Gå til innhold

Spillekort til 600,-?


Flyndresnik

Anbefalte innlegg

En kamerat trenger et billig skjermkort som egner seg bra til spilling.

 

Jeg vet at en ikke får noe nytt kort som egner seg til spilling i 6 til 700-kroners-klassen. Derfor vurderer jeg å anbefale ham et brukt GF4-ti4600 eller noe lignende (Ja, jeg vet det ikke støtter DX9, men når en ikke skal legge mer penger i det...)

 

Tips om andre alternativ mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk akkurat vite at det er snakk om en P3 500 MHz med 256 MB ram med et TNT 32 MB skjermkort.

 

Med andre ord Ikke så mye å oppgradere på.

 

Hvordan vil et nyere skjermkort passe i en slik maskin?

Bror min hadde nesten eksakt samme specs for et år siden...

 

Ved å oppgradere til et GeF 440MX ble det stor forskjell...plutselig kunne han spille spill som jedi knight og ut2003 med ok grafikk, og til og med battlefield ble spillbart...

 

men...til dagens nyeste spill holder det ikke, men den oppgradering gjorde at maskinen holdt et ekstra år før den trengte ny oppgradering...

 

Vh

Krister

Lenke til kommentar
Det holder med geforce4 mx i lange baner i denne pc'n. Det hjelper så lite med kraftig skjermkort når ikke pc'n klarer å utnytte potensiale i skjermkortet.

Denne PC'en drar bedre nytte av et GF4 ti enn av et GF4 MX. Garantert.

GeForce 4 MX har vel ikke engang DX8 støtte i hardware?

 

 

EDIT: tipset til -razh0r- er et bra kort, kanskje du bør gå for det! fint kjøp til under 600,-

Endret av vladnag
Lenke til kommentar
En kamerat trenger et billig skjermkort som egner seg bra til spilling.

 

Jeg vet at en ikke får noe nytt kort som egner seg til spilling i 6 til 700-kroners-klassen. Derfor vurderer jeg å anbefale ham et brukt GF4-ti4600 eller noe lignende (Ja, jeg vet det ikke støtter DX9, men når en ikke skal legge mer penger i det...)

 

Tips om andre alternativ mottas med takk.

Kjøp et Sapphire R9200

 

Det er et ganske bra kort, holder nok til de fleste spill ihvertfall...

 

Koster ca 700.-kr . men den maskinen der var det ikke mye vits i og oppgradere i syns jeg da.... jobb litt extra og kjøp en helt ny komplett maskin til 5k eller no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...