OKKOKK Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Har den nye Memorex RF Optical Mouse, men så er det et problem.. Ved kjappe bevegelser så kan den henge... Hva skal jeg gjøre? Noen drivere eller lignende jeg kan laste ned? Takker for hjelp på forhånd...
Tacritan Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Beste topicen på lenge! x'D Men til problemet, du sier det er en optisk mus? Kan være at underlaget ikke passer da. En optisk mus registrerer små forskjeller i underlaget for bevegelse, hvis du beveger den så fort at den ikke klarer å registrere disse forskjellene så vil naturlig nok musen stoppe opp. Prøv å bytt musmatte evt, legg den på et papirark og se.
OKKOKK Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Skrevet 13. desember 2003 Jaja, har icemat black da, men skal skjekke om den virker på den gamle gode snurre sprett matta jeg ............................................................. Nei det gikk ikke Heller ikke på hvitt ark.... Har en kamerat som hadde det samme problemet med sin Intellimouse 3.0 Men når han installerte drivere funka den supert uten slenging og henging Kanskje jeg skal prøve å lade musa no'n timer Har ikke lada den på maange dager.... Men bare kom med innlegg allesammen
Tacritan Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Her er musa di testet. Ser ut til at pcplus hadde litt problemer med lag og henging med den, og påstår det er pga at den er trådløs. Det skal sies, jeg hadde ingen problemer med dette på min Logitech Cordless (den som fulgte med mus/tastatur-pakken som var så populær en stund). Skal dykke litt dypere ned i problemet, og poste igjen hvis jeg finner noe.
Mushaboom Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Hei, først må jeg bare få gratulere dere med å ha prestert 14 smilies på 3 innlegg... Hvis det er en tråløs optisk mus du har er det desverre ikke mye dy kan gjøre, du er i midlertidig heldig hvis du i det hele tatt kan bruke musen din på icemat'en etter det jeg har sett og opplevd.. En kamerat hadde en tråløs optisk mus, da han prøvde denne på icemat'en sin funket det ikke i det hele tatt! (ikke spør hvorfor) Hvis du ikke har en tråløs optisk derimot så kanskje det er noe tull med musen? Ellers stemmer nok det som Taacritan skrev.
OKKOKK Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Skrevet 13. desember 2003 Takker for innlegg... Bare skriv på dere
Mushaboom Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Takker for innlegg... Bare skriv på dere du må svare på om det er en tråløs mus eller ikke du har
OKKOKK Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Skrevet 13. desember 2003 Jepp, den er trådløs! Det er den musa som Tacritan la ut på den linken
Mushaboom Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 da tror jeg ikke du kan løse problemet faktisk, men sa du det samme skjer med andre matter og eller?
the_lynx Skrevet 13. desember 2003 Skrevet 13. desember 2003 Det er det at den er trådløs som gjør det. Trådløse billig muser lagger som ******!
M@R7!N Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 (endret) Hadde akkurat det samme problemet med min Logitech Cordless Mouseman Optical. Den hang seg opp og beveget seg frem og tilbake når jeg bevegte den fort. Og dette er jo heller ingen billigtrAdlOs. Byttet så til M$ Intellimouse 4.0, og jeg merka ganske stor forskjell i bAde windows og CS . En kamerat prOvde sin Intellimouse 3.0 pA den andre Pc`en min med Windows Millenium, og der hadde han akkurat det samme problemet. Den hang seg i Windows nAr han bevegte den for fort . Ser neste ut som et window/driver problem Forresten, hvilket windows har du? Endret 18. desember 2003 av M@R7!N
fjallur Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Sett signalmottakeren så nærme musa som mulig, musa til dama(logitech) er veldig kresen på akkurat dette! Lykke til!
dominus Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 musa di får ikke akkurat noe mega testresultat...ser ut som den unngikk strykkarakter grunnet lademuligheten. hadde ei "jalla"-mus sjøl som lagga noe grusomt..ved raske bevegelser. og den pælma jeg i veggen... god jul
OKKOKK Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 flere med hjelp? Noen som vet om en driver eller lignende jeg kan laste ned for å fikse det?
Stor Oddnoga Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 flere med hjelp? Noen som vet om en driver eller lignende jeg kan laste ned for å fikse det? Kjøp en mus av bedre kvalitet du... Sjekk gjerne testresultater på forhånd, så slipper du å gå i samme fellen en gang til.
Gaute Holmin Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 musa til dama er veldig kresen Hehe... kunne ikke dy meg... måtte redigere litt. Fy på lanken til meg selv, den var barnslig og dum Siden den er optisk og trådløs (og ikke bluetooth!?) så er det flere ting som kan spille inn i tillegg til underlaget. Det kan være andre radiosignaler som forstyrrer, typisk andre muser, har du en nabo på andre siden av veggen med trådløs mus kanskje. Har du prøvd å skifte frekvens? Det pleier å være fra 2-5 frekvenser på dem. Det kan også være ting i rommet, store magneter f.eks. som forstyrrer. Til min trådløse Trackman FX så ligger mottakeren i en hylle i skapet over PC'n. Noen dager kan den oppføre seg slik du beskriver, da må jeg åpne skapdøra på gløtt, så blir det med en gang bra igjen, så prøv å flytt litt rundt på mottakeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå