Gå til innhold

Knakk i to! :(


Swein

Anbefalte innlegg

Å oppfordre ham til å sende kortet tilbake til Komplett for å prøve å få byttet det synes jeg er det samme som å oppfordre til svindel. Fyyyy..

men derimot å gå inn med åpne kort og håpe på at de er i god julestemning på komplett... :xmas::thumbs: ..skrive et lite tåredryppende brev og legge ved pakken..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor provoserer dette meg så til de grader?

 

Sånne folk får jeg lyst til å slå til.. no offense, men du bør nok følge forslaget om å holde deg unna ting som kan brekke, du må ha tatt til satan så hardt, jeg prøvde nettopp å knekke et ødelagt gf 2 ti-kort, og det var vanskelig

Lenke til kommentar

Posten som (forhåpentligvis) beviser at dette bare er kødd og at ingen trenger å synes synd på Swein :

 

På side 2 poster Swein følgende :

 

Jeg har ATI radeon 9800PRO 256MB 8x tv-out

 

Litt senere kommer samme info fram :

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB

 

Dette var kjøpt fra Komplett.no

Det eneste Sapphire kortet som komplett har sammenlignet med quoten ovenfor er denne :

Sapphire Radeon 9800Pro 256 Ultimate Edition

 

En til quote :

QUOTE (atticus @ 12/12/2003 : 22:55)

Swein, har du vifte på kortet ditt ?

 

ja, har vifte..

 

Det kortet som Komplett selger har ikke vifte.

Det kan selvfølgelig være hende at Komplett har fjernet det kortet fra sine lister, men tviler på det, da dem garantert hadde hatt dato på når dem får det inn igjen hvis dem hadde hatt det fra før.

 

Håper det fikk overbevist tvilerne..

 

God Natt...

Lenke til kommentar

Hvis det er noen fra Komplett her så synes jeg dere burde gi han ett nytt

kort i julegave hvis han sender inn det ødelagte.

Kompelett,det har dere råd til!Han må jo være norges mest uheldigste

data amatør.

Det er jo snart jul Komplett!!!!

Endret av Raper
Lenke til kommentar

vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg har mine tvil her :)

 

men HVIS dette er seriøst, så vil jeg nesten ta meg den frihet å kalle swein for enten dum, full eller høy. Det skal noe til å ikke se at et agp kort ikke passer i en pci slot, eller at et 1,5v kort ikke passer i en 3v slot! :lol:

Lenke til kommentar
Her kommer mitt forslag:

 

Send kortet tilbake, fortell butikken du kjøpte det hos hva som skjedde, vær ærlig.. Det kan ha vært en svakhet, ev. dem kan gi deg ett veldig godt tilbud på ett nytt.. 

 

My 2 cent  :xmas:

Enig. Tenkte å si omtrent det samme. Forresten ville jeg først

ringt og spurt. Det kan jo være at de kjenner til en feil ved det, du vet aldri.

Da er det jo mulig du slipper bryderiet å returnere..

Lenke til kommentar

han skrev vel at han ikke hadde satt d i pcislotten... Jeg tror bestemt at han sa "ja jeg satte den i pcislotten!! er ikke dom da", og at det var rimelig ironisk ment..

 

har mer tor på at d er en agplås ekller lognende som har stått i veien.. Ellers så er jo teorien om at Komplett ikke selger det kortet han beskriver.. og at hele greia da er en spøk...

Det er vel 10 lags pcb eller noe slikt på et hitech skjermkort i dag... er rimelig seigt... skjønner ikke hvordan han har klart å knekkt det...

Lenke til kommentar

Dette er ikke sant. Det er jeg ihvertfall 95% sikker på. Dersom kortet skal knekke så må man legge all kraft 90 grader i forhold til horisontalflaten til skjermkortet for at det skal gå lettest mulig. Men allikevel så er det tungt og vanskelig. Men når han har prøvd å presse den inn i en port (samme hvilken) så presser man med en vinkel som ikke er 90 grader men nærmere 0. Han sier i tillegg at kortet knakk øverst og der er det enda vanskeligere å knekke.

 

Når han også påstår at han tok ut hovedkortet så skal det ikke være noe problem å se at det ikke passer. Det eneste jeg ser for meg kan bli ødelagt er selve porten, dersom man presser veldig hardt når det ikke passer. Det er selvfølgelig ikke sant fordi en person som faktisk vet hvilken cpu og hvilket hovedkort han har bør ha mer intelligens enn dette. Tror det er vanskeligere å logge seg inn på hardware.no og bruke forumet enn å se at et kort ikke passer i slot'n, selv med mye makt.

