Gå til innhold

[Løst] CDON og retur av bærbar PC


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Håper noen kan hjelpe meg med å lette litt på trykket jeg kjenner på nå.

 

Jeg bestilte en bærbar gaming PC til min sønn fra CDON på søndag. Varen kom merkelig nok raskt frem, på tirsdag samme uke.

 

 

Da vi åpnet esken som maskinen var i, var den også forseglet med to klistremerker. Jeg tok en kniv og løsnet dem forsiktig.

 

 

 

Da sønnen min så at det ikke var den maskinen han skulle ha, la vi den bare pent tilbake i esken. Altså, maskinen er ubrukt men
tatt opp for å se på.

 

 

Sendte fort en mail til CDON, og løpet av 2 dager fikk jeg svar (ja veldig rask kundebehandling)...not.

 

For at returnere varen fri for omkostninger, beder vi dig om benytte den medfølgende returseddel. Hvis du mangler ovenstående, vil vi bede dig at vende tilbage, så vi kan sende dig en returseddel. Returner produktet sammen med en kopi af fakturaen samt et brev, hvori du forklarer hvorfor du returnerer varen til os. Vær opmærksom på, at CDON ikke påtager sig ansvaret forsendelser der forsvinder på vej tilbage til os. Observer, at produktet skal være uanvendt, og eventuel plombering ubrudt. Produktet vil blive kontrolleret for skrammer og ridser, og er produktet ikke i en stand, hvor det kan sælges videre, bliver det sendt retur til dig påny. 

Du vil modtage en e-mail fra os som bekræfter modtagelsen af din forsendelse. Hvis du har bestilt mod faktura, vil denne blive afskrevet, når returforsendelsen modtages. I tilfælde af, at du allerede har betalt fakturaen, kommer vores faktureringsselskab Qliro at kontakte dig angående refundering af beløbet.   

Hvis du har nogen spørgsmål, så skriv endelig igen.

 

God dag.  

Med vennlig hilsen,

Casper

 

 

 

Ok, så det jeg reagerer sterk på er dette " Observer, at produktet skal være uanvendt, og eventuel plombering ubrudt "

 

Har man ikke etter norsk lov rett til å undersøke varen v/netthandel?

 

Varen ble returnert i dag, onsdag samme uke m/kvittering fra posten.

 

 

Nå får jeg jo bare håpe at dette går i orden, men noe merkelig tilbakemeldig. Hva tenker dere om dette? Og hvilke paragrafer/lover kan
jeg eventuelt henvise til skulle jeg få problemer?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke denne plomberingen de snakker om. PC og mobiler kan tas i bruk og likevel brukes angreretten på. At du har brutt forseglingen på emballasje skulle bare mangle. De fleste pakker fort opp og studerer ikke esken før de åpner.

 

Plomberingen de snakker om er den som viser at man har skrudd opp pc'en. Dette er heller ikke noe som er ulovlig dersom man f.eks. skal sette inn mer ram/bytte hdd/sdd selv om de fleste bærbare har egne serviceluker for dette.

 

Du har ikke noe å frykte her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke denne plomberingen de snakker om. PC og mobiler kan tas i bruk og likevel brukes angreretten på. At du har brutt forseglingen på emballasje skulle bare mangle. De fleste pakker fort opp og studerer ikke esken før de åpner.

 

Plomberingen de snakker om er den som viser at man har skrudd opp pc'en. Dette er heller ikke noe som er ulovlig dersom man f.eks. skal sette inn mer ram/bytte hdd/sdd selv om de fleste bærbare har egne serviceluker for dette.

 

Du har ikke noe å frykte her.

 

Ok tusen takk for info! :)

 

Er egentlig ikke så glad å handle så dyring ting over nett mtp retur i post osv. 

 

Men da ordner det seg helt sikkert. Leser på nett at cdon har fått mye pepper for dårlig kundebehandling tidligere osv. Så får

håpe dem har skjerpet seg.

 

Takk igjen for svaret :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ok tusen takk for info! :)

 

Er egentlig ikke så glad å handle så dyring ting over nett mtp retur i post osv. 

 

Men da ordner det seg helt sikkert. Leser på nett at cdon har fått mye pepper for dårlig kundebehandling tidligere osv. Så får

håpe dem har skjerpet seg.

 

Takk igjen for svaret :)

 

 

Er i en tilsvarende situasjon nå - fikk du dekket retur også?

Lenke til kommentar

Cdon er litt vanskelig, men hadde selv aldri problemer. Var en gang jeg kjøpte mobil og de sa man ikke kunne bruke mobilen også tilbakestille den til fabrikkinstillinger.

Fikk alikevell pengene tilbake på åpenkjøp. Men man vet jo aldri. Så ville ikke kjøpt dyre ting på cdon\netonnet eller dustinhome.

Men du kan være heldig, verste du må dekke returfrakten. Og du kan risikere pcen blir skadet under frakt, for har den riper\bulker etc kan du fort miste returretten. Eller hvis pcen har recovery partisjon om harddisken går i stykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...