Gå til innhold

3Dmark03


Vanessa

Anbefalte innlegg

2.33Ghz AMD XP med GeForce3 Ti200 klokket fra 175/400 til 240/515

 

3dmark01': 9,000

3dmark03': 1397

 

700Mhz Celeron med Radeon 9800 PRO klokket fra 378/675 til 425/780

 

3dmark01': 4,988

3dmark03': 4,732

 

3dmark03 er i alle fall ubrukelig som system mark... den duger KUN til å teste ytelsen av individuelle skjermkort :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
So? Heller ikke de nye NVIDIA kortene støtter DirectX9. De har alikevel ikke noe dårligere scores. Uansett skal vel ikke en nøytral benchmark være så avhengig av grafikkort at en 5 år gammel Celeron slår den aller nyeste maskinvaren? :dontgetit:

greia med '03 var vel å ekskludere de andre komponentene og teste skjermkortet? <- '01 tok vel cpu en del av æren for scoren..

Lenke til kommentar
So? Heller ikke de nye NVIDIA kortene støtter DirectX9. De har alikevel ikke noe dårligere scores. Uansett skal vel ikke en nøytral benchmark være så avhengig av grafikkort at en 5 år gammel Celeron slår den aller nyeste maskinvaren?  :dontgetit:

greia med '03 var vel å ekskludere de andre komponentene og teste skjermkortet? <- '01 tok vel cpu en del av æren for scoren..

Mener det jeg også. EDIT: leste litt feil...

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Du som starta tråden bør kanskje sette deg litt inn i ting før du starter en tråd. Det stemmer at alle fx korta støtter dx 9. Må helt tilbake til ti4xxx serien for å finne bare dx 8.1 støtte...Men det er såklart en annen ting hvor bra fx korta yter. ;)

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Mener det jeg også. Uansett kan man ikke sammenligne 2001 med 2003 scores. Det blir helt feil.

jeppz... det blir helt feil.. av mange grunner. Men folk fatter liksom ikke hvorfor et gitt skjermkort faller fra 1xxxx til 1xxx poeng når de tester '01 mot '03. mine dx8 kort falt til cirka en tiende del i '03 testene kontra '01.. og det er utelukkende dx9 implementeringa slik jeg har tolket dokumentene jeg har lest rundt '03..

Lenke til kommentar

Jeg sammenligner ikke scores i 01 med 03. Jeg bare prøver bare å demonstrere at 01 er en bedre og mer pålitelig benchmark enn det 03 er. Derfor bør de slutte å bruke 03 i CPU og system tester på review sites. Eller hvertfall gjøre folk klar over problemet. At avhengigheten til skjermkortet i 03 er fullstendig dominerende.

Lenke til kommentar
hvordan argumenterer du denne påstanden? hva når dx9 spillene ruller ut for fullt og folk baserer seg på dx8.x kort? da blir det baluba da...

 

 

Ordla meg litt feil der. Altså, 03 er en utmerket graphic card benchmark, men en utrolig ræva system/cpu benchmark. Kanskje derfor de gav ut PCmark2004 nylig også? :)

 

Det går altså ikke ann å måle en CPU/hovedkort chipsets ytelse i et program som nesten bare tar i betraktning skjermkort. Da kommer alt ned til drivermodenhet og tilfeldigheter og man får et feilaktig bilde av reell ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...