Gå til innhold

Still spørsmål til en troende


Anbefalte innlegg

 

Det jeg forsøkte å få frem med bibel sitatene var at Jesus omtalte satan som denne verdens hersker ikke gud.

så da er det også denne verdens hersker som er skyld i all ondskapen ikke gud.

Så du sier altså at du tror at Gud IKKE er allmektig og at Satan (for tiden) har større makt enn Gud her på jorda, og at all urettferdig lidelse vi ser er mot Guds vilje, men at Gud ikke er i stand til å gjøre noe med det?

 

Eller misforstår jeg?

 

Guds styre er blitt utfordret og det er blitt reist ett stridsspørsmål. Vi er skapt med fri vilje men valgte å forlate guds styre og gud lar oss styre oss selv med alt det fører til.  satan lokket eva med "bli som  gud og kjenne godt og ondt" og de valgte  da og forlate gud og bli med på satans opprør. Når slangen (satan) sier "har han (Gud) virkelig sakt at dere ikke får spise av et hver tre i hagen" antyder han at det var utrolig og det var unødvendige regler. Og ved å spise av treet velger de å gjøre opprør mor gud.

Om du ser på job så sa satan han kun tjente gud for egen vinning. men satan fikk prøve job  og "røre ved alt han har,"  men job forble trofast. Det samme gjelder alle mennesker, vi må vise at vi vil tjene Gud selv under prøvelser. 

Så svaret blir da: gud har all makt men lar satan(villeder hele den bebodde jord) og mennesker styre for å vise at de trenger guds styre.

 

Åpenbaringen 13: 1, 2villdyret med sju hoder og ti horn(menneskes styre) får ’sin makt og sin trone og sin myndighet’ fra dragen, Satan

​Får ikke lest igjennom så det er mulig det ble litt rotete:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette er en side for spørsmål så har jeg et:

Hvorfor er det bare Jehovasvitner som avholder seg fra blod?

Kristus er Lovens ende Ro 10: 4 noe som innebærer at de kristne er «blitt løst fra Loven». Ro 7: 6

Blod blir tatt opp igjen to ganger i APG 15:29 og APG 21:25 så sa gjelder jo den fortsatt:)

Om man lever eller ikke lever etter det som står i bibelen er veldig viktig for meg, som tror på gud.

Så hva kommer det av at andre, som skal leve etter bibelen velger bort denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...