Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kan jeg bevise at jeg har fått en skade?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en operasjon i 2010, der ble jeg operert under høyre kjeven for å fjerne en fett kule (usikker om den var en tumor men den var ikke farlig selvom den måtte fjernes. Den laa på høyre kinna men legen skjærte gjennom under kjeven for å ikkje lage en stygg "scar" på fjese.

 

Operasjonen gikk fint utenom at jeg kjente en smerte under kjeven på høyre siden. Jeg spurte legen om den snerte kommer til å vare for evighet og han sa nei smerten forsvinner snart. Det gikk noen måneder og kjenner fortsatt smerte, og han sa igjen at smerten kan vare flere måneder til. Jeg brydde ikke meg om den lenger siden jeg trodde på legen så tålte smerten men var så mye vekke fra skolen og jobb pga den smerten som skapte andre problemer inkludert psykiske problemer. Da begynte jeg å skjønne at dette er en skade og så spurte igjen legen og han sa at dette er en skade og vi kan ikke gjøre noe med. Jeg måtte bare godta skaden og prøvde så godt jeg kunne for å leve med den. Btw det jeg mente med lege er en spesialist som var med på operasjonen.

 

Noen år senere fikk jeg vite at det var noe som kalles for npe altså norsk pasientskade erstatning som jeg ikke vist om fra før, altså spesialisten nevnte ikke det til meg. Da søkte jeg om erstatning med en gang. Men fikk avslag pga mangel bevis at jeg var skade. Jeg klagde til pasientskadenemnda og fikk igjen avslag pga mangel av svikt igjen. Så eneste alternativ igjen er å ta saken gjennom domstol, men jeg har ikke råd til det, og det blir ikke frirettshjelp i dette tilfelle.

 

Jeg vet at jeg har skade men desverre så kan jeg ikke bevise den.. eneste som støtter meg er fastlegen min, hun mener at jeg har en skade og fortjene erstatning selvom jeg nevnte henne til npe men hjalp ikke med saken. Jeg husker at jeg hadde en type undersøkelse med en annen spesialist og han skrev til meg en uttalelse som viser at jeg har skade og alle de symptomene og problemene fra skaden men fortsatt de mener at alt jeg har fått var ikke pga skaden derfor fikk jeg avslag...

 

Er det noe håp i saken??? Jeg tenkte å bare betale advokaten en mulig sum for å få en vurdering over saken min og fra den vurdering tenkte jeg å tilby hvem som helst advokat for å ta saken min uten at jeg betaler men får noen prosenter dersom jeg vinner saken. Er det noe mulig??? Hva anbefaler dere meg?? Jeg er desperat og vil ha ertatning for den skaden jeg har fått. Den ødelagt livet mit og syns jeg fortjener erstatning. Pls hjelp..

 

 

Anonymous poster hash: 8c4f6...099

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men da du søkte, sendte du da med en erklæring fra fastlegen din på at det var skade !?

Nei men jeg nevnte i søknaden at jeg kan skaffe slite papir, men de brydde ikke seg om det.. liksom dei snakte ikke om akkurat det..

 

Anonymous poster hash: 8c4f6...099

 

Det skal du drite i egentlig, bare gjør en ny søknad og ta med papirene denne gangen. !!

De kan ikke nekte det legen sier. !! De kan si mye rart UTEN papirer.. så bare gjør det.

Lenke til kommentar

Du må ha papirene i orden før søknad hvertfall, eller så vil jo gud og vær mann søke for litt ekstra feriepenger.

 

Gå Nerve spesialist feks, siden det kan da tenkes at det er en nerveskade som følge av operasjonen.

 

Fast leger har lite peiling på ting de ikke bruker daglig, er jo som regel en stund siden de var på skolen og de er mennesker, og glemmer ting de ikke bruker. Og nerver er et veldig spesial felt. Jeg måtte reise 70 mil for og finne en lege som kunne svare på mine spørsmål, helt oppe i Trondheim.

Lenke til kommentar

Først: Henvend deg til Pasient- og brukerombudet. Der får du gratis juridisk råd om hvordan du kan ta saken videre.

 

Ellers er det slik at pasientskadeerstatning gis når du har hatt, eller forventes å få, et økonomisk tap som følge av en årsakssammenheng mellom feilbehandling og konsekvensen av denne. Smerte og svie, er ikke noe du får dekket gjennom denne ordningen.

Lenke til kommentar

Hei

Først vil jeg si jeg synes det er trist å høre om det du har opplevd, og at du er så mye plaget. Som ansatt hos Norsk pasientskadeerstatning (NPE) kan jeg gi deg litt generell informasjon, slik at du vet hvordan vi behandler klagesaker. Jeg kjenner ikke din sak, så dette gjelder generelt.

 

Du trenger ikke gi oss noen papirer når du søker om erstatning. Vi henter inn all relevant dokumentasjon, som for eksempel uttalelse fra behandlingsstedet og journaler. All dokumentasjon sees på av en saksbehandler hos oss, som henter inn enda mer dokumentasjon hvis det trengs. For å vurdere det medisinske, bruker vi sakkyndige. De har bakgrunn som spesialist på det medisinske området, som vurderer den behandlingen du har fått.

Jeg ser at du allerede har hatt saken din hos Pasientskadenemda, men at du skriver at du tenker på å bruke advokat. Vi har en del informasjon på siden vår om bruk av advokat for å hjelpe med en sak. Hvis du vil lese mer om det, finner du det her: https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/Soke-erstatning/Bruk-av-advokat/

Så anbefaler vi alle som har spørsmål – uansett hva det måtte være – å ringe servicesenteret vårt. De har som jobb å svare på alt som har med pasientskade å gjøre. Det er tre veldig hyggelige damer som jobber der, som kan gi deg de svarene du søker. Og skulle de ikke ha svar til deg, setter de deg i kontakt med en person som kan svare.

 

Du kan ringe de på telefonnummer 22 99 45 00 - mellom 08:00 og 15:45 mandag til fredag.

Alt godt,
Hilsen NPE

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

 

Først vil jeg si jeg synes det er trist å høre om det du har opplevd, og at du er så mye plaget. Som ansatt hos Norsk pasientskadeerstatning (NPE) kan jeg gi deg litt generell informasjon, slik at du vet hvordan vi behandler klagesaker. Jeg kjenner ikke din sak, så dette gjelder generelt.

 

Du trenger ikke gi oss noen papirer når du søker om erstatning. Vi henter inn all relevant dokumentasjon, som for eksempel uttalelse fra behandlingsstedet og journaler. All dokumentasjon sees på av en saksbehandler hos oss, som henter inn enda mer dokumentasjon hvis det trengs. For å vurdere det medisinske, bruker vi sakkyndige. De har bakgrunn som spesialist på det medisinske området, som vurderer den behandlingen du har fått.

 

Jeg ser at du allerede har hatt saken din hos Pasientskadenemda, men at du skriver at du tenker på å bruke advokat. Vi har en del informasjon på siden vår om bruk av advokat for å hjelpe med en sak. Hvis du vil lese mer om det, finner du det her: https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/Soke-erstatning/Bruk-av-advokat/

 

Så anbefaler vi alle som har spørsmål – uansett hva det måtte være – å ringe servicesenteret vårt. De har som jobb å svare på alt som har med pasientskade å gjøre. Det er tre veldig hyggelige damer som jobber der, som kan gi deg de svarene du søker. Og skulle de ikke ha svar til deg, setter de deg i kontakt med en person som kan svare.

 

Du kan ringe de på telefonnummer 22 99 45 00 - mellom 08:00 og 15:45 mandag til fredag.

 

Alt godt,

Hilsen NPE

Jeg kan ikke bevise skaden og har ikke råd å dekke advokat utgifter, blir det ikke andre alernativer?

 

Uansett hva jeg skrev på søknaden, trodde dere aldri på meg. Det eneste svar jeg har fått at alt plager jeg har var ikke pga operasjon og det skjedde ikke noe feil i operasjonen. Så hva er vitsen å søke erstatning når dere finner på unskyldninger hele tida.

 

Anonymous poster hash: 8c4f6...099

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...