Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mørkerøde tær, hva er det fornoe? Blodsirkulasjon? Varmt vann?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nei, det er lite trolig coby. Det har nok noe med at du dusjer i varmt vann, ikke uvanlig å bli litt rød i ekstremitetene når man er varm.

Forklar meg hvordan jeg enda er rød. Litt mindre dog. Mørkerød.

 

Anonymous poster hash: c6005...7be

Du er varm, kroppen forsøker å kjøle deg ned vha. blodet. Blod er som du vet rødt, er ikke verre en det.
Lenke til kommentar

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Erythromelalgia

 

Dette blir bare ren gjetting egentlig. Ta deg en tur til legen du, det er nok smart. Du har dessuten ikke lagt ved noen bilder, så det blir utrolig vanskelig selv for en lege å fjerndiagnostisere deg :)

 

Anonymous poster hash: 7116e...f9e

Fint om du ikke skremmer gutten med sjeldne sykdommer, det er noe han virkelig ikke trenger å høre.
Lenke til kommentar

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Erythromelalgia

 

Dette blir bare ren gjetting egentlig. Ta deg en tur til legen du, det er nok smart. Du har dessuten ikke lagt ved noen bilder, så det blir utrolig vanskelig selv for en lege å fjerndiagnostisere deg :)

 

Anonymous poster hash: 7116e...f9e

Nei.

 

Har ingen smerter som er vanlig ved det der.

 

Anonymous poster hash: c6005...7be

Lenke til kommentar

Om du leser wikien grundig, så ser du at det finnes smerteløse tilfeller også. Snakk med legen din du om hva det kan være som du sliter med. Poenget var ikke å forsøke å lure deg til å tro at du har akkurat denne lidelsen, men snarere å vise hvor mange rare sykdommer som finnes der ute. Du har fremdeles ikke postet noen bilder av føttene dine, så hvordan skal noen medisinsk kyndige i det hele tatt kunne hjelpe i denne tråden? En bortkastet tråd så langt ihvertfall. Men du kan jo forbedre på dette.



Anonymous poster hash: 7116e...f9e
Lenke til kommentar

 

Om du leser wikien grundig, så ser du at det finnes smerteløse tilfeller også. Snakk med legen din du om hva det kan være som du sliter med. Poenget var ikke å forsøke å lure deg til å tro at du har akkurat denne lidelsen, men snarere å vise hvor mange rare sykdommer som finnes der ute. Du har fremdeles ikke postet noen bilder av føttene dine, så hvordan skal noen medisinsk kyndige i det hele tatt kunne hjelpe i denne tråden? En bortkastet tråd så langt ihvertfall. Men du kan jo forbedre på dette.

 

Anonymous poster hash: 7116e...f9e

Se bilde ovenfor.

Lenke til kommentar

Bilde.

 

Når jeg masserer fingrene så forsvinner det og kommer tilbake igjen etter 10 min. Blodsirkulasjon?

 

Beklager uttalelsen om bildemangel, du kom 2 minutter i forkjøpet, mens jeg skrev forrige innlegg. Håper noen på forumet kan veilede deg videre. Men, hva slags frykt har du for legene om du har noen? Det kunne være en ting som kanskje enkelte kan hjelpe deg videre med, dersom du skulle tenkes å frykte for å møte leger da. Bilder hjelper litt, men en lege som kan møte deg og dine symptomer gjør nok en enda bedre jobb.

 

Anonymous poster hash: 7116e...f9e

Lenke til kommentar

Det var jo snakk om å miste noe tungt på tærne så de ble hovne og blåaktige og det går over av seg selv som et vanlig blåmerke. Kan ta en uke eller to, men man ser forbedring hver dag. Siden det har skjedd tilfeldig på deg og har vært sånn såppas lenge så ville jeg fått det sjekket.

Lenke til kommentar

Bilde.

 

Når jeg masserer fingrene så forsvinner det og kommer tilbake igjen etter 10 min. Blodsirkulasjon?

 

Du forteller at det tar ca. 10 min før rødfargen kommer tilbake igjen. Det høres ikke helt bra ut. Jeg vil anbefale å besøke lege. Uten at du skal ta sorgene på forskudd, så ville jeg ikke ventet for lenge med å få det vurdert.

 

Jeg synes at Soseks sin skremsel med vevsdød (nekrose) er kanskje å dra det litt langt. Men man kan jo aldri vite når det kommer til blodsirkulasjonen.

 

Er dette noe som kun viste seg i dag, den rødheten, eller er det noe du har gått med en stund?

 

Anonymous poster hash: 7116e...f9e

Lenke til kommentar

 

Bilde.

 

Når jeg masserer fingrene så forsvinner det og kommer tilbake igjen etter 10 min. Blodsirkulasjon?

Du forteller at det tar ca. 10 min før rødfargen kommer tilbake igjen. Det høres ikke helt bra ut. Jeg vil anbefale å besøke lege. Uten at du skal ta sorgene på forskudd, så ville jeg ikke ventet for lenge med å få det vurdert.

 

Jeg synes at Soseks sin skremsel med vevsdød (nekrose) er kanskje å dra det litt langt. Men man kan jo aldri vite når det kommer til blodsirkulasjonen.

 

Er dette noe som kun viste seg i dag, den rødheten, eller er det noe du har gått med en stund?

 

Anonymous poster hash: 7116e...f9e

Jeg hadde det ifjor i april også, og siden da har jeg ikke hart noen symptomer osv. Hadde jeg det du sier så hadde jeg vel hatt andre betydelig smerter på så lang tid.

 

Jeg tenker at dårlig blodsirkulasjon pga lite fysisk aktiv kan være en årsak? Når jeg drev med fotball så fikk jeg aldri det der? Prøvde meg på planken i 1 min, ble litt svett, og fargen ble svært mindre.

 

Absolutt ingen smerter osv som er vanlig ved de tilstandene soreks nevner og spesielt siden jeg hadde det ifjor og.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Jeg synes legen din bør spandere på deg en ordentlig legesjekk, og ikke bare fortelle deg at du bør gå noen uker å se det an. Legebesøk vil jeg si at er førsteprioritet. Ellers kan en jo begynne å tenke om det er enkle ting som kan være nyttige dersom det er snakk om mangel på blodsirkulasjon. Men, jeg har ikke greie på dette slik en lege har. Jeg tipper at det du beskriver er symptom på et eller annet, men klarer ikke å hjelpe deg mer på hva det kan være. Bladet i fra treet Ginkgo Biloba f.eks. vil hjelpe å åpne kapillærene, men det kan ha bivirkning som gjør at du blør litt lettere dersom du skjærer deg. Det er som regel alltid en bieffekt av slike ting og medisiner. Men leger gir jo medisiner over en lav sko, og dersom problemene dine er større enn bivirkninger så hvorfor ikke prøve det ut.

 

Litt fysisk fostring er aldri feil. Og det er ikke viktig hva du gjør, bare det at du gjør litt av noe. Da blir det enklere å fortsette med det, istedetfor å gi opp fordi det var for vanskelig.



Anonymous poster hash: 7116e...f9e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...