Gå til innhold

Mobiler med bursdagsfelt og automatisk påminnelse


ponke

Anbefalte innlegg

Vel, jeg hadde en S55 for ca 10 måneder siden med denne funksjonen... Har hatt en del mobiltelefoner siden da, man kan nesten si at en av mine store interesser er mobiltelefoner og lignende forbrukerteknologi :)

 

Har vært innehaver av disse mobiltelefonen hittils i 2003:

Nokia 3300

Nokia 5100

Nokia 6600

SE T610

Siemens S55

 

Disse har jeg prøvd hittils i 2003:

Motorola T720i

Nokia 3510

Nokia 3510i

Nokia 5210

Nokia 6210

Nokia 6610

Nokia 6800

SE T68i

SE P800

Siemens A55

+ de jeg har hatt

 

Og den eneste av disse mobilene (så vidt jeg fikk med meg) som hadde bursdagsfelt i kontaktboka og integrert påminnelse (ikke ved hjelp av utenomstående programvare ala HandyDates på Symbian-mobiler (N6600, SX1, N3650, N7650...)) var S55... Er det virkelig ingen andre mobiler på dagens marked som har denne meget hendige funksjonen!?

 

Nå spør jeg, hvilke mobiler, utenom S55, har denne funksjonen (bursdagsfelt OG automatisk påminnelse i kontaktboka)...?

Eller er S55 den eneste?

 

Liste over mobiltelefoner som har bursdagsfelt i kontakboka og integrert mulighet for automatisk påminnelse:

  • Siemens S55

 

Denne listen oppdateres etter hvert som flere mobiltelefoner med denne funksjonen blir nevnt. Mobiltelefoner, og jeg peker spesielt på Symbian-telefoner (N3650, N7650, N6600 og SX1) har bursdagsfelt men ikke innebygd påminnelse for den. På disse må man bruke et program som gjør dette for en, HandyDates har denne funksjonen.

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600 har at man kan legge til bursdag til folk i adresseboka,.

men sitter å teste om det går ann å få alarm på den (=

 

gi meg noen minutt

 

edit: går dessverre ikke ann fra std. oppsett. men det finnes ett lite program som lar deg synkronisere bursdager i adresseboka til kalenderen...

Endret av Errae
Lenke til kommentar
6600 har at man kan legge til bursdag til folk i adresseboka,.

men sitter å teste om det går ann å få alarm på den (=

 

gi meg noen minutt

Har allerede fortalt at denne ikke har påminnelse på det, det er vha 3. parts programvare man kan gjøre det.

Hint, les innlegget mitt en gang til og finn et programnavn...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
husker at Nokia 8210 hadde en slik funksjon. Lurer på om kanskje 6600 har det og, ekke sikker.

Nå vil ca hvilken som helst telefon med outlook support feks kunne gjøre dette. Ettersom Outlook automatisk kan legge gjenntakelse

Venligst les hele innlegget og ikke bare "skum" over det... :p

Står at N6600 ikke har påminnelse automatisk uten vha et program... Angående Nokia 8210 så tror jeg ikke at den har burdagsfelt/fødselsdatefelt i kontaktboka og automatisk påminnelse, fant i alle fall aldri noe slik på pappas 8210 før den gikk i stykker (som så mange andre 8210... hehe!). Å gå gjennom Outlook er ikke så ofte en mulighet at det kan sidestilles med innebygd funksjonalitet...

 

njå,-

 

kan faktisk ikke det har vi komme til no )=

Hva?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Syntes dette spørsmålet begynner å bli aktuelt igjen...

Leter igjen etter en ny mobil, og vurderer faktisk å kvitte meg med min T68i og skaffe meg en S55 igjen da jeg virkelig savner denne funksjonen. Men er det noen mobiltelefoner som støtter dette nå (direkte, ikke gjennom tredjeparts programvare), eller var det virkelig bare S55 som hadde det inne...?!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Bladde litt i min P900 og fant ingen funksjon som støttet dette, mulig at jeg har oversett det...

Begynner å bli mer og mer skuffende at produsentene er mer interessert av å integrere digitalkamera, mp3-spiller-muligheter og fm-radio i sine avanserte mobiltelefoner enn en ordentlig kontaktbok/adressebok med blant annet bursdagsfelt og påminnelse.

Er du ikke enig i at et bursdagsfelt med påminnelse hadde vært flott og utrolig kjekt på en livsplanlegger-mobil (mobil/pda) som P900?!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Enig, tross alt så kosta mobilen -nok- så den burde jo ha "alt".

