Gå til innhold

Hva vet du om, leken..


Anbefalte innlegg

Her vet jeg veldig lite for å være helt ærlig. Det er et svært populært online rollespill, hvor jeg antar at man har sin egen karakter som lever i en fantasiverden.

 

Jeg bruker aldri wiki eller lignende når jeg svarer på disse spørsmålene, og med tanke på at jeg aldri har spilt det selv så klarer jeg faktisk ikke si så mye mer enn det.

 

Hva vet du om E18?

Endret av Gompemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har nevnt her tidligere, så vet jeg veldig lite om spill generelt, og jeg bruker heller ikke å søke opp informasjon. Men jeg regner med "Agony" (som jeg aldri har hørt) er et dataspill hvor man følger en karakter gjennom forskjellige hendelser og oppdrag i spillet.

 

Hva vet du om Østerrike?

Lenke til kommentar

Misjonærer er personer som er sendt ut for å spre ordet om den kristne tro. Du finner ofte misjonærer på steder hvor kristendommen er lite representert, slik som Afrika, eller stillehavsøyer. Undertegnede har selv en onkel og tante som er misjonærer i Etiopia.

 

Hva vet du om asfalt?

Lenke til kommentar

Ylvis-brødrene består av Bård (yngst) og Vegard (eldst) Ylvisåker. Det er også en tredje bror, som ikke har hatt like stor kommersiell suksess. De kommer fra en liten plass utenfor Bergen. De har laget serier som "Norges herligste" og "Nordens herligste", samt at de har hatt et talkshow som het "I kveld med Ylvis" der også Calle Hellevang Larsen og Magnus Devold har hatt sentrale roller. I dag er de aktuelle med serien "Stories from Norway" som er en serie som handler om historier som har fått mye medieoppmerksomhet de siste årene. Sjangeren er "undersøkende musikal", noe som ikke har blitt lagt før i norsk TV. Der tar se for seg bla.a stupetårnet i Hamar, Justin Bieber i Norge, Petter Northug som fyllekjører. Det er basert på satirisk humor. I løpet av sin karriere har Ylvis-brødrene også lagd musikkvideoer som har blitt svært populære på youtube. Hiten "The Fox" ble en verdenssuksess, og de har også gitt ut en barnebok i kjølvannet av suksessen, samt opptrådt på "Ellen Degeneres show" i USA. De har også laget sanger som "Engine for Gabriel", "Jan Egeland", "Truckers Hitch".

 

Hva vet du om Hotell Cæsar?

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri sett en eneste episode av det, men jeg må jo prøve å pønske ut noe...

 

Hotel Cæsar er en norsk dramaserie som har blitt sendt på Tv2 siden 1990-tallet. Handlingen foregår på et hotell (duh), og jeg regner med den tar for seg driften, intriger mellom ansatte, hendelser, dødsfall osv. Anette Hoff spiller blant annet rollen som Juni.

 

Hva vet du om Kristiansand Dyrepark?

Lenke til kommentar

At dem har mengder med dyr. Antal mange gjester som besøker dem løpe av året, null snøring på. Også antal anssatte, like grønn. Apropo grønn, dem har heltsikkert trær og plen, dem har sikkert også store steiner, ikke vet jeg. Sikker også gamle gummidekk, klatrestativ for apekattene/gorilla, hvis de har apekater/gorilla da. :hmm:  Antal dyr dem har, grønn der også. Hvis dem har plen/gress, vet aldeles ikke hvor mange gresstrå dem har. Vann pytt ('er) for for alligatorer/krokodiller, pingviner, isbjørn, hvis dem har det. Antal mengde vann/pytt vet jeg heller ikke. Dyre passere skal dem ha, det vet jeg.

 

 

Hva vet du om ull?

Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke hvor mange milioner av inbyggere det er i norge. Har vist det før. Norge ser ut som en gitar på kartet. Oslo er hovedstaten. Alta ble en by rundt 2000 tallet. Husker ikke helt nøyaktig. Det er mye fjell og bakker i Norge. Og har en aktiv vulkan som heter Beerenberg, som er på en øy mellom Grønnland og Norge, har glemt hva den øya heter. Norge sin konge heter Harrald. Så datt jernteppet over meg.

 

 

Hva vet du om musikk artisten Sputnik?

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

At det er en dødelig pest som rammet Europa på midten av 1300-tallet. I 1349 kom den til Bjørgvin, og over halve befolkningen her til lands døde som følge av pesten. Jeg mener også å vite at den har fått navnet sitt grunnet fargen på ofrene som var smittet, men er ikke helt sikker på det siste.

 

Hva vet du om postkassen?

Lenke til kommentar

En postkasse er en beholder som post blir levert til. Som regel har én husstand én postkasse. På postkassen står det adresse, husnummer og navnet på innehaverne. I enkelte distrikt kan man også klistre på lapp for abonnement av f.eks lokalavis. Den skal stå lett tilgjengelig for postleveranse, og er som regel plassert ved enden av oppkjørsel, eller ved samlingssted for nabolaget postkasser - postkassestativ. Det er ikke meg bekjent at det finnes krav for utseende på postkassen, men de fleste er laget av metall eller tre, og er store nok til å romme et A4-ark i bredde og høyde, noe som er en fordel ved større brev og reklameleveranse. Postkasser av normal standard er farget grønn, men det er rom for å endre farge, evt. lage eget design på den. Et alternativ til postkasse er postboks. Større forsendelser som ikke får plass i postkassen blir levert til nærmeste postkontor/post i butikk og en hentelapp blir da levert i postkassen. I dag blir post levert flere dager i uken, men ikke i helg. Det er oppe til diskusjon om man vil redusere postleveranser til 1 dag i uken. I dag er det betydelig mindre brevpost enn for noen år siden, da flere og flere går over til digital post, E-post, E-faktura for regninger etc. Derimot har pakkeleveranser økt, som følge av økt netthandel.

 

Hva vet du om bjørn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...