelagt batteri(etter 18 måneder) av garantien, slik at bruker ikke må betale noe.

 

At batteriet er innebygd er helt klart en svakhet ved produktet og var muligens ment som en måte for Apple å dra inn mer penger på produktet selv etter at brukeren hadde kjøpt det. Siden brukerne ikke likte dette noe særlig, så de seg nødt til å endre den absurde prisen til noe mer overkommelig(men fortsatt uhørt høy).

Forhåpentligvis vil v4.0 ha fått luket ut flere svakheter slik at den vil fremstå som et mer ærlig produkt.

1. Jeg orker ikke legge ut om ITavisen her, men du kan jo bare lese kommentarene under hve artikkel så skjønner du vel hva jeg mener.

2. Hvis du vet at det kostet 2000, men nå koster 700 hvorfor skriver du da at batteriet kommer til å gå istykker og at det koster 2000 å få nytt?

 

Apple har nå avsluttet avtalen med en (en dansk en) av mange batteriprodusenter de benyttet seg av og det går rykter om at de jobber på en iPod med utbyttbart batteri.

Jeg ville derimot heller hatt en iPod med solid deksel enn en med batteri som henger og slenger. Det er tross alt ikke så ofte man bytter batteri.

Lenke til kommentar

Vel noen G2 har touchsenisitiv, men ikke de første som var laget. G3 er betydelig mindre, og veier mindre. G3 har også dårligere batteri kapasitet.

 

Det jeg prøver å si er at det er en enorm frykt for at batteriet ikke vil holde seg. Denne frykten er forståelig, men det er bare 3 av 1000 personer som dette vil skje hos. Dette er ikke apple sin feil, men begrensinger av de batteriene som finnes på dagens marked. Det er en udokumentert frykt, som ikke er tillfelle hos de aller aller aller aller aller fleste. Hvis du lurer på å kjøpe en iPod så er det ingen vits i å skrinlegge planene etter å ha hørt alt dette batteri tullet.

 

Hvor mange har opplevd at dies iPod har blitt ødelagt på grunn av bateri problemer??

Lenke til kommentar

For prøve å ramse opp noen forskjeller mellom gen2 og gen3 ipod's..

 

Fysiske:

Gen1 var den første (doh) denne hadde Fast navigasjons hjul. Ikke beskyttelse cover over firewire porten og fantes kun i 5 gig versjonen.. Dette er den gamle gode originalen. Det fantes heller ikke Windows versjon av denne, men ja det var mange som formaterte og fixa slik at den funka inder Windows for det..

 

Gen2. fikk fast navigasjons hjul og firewire cover. Og kom i nye størrelser.

Firmwaren er lik for gen1 og gen2

 

Gen3. nytt utseende. Byttet om på knappe plasseringen og gjorde alle knappene trykk sensitive i stede for mekaniske. Den er tynnere har rundere kanter og ingen firewireport. Isteden for firewireport har den en spesial port til docking/cabel overgang som da går til firewire, usb, strøm, line-out osv.. kan brukes til eksternt batteri pack, minnekort leser for Digital kamera, dictafon mic..

Softwaren har fått noen nye funksjoner, som playlist on the fly, song rating, et par spill ( små teite og ubruklige ) m.m.

Den fikk da også kraftig redusert batteri for å få den mindre .. Dette er den største bakdelen med gen3 ipods. Men hvis man skal velge mellom gen2 og gen3 så velg allikevel gen3. Det er det beste kjøpet. Men husk ikke å kjøpe den minste for da får du ikke med Docking, veske, remote m.m..

Lenke til kommentar

jepp.. 20 gig holder for de fleste.

Bruker vel sånn ca 15 av mine 20. Så har jeg plass til store fil overføringer fra venner og kjente.. Kjekt å plugge inn ipod'n sin hos venner og kjøre over det man har lyst på.. :p

 

Sånn sett er jo også gen3 lettere siden den også støtter usb..

Er jo ikke alle kjente som har firewire på pc'n sin.. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Den 4. generasjonen av iPod skal altså da ha væskebaserte batterier i seg. Jeg var nemlig akkurat i ferd med å kjøpe en iPod selv før jeg så artikler om den på itavisen. Jeg lurer på om det kan være verdt ventinga på 4. generasjonen ut i 2004

 

Åhhh.. men jeg vil ikke vente :wallbash:

 

4. generasjon av iPod, når er denne forventet å komme, og vet du hva annet som er nytt enn batteriene? Bør jeg/ gidder jeg vente?

Lenke til kommentar
Der var iPod i boks! versjon 3.0 med 20gb og med laser inngravering  :thumbs:

prisen er på 3700kr, må jeg vente litt ekstra pga inngraveringa  :thumbup:  gleder meg !

laser inngravering er digg da, lurer på å bestille jeg og før 27. mars! Hva skrev du på din?

mitt navn, men den inngraveringen støtta ikke aprostroff, da ble det : Jon Andr? F. Mathiesen :( ,men pytt pytt, det kosta meg ingenting og jeg slenger på et fett klistermerke der istedenfor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...