Gå til innhold

Så mye vil Galaxy S9 trolig koste i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg personlig synes dette mobilstyret har tatt litt vel av de siste årene, jeg digger ny hardware selv, men hvor ender det? Da 4K skjermer(TV) kom på markedet for noen år siden så var det sagt at en måtte ha en TV på over 40" for å se noen forskjell fra full HD. Nå kommer de neste telefonene med 6K og 8K oppløsning på 5-6" skjermer... :p

Og for å klare å drive dette må en ha kraftigere og kraftigere CPU/GPU'er om mer RAM.

Personlig så synes jeg de har kommet mer enn langt nok på dette feltet nå, trenger en virkelig mer kraft og skjermer med enda høyere oppløsning på en telefon?

Om en skal benytte telefonen til VR evt. tunge spill vil en nok trenge det, men for min del så er et godt kamera, god lagringsplass og god batterikapasitet (+en "rask nok" CPU/GPU) å foretrekke fremfor enda høyere oppløsning etc. som er egentlig mer enn bra nok pr dags dato.

Lenke til kommentar

Samsung sine knox begrensinger er nok til at jeg aldri vil kjøpe mobil fra dem igjen. Men hardwaren er jo bra (det er faktisk apple sin også).Men softwaren blir jo bare mer og mer låst med samsung.

Vi trenger en ny nexus modell på markededet. Pixel er alt for kostbar i forhold til hva du får ut av hardware. (å betale ekstra for å få ren android er utnytting av posisjon)

 

Hei!

Kan du utdype hva du mener med begrensninger? Har selv hatt en S8 siden september, men fortsatt ikke hatt noen problemer med KNOX.

Lenke til kommentar

 

Mange sauer som vil betale for status visst

 

Litt Off Topic, men tar utgangspunkt i at du ville kommentert det samme på alle telefoner i samme prisklasse.

 

Kjøpte en iPhone X forrige måned. Føler meg ikke spesielt som en sau, ei heller at den gir meg status.

 

Mer at jeg hadde lyst til å bytte ut min gamle modell og syntes den falt i smak. Ja den kostet mye, men var den jeg valgte.

 

Du høres bare noe snurt ut.

Sauer har den egenskapen at de ikke vet at de er sauer.. De følger bare flokken...

Lenke til kommentar

 

Samsung sine knox begrensinger er nok til at jeg aldri vil kjøpe mobil fra dem igjen. Men hardwaren er jo bra (det er faktisk apple sin også).Men softwaren blir jo bare mer og mer låst med samsung.

Vi trenger en ny nexus modell på markededet. Pixel er alt for kostbar i forhold til hva du får ut av hardware. (å betale ekstra for å få ren android er utnytting av posisjon)

Hei!

Kan du utdype hva du mener med begrensninger? Har selv hatt en S8 siden september, men fortsatt ikke hatt noen problemer med KNOX.

 

Så lenge du holder deg til stock android og ikke rooter er det jo ikke noe problem. 

Men når den ikke får noen oppdatering lengere så er jo man avhengige av andre rom som LineageOS osv. Da snubler man over knox problemet. 

 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

 

 

Samsung sine knox begrensinger er nok til at jeg aldri vil kjøpe mobil fra dem igjen. Men hardwaren er jo bra (det er faktisk apple sin også).Men softwaren blir jo bare mer og mer låst med samsung.

Vi trenger en ny nexus modell på markededet. Pixel er alt for kostbar i forhold til hva du får ut av hardware. (å betale ekstra for å få ren android er utnytting av posisjon)

Hei!

Kan du utdype hva du mener med begrensninger? Har selv hatt en S8 siden september, men fortsatt ikke hatt noen problemer med KNOX.

 

Så lenge du holder deg til stock android og ikke rooter er det jo ikke noe problem. 

Men når den ikke får noen oppdatering lengere så er jo man avhengige av andre rom som LineageOS osv. Da snubler man over knox problemet.

Knox har stort sett til hensigt å låse deg til stock rom fra samsung og tvinge deg til å kjøpe ny, når de finner ut at de ikke har lyst å oppdatere lengere. 

 

 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

 

 

 

Mange sauer som vil betale for status visst

Jeg tipper du også sløser penger på diverse :p

 

Noen kjøper jo bil for 500 000+ også, uten at folk kommenterer det engang...

Har jo bil til 700k, men bil er tross alt med på å varme opp lokalmiljøet her. Litt varmere somre kan vel ingen klage på. Bare å kjøpe mer solkrem ?
Derfor du ikkje har råd til en mobil til 8k :p

 

Nice troll

Orginalt av en sau å rope troll. Troll spiser jo sau ?

Lenke til kommentar

Mange sauer som vil betale for status visst

 

er nok veldig avhengi av brukeren.

Finnes noen som meg f.eks ( kjøper ikke iphone men kun samsung ). Men kjøper ofte det nyeste som kommer ut.

Men jeg bytter ikke vært år, men derimot går det for 4 til 5 år før jeg må bytte igjen.

Noen ganger kan man se det som en investering, dette blir litt med laptop, du kan kjøpe dyrt og billig. Begge fungerer fint for dagens bruk. Men den billige vil etter et år begynne å slite da utviklingen har gått forbi den.  Å har plutselig en veldig lav verdi.

Den dyre dropper også i verdi, men derimot kan den holde treet med utviklingen i mange år.

 

Selvsagt noen skaffer det seg som en status symbol, men er nok ikke så mange som man tror. Da 12 000 kr er ikke noe super ekslusivt. er faktisk noe alle kan ha råd til med litt planlegging.

Å det finnes mobil telefoner som faktisk koster 45 000 kr og mere på markedet ( da snakker man status ).

 

Tror også at en del status symbol på mobil telefon har forsvunnet, men det var veldig fremtreden før.

men status symboler og hva som anses som status av ting. forandrer seg også med tiden.

En gang i tiden var Levis status symbol, noe det ikke er lengere. men det var jo den eneste ekte buksa man kunne få.

Men man kan stå igjen i tiden og si dette er status symbol osv...  men må nok si at mobiltelefon som status symbol har nok død ut.

Hører aldri mere folk snakke om de nye supermodellene osv.  og dette har nok noe med at mange andre merker er like bra. å de er faktisk pene i utsende ...

 

 

Men hvorfor skal jeg ha Samsung og ikke iphone eller annet. Veldig enkelt har man bare samsung produkter hjemme. så snakker også produktene med hverandre, så man kan bruke telefonen til alt.  Faktisk kan jeg slå av og på og dimme belysningen i leiligheten. kan benytte musikk anlegg og tv. hvor man kan kjøre både 3 og 4 komponenter sammen hvor man får lyd bilde osv.. 

og opsette er jo enkelt, når produktene er av samme levrandør.   

Skal også sies at jeg bruker mobilen mye i jobb sammenheng, med både mail, planlegging, bestillinger og mere. og må også ha det til å samsvare med samsung pad.  Å der er jo samsung glimrende med at jeg kan kontrollere pc selv om jeg sitter et annet sted, har gratis lagrings nett plass ( sky ) og mye mere.

 

ja apple har det samme også, men da krever det jo at man har apple utstyr.

 

Men som oftest holder jo en top modell i lang tid, så sant man tar litt vare på den. å ikke kjøper ny bare for noe nytt har kommet.  Er jo ofte veldig lite forskjell fra modell til modell. så best å vente en del modeller slik at man får valta for pengene som man bruker

Lenke til kommentar

Det er mye for en telefon. Ikke dyrest, men absolutt ikke billig. Kanskje best at S7 holder et år til da.

 

Samme her S 7 holder sikkert i 2 år til minst og den har fortsatt et meget bra kamera og batteri så ikke noe bytting her:)

Og det byr meg i mot å betale opp mot 10 k for noe som jeg kun bruker til å ringe med i ny og ned og litt til MusicCast til Yamha annlegget!

Lenke til kommentar

Med dagens kamerateknologi i mobiler, så ser jeg ingen problem i å bruke rundt 10.000 på en mobil (som i mine øyne fint kan erstatte et vanlig kamera). Jeg har selv en Samsung Note 4, og venter litt til for å følge med på hva som skjer i 2018/2019 på mobilfronten.

Kameraet på mobilene er i dag så bra, at man slipper å bruke et eget speilrefleks når man skal ta bilder (joda, jeg vet at et DSLR er bedre i noen sammenhenger, men en mobiltelefon holder for meg i 99% av tilfellene).

Lenke til kommentar

 

Grisebillig i forhold til problemtelefonen fra Apple til 13k som er full i feil.

 

Enig iPhone x var en flopp feil spør du meg av Apple, ser finn er full av iPhone x som selges eller byttes til iPhone 8 plus, selv sitter jeg med iPhone 8 plus.

Uten å vurdere hverken det ene eller det andre, hvordan kan man påstå at den mestselgende telefonen i 2017 er en flopp?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...