Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke våknet opp Windows 10, svart skjerm


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har opplevd at min W10, etter 4-5 timer uten bruk slår av mine to skjermer (fra NVIDIA GeForce GTX 1080Ti GPU) og klarer ikke å våkne opp Windows igjen. Begge mine to skjermer forblir svarte (No signal,etter AV til PÅ, eller ved tastatur trykk. Windows ver., 1709 16299.309. Windows er oppdatert og uten oppdaterings feil.

 

Strømalternativer, tenkte jeg først. Jeg har satt PC'n opp i balansert løsning. Slår av skjerm etter 10 min. uten bruk. Hvilemodus: aldri. Slår av harddisker etter: = min (=alltid på)  Trådløs nettverkskort: Maksimalt utnyttelse. 

 

Ventemodus, hvilemodus=aldri, Tillat hybrid hvilemodus: Av,  Dvalemodus; Aldri, Tillat tidtakere for reaktivering: Aktiver

 

Så etter 4-5 timer uten bruk blir begge skjermer slått av, opplivning gjennom tastatur/mus nytter ikke. 

Siste SSD boot disk endring er i mappen, C:\ProgramData\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\Programdata\USOShared\Logs

 

som har med windows oppdateringer å gjøre. 

I liste over hendelses oversikt er det ikke skrevet om feil fra den perioden jeg forlot pc'n og til den ble re bootet.  I listen er det i løpet av siste time 1 feil (programvare krasj som er kjent), i løpet av 24 timer 80 feil, 7 dager 570 feil. Av kritiske feil er det i løpet av 7 dager 5 stk, alle med Kernel -Power nr 41 feil,  "Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm." Windows 10 ble re installert, men beholder innstillinger og apper for 5 dager siden. Før re reinstalling var det flere tusen feil registrert ila 7 dager. Det virker for meg som OS kjører rimelig ok, mtp antall feil nå.

 

CrystaDiskl info ver. 7.5 0, melder om en feil på hard disker. Feil ID 05 Disk J: Toshiba 4 GB, "05 100 100 _50 000000000008 Reallocated Sectors Count" Verdien 08, skal være 00. Denne feilen vil av erfaringer tidligere økes, og til slutt er disken med data ikkelesbar. DER må jeg snarlig gjøre noe. 

 

Noen med tips eller har tilsvarende opplevelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk.

Jeg utførte register endringer, fikk opp nytt valg under Strømalternativer, Avansert, Skjerm, >Tidsavbrudd for konsoll-ås når skjerm er slått av...<

Satt denne til minutter 9999, som skulle bli ca 70 dager.

 

MN, jeg er usikker på om dette ER løsningen. Når skjermene er slått av, 0 aktivitet i harddisker. At skjermene blir slått av har jeg også opplevd under arbeid. Begynner med venstre skjerm (boot skjerm), så etter 1 sek. ekstraskjerm høyre side. frem til nå har jeg bare funnet RESET knapp som løsning. Dersom jeg fysisk slår av/på Boot skjerm = beskjed, "DVI - No signal". Nettopp oppgradert skjermdriver fra NVIDIA sitt nettsted. Fikk samme feil i 9- tiden i dag, etter 36 timers bruk.

 

Jeg har koplet ut 4 stk HDD, samme feil. Derfor 4 stk. nye HDD står klare for utkopling, så er det å kjøre opp igjen og vente å se. 

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Etter inn kopling av disker får jeg Blue Screen, denne feil skriver ikke dump fil information, blir stående på 0%.

Jeg har SSD boot disk og skrive vekslingsfil skulle ikke være nødvendig. 

Jeg endret litt av parametrene for minne dump fil, kanskje jeg får denne skrevet når valget er skrive over eksisterende dump fil ().

 

Jeg tror at jeg egentlig har hatt BS hele tiden med sort skjerm, der feilen med sort skjerm oppstod da BS ikke ble fullført korrekt av OS. 

Lenke til kommentar

Skal ikke begi meg ut for noen som helst ekspert, men det kan være verdt å sjekke vårens problemer med windows update også. For det er mye merkelig som skjer med PC-er etter feilskjær fra Intel og Microsoft samarbeidet med å rydde etter januar CPU-bugs.

 

Man skal jo ikke bli klok på 1. kvartal fra Microsoft windows updates:

https://support.micr...pdate-kb4056892

https://support.micr...pdate-kb4088776

 

Verdt å lese:

https://windowsrepor...4088776-issues/

 

Så når vet man at det ikke er Microsoft sin feil i disse skjøre tider?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Windowsreport.com som behandler KB4093112 bugs, inneholder skadelig programvare. Når du ikke se advarselen, ja da er du ille ute å kjøre for din egen sikkerhet.

 

Sannsynligvis er du blitt offer for å bli hacket, dine passord er i hende til 3. parts kriminelle, dine bankforbindelser med konto nr og passord er blitt stjålet fra din PC.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Oppdatering. En høyst sannsynlig årsak til skjemkort problematikken er nå funnet. En WD 3TB disk har spilt på sitt site vers. Egentlig skapte denne HDD en underlig BSOD (Blue Screen) som viste seg ved svarte skjermer. Etter et møysommelig detektiv arbied er denne disk fjernet fra systemet, og feilymptomet har ikke opptrådt på måneder. Konkluderer dermed med HHD feil som skapte sorte skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...