AfterGlow Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 «NVidia RTX» har tatt 10 år å utvikle.Nvidias nye teknologi skal gi superrealistisk grafikk i spill
Eldrach Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt. 4
tbfk Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Dette kan også resultere i at neste generasjons grafikk kort blir mye dyrere. Det er en grunn til at titan v koster 3000 dollar.
DJViking Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Lurer på om OpenGL og Vulkan får samme behandling som DirectX. 1
Judgement Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Er dette et sjakktrekk som AMD kan svare på? Raytracing er ikke noe nytt og har vært brukt lenge, men ikke i real time. AMD trenger ikke svare før nVidia viser at dette er noe en faktisk kan implementere uten at hardwarekravene blir enorme. 3
Lars Isaksen Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt. FFXV har alle gameworks effekter, uten at det går for sterkt utover fps. Når denne teknologien blir innebygd i de nye grafikkortene så skulle de beste xx80ti iallefall klare å kjøre spill med det. 3
CT0JEEXD Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Jeg ble litt usikker på etter å ha lest artikkelen, om det dreier seg om softwareteknologi eller hardwareteknologi, eller en kombinasjon av begge deler..
Trono Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 (endret) Jeg ble litt usikker på etter å ha lest artikkelen, om det dreier seg om softwareteknologi eller hardwareteknologi, eller en kombinasjon av begge deler.. Det er snakk om hardware akselerert raytracing. Microsoft vil igjen legge inn støtte for dette i DirectX. OpenGL o.l. får nok støtte ikke lenge etter. Software-basert raytracing har vært utbredt i 3D rendering siden 80-tallet. Endret 20. mars 2018 av Trono 3
Roger Skullestad Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt. Bare rør, f.eks. Witcher 3 bruker gameswork og 1080 ti spiser det glatt på 4k ultra, forskjellen er temmelig merkbar der gameswork brukes. Absolutt verdt det. 3
Glenn Western Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt. Det var før. hentet fra artikkelen: ..Teknologien har vært regnet som en slags «hellig gral» i grafikk- og spillindustrien, men hittil har ikke maskinvaren klart å realisere den. Med RTX skal Nvidia altså nå ha overkommet denne hindringen, som betyr at ekte raytracing i sanntid nå kan bli en realitet i for eksempel spill.... 1
Aleksanderh68 Skrevet 22. mars 2018 Skrevet 22. mars 2018 I 2014 så sa jo nvidia at vxgi var fremtidens grafikk og null spill kom ut med det. 1
Judgement Skrevet 26. mars 2018 Skrevet 26. mars 2018 Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt. Bare rør, f.eks. Witcher 3 bruker gameswork og 1080 ti spiser det glatt på 4k ultra, forskjellen er temmelig merkbar der gameswork brukes. Absolutt verdt det. Tja prøv FFXV osv der gameworks er bredere implementert enn i Witcher. 1080Ti eter ikke det engang i 1440p
Lars Isaksen Skrevet 27. mars 2018 Skrevet 27. mars 2018 Tja prøv FFXV osv der gameworks er bredere implementert enn i Witcher. 1080Ti eter ikke det engang i 1440p Klarer det helt fint på 4k.
ovrebekk Skrevet 28. mars 2018 Skrevet 28. mars 2018 Jeg ble litt usikker på etter å ha lest artikkelen, om det dreier seg om softwareteknologi eller hardwareteknologi, eller en kombinasjon av begge deler..Det er snakk om hardware akselerert raytracing. Microsoft vil igjen legge inn støtte for dette i DirectX. OpenGL o.l. får nok støtte ikke lenge etter. Software-basert raytracing har vært utbredt i 3D rendering siden 80-tallet. Og om noen skulle være i tvil så betyr "hardware akselerert" at det er en kombinasjon av software- og hardware-teknologi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå