Gå til innhold

Ulefone Power 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert en veldig bra mobil, har Xiaomi Mi 5 og tror den er veldig lik på det meste, bare bedre batterilevetid og Ulefone har mindre lagringplass kun 64 GB som jeg syns blir i miste laget. Selv om den har minnekort er det utdatert og blir tregt for ha noe annet en musikk\bilder og litt filmer.

 

Burde ha Universal Flash Storage (UFS) istedenfor.

 

Husk laderne som følger med er søppel.

Dere andre får vurdere:

Ugreen QC3.0 2.0 USB Wall Charger Dual USB 4 Ports Fast Charging for Samsung S8

 

UGREEN Car Charger 5V3A Quick Charge 3.0 With Cable Dual USB Port Phone Charger

 

Men jeg syns disse funger fint, men kan ikke bevise slike ladere kan forkorte batterilevetiden eller om den lader 100% for de er jo billigere, men har aldri hatt problemer selv. Disse er nok bedre en orginal laderne ofte i QC 2 eller eldre og er småe ofte bruker de US plug med adapter. Vertfall den mobilen jeg har som jeg kjøpte brukt på finn.no

 

Vet ikke hvordan Ulefone Power 3, men Xiaomi Mi har kineske apper tillegg man kan installere, er litt irriterende det ikke finnes på engelsk\norsk. Men man får jo norsk språk på android som er viktigste.

 

Nå må du huske på kina mobiler ikke er bregnet på norske forhold, ville ikke anbefalt å miste den i gulvet, ha den i vann eller være litt uforsiktig da sony mobiler finnes som er vanntette enkelte samsung mobiler også. Men viser seg i test at disse mobilene tåler litt. Men høytalleren og mikrofonen kan fort gå i stykker i vann.

 

Ellers anbefaler jeg deg å lese tester og søke litt på youtube. Selv har jeg også vurdert oneplus 5t eller eldre.

Det som irriter meg litt er mobilene ikke oppgir ladesykluser for billig batterier degraderes fort etter 500 ladinger så det er like viktig som kapasiteten. Andre f.eks dyrere mobiler tåler kanskje over 1000 ladesykluser før batteriet er dødt eller har såpass degradert at batteriet må byttes.

 

Er usikker selv på iwill, er jo tryggere å kjøpe brukt på finn.no men tror elkjøp\komplett er mere tryggere forhandler med tanke på reklamasjon, usikker på om iwill enten vil gi pengene igjen hvis mobilen går i stykker eller må sende den til kina og regne med 2-4 måneder med reprasjonstid sjekk det ut først?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min Ulefone Power 3 i går. Kjøpte på Aliexpress. Vil teste ut et par billige mobiler for det byr meg kraftig i mot å legge 10 laken i en epletelefon. Syns 7000 for min 6 Plus for 3 år siden var i overkant mye.

 

Veldig positivt førsteinntrykk av den. Virker tung og solid. Veldig god skjerm. Alt av utstyr som følger med gir et godt inntrykk.

Så og si ren android med ingen kinaapper. God samtalekvalitet. 

 

Ting som er OK: Ekstern høyttaler. Gjør jobben, men ingen varm følelse for å si det sånn. 

 

Skal jeg trekke frem noe negativt så er det kameraet. Det er crap i forhold til alt av iphone de siste 5 åra. Vanskelig å ta gode bilder og ofte mye støy.

 

Den har ikke 3,5mm utgang, men har kjøpt meg bluetootheadset nå allikevel. 

 

Sluttkonklusjon:

 

Hadde kamerat vært bedre så hadde dette vært terningkast 6. Batteriet er fantastisk. 

 

Så telefonen i seg selv 5/6 (Av og til UI lag når CPU er i batterisparemodus). Brukt den ganske mye nå siden i går. 68 % batteri igjen. 

Kamera  er 2/6. Det er litt synd for resten av telefonen syns jeg virker som en bra pakke.

 

EDIT:

 

(Det følger med overgang fra USB-C til headset, samt overgang microusb til USB-C og overgang fra USB-C til USB-A. (Du skal i teorien kunne bruke mobilen som powerbank)

 

Batteri er 44 % nå i dag

Endret av Gromit_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er laderen? Min mobil har noe slikt:

OEM Xiaomi 1A US Wall AC USB Charger For Xiaomi M4 Mi4 Mi3 Mi2s Mi2 Red Rice Note Cell Phones Charger Free Shipping

 

Ganske dårlig for å være lader i dag, glad for jeg har bedre nå.

 

Laderen er en USB-A som leverer inntil 5V og 3A tror jeg med en USB-A til USB-C kabel. Har en Anker 6x2A USB-A lader hjemme som jeg bruker til å lade mobiler med så har faktisk ikke sjekka konkrete specs. Skal sjekke når jeg kommer hjem og oppdatere her hvis det er avvik mot det jeg har oppgitt. 

 

EDIT:

 

Laderen er 5V/3A ja.

Endret av Gromit_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...