 

Samtidig åpner han denne tråden med ikke en så seriøs tone, da kan det ikke være så lett å være seriøs tilbake. Og du beskriver heller ikke nøyaktig hvordan den knakk, selv om du sier du ikke har digitalkamera eller generelt mulighet til å vise oss et bilde. Det er greit om du ikke kan vise bilde, men du har vel ikke sagt så mye heller. Hvis noe slikt hadde skjedd hos meg så ville jeg iallfall hatt nok å skrive slik at posten ble tre ganger så lang som denne.

 

Og dersom det faktisk er feil på kortet som har gjort at den har knekt bør du RINGE komplett og snakke med og eventuelt han kompisen din. Men siden du selv sier at du har brukt mye makt og i tillegg prøvd å presse kortet inn i feil port så er jo den muligheten borte nå.

 

Dette er det latterligste jeg har vært borti siden han fyren som påsto at faren var en pc-geni og hadde klokket sin XP 2500+ til over 2900MHz.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar
Posten som (forhåpentligvis) beviser at dette bare er kødd og at ingen trenger å synes synd på Swein :

 

På side 2 poster Swein følgende :

 

Jeg har ATI radeon 9800PRO 256MB 8x tv-out

 

Litt senere kommer samme info fram :

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB

 

Dette var kjøpt fra Komplett.no

Det eneste Sapphire kortet som komplett har sammenlignet med quoten ovenfor er denne :

Sapphire Radeon 9800Pro 256 Ultimate Edition

 

En til quote :

QUOTE (atticus @ 12/12/2003 : 22:55)

Swein, har du vifte på kortet ditt ?

 

ja, har vifte..

 

Det kortet som Komplett selger har ikke vifte.

Det kan selvfølgelig være hende at Komplett har fjernet det kortet fra sine lister, men tviler på det, da dem garantert hadde hatt dato på når dem får det inn igjen hvis dem hadde hatt det fra før.

 

Håper det fikk overbevist tvilerne..

 

God Natt...

Dette stemmer ikke! De har det på komplett!

Lenke til kommentar

1,5 volt vs. 3,3 volt kan jo avblåses uansett.... han har nf7, og 9800pro var jo det han skal ha knukket... begge er jo 1,5 volt...

 

støtter atticus' poeng her... han er litt selvmotsigende... (tenkte på det selv da jeg så at det var atlantis'en han sa han hadde, og hadde vifte....)

Lenke til kommentar
hvorfor provoserer dette meg så til de grader?

 

Sånne folk får jeg lyst til å slå til..

.. Sa han som benytter et bilde som latterliggjør funksjonshemmede som avatar.

 

:roll:

Jeg tenkte faktisk på det samme :roll:

Hvorfor blir noen så sure her på forumet egentlìg? Det er jo bare å ignorere det som gjør en forbanna her. For min del, så tror jeg ikke ppå fyren. Men det ble en morsom tråd da :thumbs:

Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 12/12/2003 : 23:24

  QUOTE (Lex-Icon @ 12/12/2003 : 23:18)

Dette er det latterligste jeg har vært borti siden han fyren som påsto at faren var en pc-geni og hadde klokket sin XP 2500+ til over 1900MHz. 

 

 

å dra en 2500+ til 1900MHz er vel ikke akkurat noe stort da..den kjører jo 1,83 fra før... 

 

Sorry jeg mente 2900MHz.

Lenke til kommentar

tror det er fullt mulig å knekke ett sånn kort, prøvde på det ene 9500 kortet mitt, og presser jeg det små hardt bøyer det seg og står i bue, og plastikken blir hvit.

 

så tror ikke man trenger ta i så enormt for å knekke det, spesielt hvis man får tak på ett litt uheldig punkt på kortet.

 

men, jeg ser absolutt ikkeno i veien for at kortet ditt ikke kan repareres, det spørs selvsagt hvor det har blitt ødelagt, men alle printplate (innebygde) ledninger osv kan jo loddes, så kjenner du en som er stø på handa skal det egentlig ikke være noe stort problem å fikse det.

Lenke til kommentar
Posten som (forhåpentligvis) beviser at dette bare er kødd og at ingen trenger å synes synd på Swein :

Det kortet som Komplett selger har ikke vifte.

Det kan selvfølgelig være hende at Komplett har fjernet det kortet fra sine lister, men tviler på det, da dem garantert hadde hatt dato på når dem får det inn igjen hvis dem hadde hatt det fra før.

 

Håper det fikk overbevist tvilerne..

 

God Natt...

Dette stemmer ikke! De har det på komplett!

Nei de har ikke "ditt" kort på Komplett, så det atticus sier, stemmer.

Komplett selger ett 256mb 9800XT kort, du sa du hadde ett vanlig.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...