 

Bare for å få ut min frustrasjon over en funksjon jeg kun har hatt på min Motorola T720 og VIRKELIG savner: Hvis du sender en melding og den mislykkes, enten grunnet dårlig dekning eller andre faktorer, så blir meldingen lagret i utkast/utboks. På min gamle motorola så tok mobilen automatisk å sendte denne meldingen når man fikk dekning igjen! Dette forstår jeg ikke hvorfor det ikke finnes på blandt annet P900. På jobben min har jeg kun dekning enkelte steder og det hadde vært kjempefint å kunne skrevet en melding på bakrommet og latt mobilen automatisk sende den når jeg fikk dekning!

 

arGH... da var det ute...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Enig, tross alt så kosta mobilen -nok- så den burde jo ha "alt".

 

Bare for å få ut min frustrasjon over en funksjon jeg kun har hatt på min Motorola T720 og VIRKELIG savner: Hvis du sender en melding og den mislykkes, enten grunnet dårlig dekning eller andre faktorer, så blir meldingen lagret i utkast/utboks. På min gamle motorola så tok mobilen automatisk å sendte denne meldingen når man fikk dekning igjen! Dette forstår jeg ikke hvorfor det ikke finnes på blandt annet P900. På jobben min har jeg kun dekning enkelte steder og det hadde vært kjempefint å kunne skrevet en melding på bakrommet og latt mobilen automatisk sende den når jeg fikk dekning!

 

arGH... da var det ute...

Den forstår jeg godt, er mange småting jeg gjerne skulle ha hatt implementert i mobiltelefoner, som samlet gjør hverdagen og bruken av telefonen så mye enklere og komplett.

 

Synd om jeg må tilbake til S55 for å få denne funksjonen, da denne mobilen har en god del irriterende småfeil, som høy knirkefaktor, dårlige knapper (slites fort og er harde og vonde, i alle fall de i metall) og kjip skjerm.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Heisann... sitter med min gamle 6510, der er det bare å legge inn dato vedkommenden er født og du får påminnelse hvert år om hvor gammel..artig funksjon for oss som sliter med å huske datoer... :blush:

Mener det er det samme for 6210 og både 6310i også... :yes:

Sikker på at du ikke blander med kalenderfunksjonen nå?

Jeg snakker om å legge inn datoen direkte i adresse/kontaktboka...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent har ingen av disse telefonene mulighet for å legge slike opplysninger inn i kontaktlisten.

Nokia har muligheti kalenderen, men det hjelper lite iom du etterspør muligheten til å gjøre dette i kontaktlisten.

 

Den eneste utenom de du har nevnt som du kan gjøre dette på er Qtek 7070 (og forsåvidt også 8080) men dette er microsoft-telefoner og har et litt mer omfattende PIM-system enn vanlige telefoner...

Lenke til kommentar

Bursdager er viktige greier som ikke bør glemmes (det her jeg selv erfart), men tror kanskje ikke jeg ville valgt telefon pga. det. Jeg satser i stedet på å huske de aller viktigste.

 

Men hvis jeg først skulle hatt en slik funksjon ville jeg også hatt muligheten til å liste opp alle de som har fødselsdagen lagt inn. Siden det fort blir flere hundre personer i kontaktregisteret og det er litt tungvint å bla igjennom alle. Det går vel an å gjøre dette i Outlook, hvis en synk-er da?

Lenke til kommentar

Er vel ikke den funksjonen som er mest ubredt på dagens mobiler nei - tror leverandørene baserer seg på at slike ting skal legges i Kalenderen. Men ser utvilsomt pointet med at hadde vært supert å koble kontakt og bursdagsdato (+ alarm).

 

Inntil videre får man legge bursdager inn i Outlook på PC'n da, og synch'e hver gang man kjøper seg ny mobil. :p

Lenke til kommentar

Er det noe stort problem med å legge dem inn i kalenderen da? Skjønner ikke helt det jeg? Eneste må være at det er lettere å finne igjen hvis noen lurer på det..men du driver vel ikke å blar i det hele tiden? Da kan du legge til 'Notat' på kontakten hvis det er så krise (Nyere Nokiaer kan du ha en notat iallfall).

 

Nookia: Gå til dagen og legg til ny dagsnotat og velg 'Bursdag' så blir du spurt om navn og fødsels år. Så kan du velge 'ingen alarm', 'lydløs' eller 'med tone' og sette dato den skal varsle hvis du satt på det.

Lenke til kommentar
Er det noe stort problem med å legge dem inn i kalenderen da? Skjønner ikke helt det jeg? Eneste må være at det er lettere å finne igjen hvis noen lurer på det..men du driver vel ikke å blar i det hele tiden? Da kan du legge til 'Notat' på kontakten hvis det er så krise (Nyere Nokiaer kan du ha en notat iallfall).

 

Nookia: Gå til dagen og legg til ny dagsnotat og velg 'Bursdag' så blir du spurt om navn og fødsels år. Så kan du velge 'ingen alarm', 'lydløs' eller 'med tone' og sette dato den skal varsle hvis du satt på det.

Ja, det er et stort problem. Man lagrer helst informasjonen der den hører hjemme.

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...