Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo XC90 rød varsellampe ved høy RPM*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Volvo XC90 2006-modell.

De siste to dagene har motoren oppført seg litt rart. Når jeg akselerer hardt, og passerer et relativt høyt turtall, kommer feilmeldingen "MOTORSYSTEM SERICE SNARAST" + den røde varsellampen. Motoren klarer ikke akselere noe mer, og jeg må stanse og starte opp bilen igjen for at den klarer å akselerere igjen.

Noen som har opplved det samme, eller vet hva som kan være problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tett/fullt dieselfilter forhåpentligvis, det ville være det billigste. Håpløst å stille diagnose over nett, du må få feilkoden(e) avlest.

Ellers kan du legge deg under bilen selv og se under passasjerdørene for å se hvilken type dieselfilter du har. 

Har du innsatsfilter? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Service/DRIVSTOFFILTER-2000031809/

Eller har du en slik? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Service/DRIVSTOFFILTER-2000027830/

Har du sistnevnte er det lett å bytte, skru av, skru på. Bare ha en kanne med en halvliter-liter med diesel på som du fyller det nye filteret med før du skrur det oppi, da blir ikke bilen så vrang å få start på når du har byttet filteret.

Endret av SuperBlackBird
Skrevet

XC90 er den bomba når det kommer til biler med feil så det kan jo være mye rart.

Jeg vil tippe det er noe tull med luftmassemåler/turbo/vakum opplegg. Høres ut som en typisk overboost feil eller.no. Prøv å rens luftmasse måleren.

• Liker 1
Skrevet

Rett på verksted å få lest av feilkoder! Så tar du det der i fra, kan være så enkelt som tett diesel filter(100-200kr) og dyrt som partikkelfilter(15000-20000kr) Samt turbo, vakuum osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...