Gå til innhold

Hjelp til TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stuttering, banding og image retention problemer. Sannsynligvis mer enn oled's fra andre produsenter som bruker panel fra LG.

Du får linke til tester som dekker opp det du skriver, nå er det bare tomme ord uten back up.... Har selv Oled fra LG som ble sen produsert i 2017 uten noe av de problemene du nevner.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Slike tester finnes nok ikke. Dette er en vurdering jeg har gjort.

 

Mener du at LG 2017 modeller ikke har hatt problemer med stuttering? Hvilken modell har du?

Som du har gjort OK :huh: Jeg har ikke sagt at enkelte LG Oled 2017 mod ikke har hatt problemer det finnes det flere bevis på. Nå kjøpte TGB og jeg en sen produksjon min ble produsert i Des både han og jeg har enten vunnet panel lotteriet eller så har LG gjort forandring/forbedring på de som er produsert sent på året. Derfor overasker det meg hvis 2018 modellene sliter så ille som du sier.. Vel nå er det din vurdering så tar det ikke seriøst da selvsagt.

Lenke til kommentar

Stutteringen er visst løst i 2018 modellene og etter hukommelsen har LG kommet med en firmwareoppdatering for 2017 modellene som har fikset stutteringen. Det er mulig de dere har kjøpt allerede hadde siste versjon. Selv om det omsider er fikset er det ganske flaut av LG å ha et slik problem i utgangspunktet og bruke så lang tid på å fikse det.

Lenke til kommentar

Riktig Lg stutter har jeg prøvd å skrevet om endel ganger hær på forumet men til døve ører.

Sony A1 motion er silke myk mot Lg oleds små hakking i panomeringer og bilder som zoomer innover og går oppover.

Bra Lg gjorde prossessor tiltak selv om 2 kalibratører på avs forum som eier Lg C8 har gitt utrykk for at A9 prossesoren ikke ble helt på høyde med Sonys X1 chip men bedre en 2017s

Endret av samco
Lenke til kommentar

Riktig Lg stutter har jeg prøvd å skrevet om endel ganger hær på forumet men til døve ører.

Sony A1 motion er silke myk mot Lg oleds små hakking i panomeringer og bilder som zoomer innover og går oppover.

Bra Lg gjorde prossessor tiltak selv om 2 kalibratører på avs forum som eier Lg C8 har gitt utrykk for at A9 prossesoren ikke ble helt på høyde med Sonys X1 chip men bedre en 2017s

Døve ører? Virker mer på meg alt du opplever må andre også være enige i.. Hvis andre ikke opplever samme problemer som deg så er det tydelig feil? Sorry Buddi er ikke slik verden fungerer, jeg med andre har ikke de problemene du stadig nevner Deal with it.

Lenke til kommentar

På 5% grå kan jeg ikke se noe vertikal banding; men tar jeg et bilde så ser jeg små antydninger. Ser ingen antydning til dette under noe materiale jeg har sett så langt (selv med masse mørke scener). OLED teknologien er ikke perfekt, men ulempene med den er langt mindre enn fordelene. Ujevne bevegelser har jeg heller ikke sett noe til.

 

Fant forøvrig ut årsaken til den magiske: TV slår seg av om du ikke trykker på fjernkontrollen; det hang sammen med nok et timer-valg under eco-menyen (selv om eco-modus var slått av) som slår TV av om det ikke er noe aktivitet via fjernkontroll på 4 timer (4 timer = fabrikk-innstilling).

 

Bilde tatt med mobil i svært mørkt rom med iPhone X etter en dag med letterbox film-titting, og litt normalt TV (de antydningene man ser av vertikal banding her er ikke synlig når man ser direkte på TV)

post-182759-0-44176400-1522338175_thumb.jpg

 

Eksponering på 5% grå skjermen; så skjermbilde er kraftig overeksponert i forhold til den virkelige verden :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Riktig Lg stutter har jeg prøvd å skrevet om endel ganger hær på forumet men til døve ører.

Sony A1 motion er silke myk mot Lg oleds små hakking i panomeringer og bilder som zoomer innover og går oppover.

Bra Lg gjorde prossessor tiltak selv om 2 kalibratører på avs forum som eier Lg C8 har gitt utrykk for at A9 prossesoren ikke ble helt på høyde med Sonys X1 chip men bedre en 2017s

 

Døve ører? Virker mer på meg alt du opplever må andre også være enige i.. Hvis andre ikke opplever samme problemer som deg så er det tydelig feil? Sorry Buddi er ikke slik verden fungerer, jeg med andre har ikke de problemene du stadig nevner Deal with it.

Kjent på alle avforum med Lg motion problemer så er nok litt norsk trangsynet mot å faktisk se problemet Lg forsøker å løse i 2018. Sorry no win kid

Lenke til kommentar

På 5% grå kan jeg ikke se noe vertikal banding; men tar jeg et bilde så ser jeg små antydninger. Ser ingen antydning til dette under noe materiale jeg har sett så langt (selv med masse mørke scener). OLED teknologien er ikke perfekt, men ulempene med den er langt mindre enn fordelene. Ujevne bevegelser har jeg heller ikke sett noe til.

 

Fant forøvrig ut årsaken til den magiske: TV slår seg av om du ikke trykker på fjernkontrollen; det hang sammen med nok et timer-valg under eco-menyen (selv om eco-modus var slått av) som slår TV av om det ikke er noe aktivitet via fjernkontroll på 4 timer (4 timer = fabrikk-innstilling).

 

Bilde tatt med mobil i svært mørkt rom med iPhone X etter en dag med letterbox film-titting, og litt normalt TV (de antydningene man ser av vertikal banding her er ikke synlig når man ser direkte på TV)

attachicon.gifIMG_0092.jpg

 

Eksponering på 5% grå skjermen; så skjermbilde er kraftig overeksponert i forhold til den virkelige verden :)

Meget bra men du har noe rart på skjermen din de lyse partiene er det lett ir fra noe menyer ?

Lenke til kommentar

 

 

Riktig Lg stutter har jeg prøvd å skrevet om endel ganger hær på forumet men til døve ører.

Sony A1 motion er silke myk mot Lg oleds små hakking i panomeringer og bilder som zoomer innover og går oppover.

Bra Lg gjorde prossessor tiltak selv om 2 kalibratører på avs forum som eier Lg C8 har gitt utrykk for at A9 prossesoren ikke ble helt på høyde med Sonys X1 chip men bedre en 2017s

Døve ører? Virker mer på meg alt du opplever må andre også være enige i.. Hvis andre ikke opplever samme problemer som deg så er det tydelig feil? Sorry Buddi er ikke slik verden fungerer, jeg med andre har ikke de problemene du stadig nevner Deal with it.

Kjent på alle avforum med Lg motion problemer så er nok litt norsk trangsynet mot å faktisk se problemet Lg forsøker å løse i 2018. Sorry no win kid

 

Sorry bruker ikke kikkert.. Kid vel jeg er 50 men takk tror jeg  :rofl:

Lenke til kommentar

 

På 5% grå kan jeg ikke se noe vertikal banding; men tar jeg et bilde så ser jeg små antydninger. Ser ingen antydning til dette under noe materiale jeg har sett så langt (selv med masse mørke scener). OLED teknologien er ikke perfekt, men ulempene med den er langt mindre enn fordelene. Ujevne bevegelser har jeg heller ikke sett noe til.

 

Fant forøvrig ut årsaken til den magiske: TV slår seg av om du ikke trykker på fjernkontrollen; det hang sammen med nok et timer-valg under eco-menyen (selv om eco-modus var slått av) som slår TV av om det ikke er noe aktivitet via fjernkontroll på 4 timer (4 timer = fabrikk-innstilling).

 

Bilde tatt med mobil i svært mørkt rom med iPhone X etter en dag med letterbox film-titting, og litt normalt TV (de antydningene man ser av vertikal banding her er ikke synlig når man ser direkte på TV)

attachicon.gifIMG_0092.jpg

 

Eksponering på 5% grå skjermen; så skjermbilde er kraftig overeksponert i forhold til den virkelige verden :)

Meget bra men du har noe rart på skjermen din de lyse partiene er det lett ir fra noe menyer ?

 

Nei, den har vært slik siden dag 1; men ikke noe man ser - så problemfritt.

 

Relatert bevegelse så har jeg kun prøvd firmware 4.70.x fra TVen var ny, men ikke noe problem på den fronten; jeg er ekstremt følsom for slike feil :)

 

Edit:

Naturligvis har jeg slått av all fiks faks relatert utjevning av bilde. Kjører alt på samme som kildemateriale.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Flere å flere brukere på AvS forum har null bands på sine 2018 Oled tvr selv i 65" størrelse ... får håpe det er trenden for 2018 panelene

Produksjonen blir bedre og bedre av paneler. Jeg vurderer 77" C8 mot slutten av året, men er veldig usikker på om jeg bør vente et år til (2019) for å få 12bit panel og HDMI 2.1 (det siste kommer garantert i 2019).

Lenke til kommentar

 

Flere å flere brukere på AvS forum har null bands på sine 2018 Oled tvr selv i 65" størrelse ... får håpe det er trenden for 2018 panelene

 

Produksjonen blir bedre og bedre av paneler. Jeg vurderer 77" C8 mot slutten av året, men er veldig usikker på om jeg bør vente et år til (2019) for å få 12bit panel og HDMI 2.1 (det siste kommer garantert i 2019).

Vent det virker fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...