Gå til innhold

TEST: Fujifilm X-T20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da venter vi bare på test av X-E3 , GFX50s og G9

 

G9 kommer nok ganske kort tid etter nyttår, har den inne nå. GFX50s kommer nok ikke (selv om jeg personlig gjerne skulle lekt med det :p ), og jeg tviler dessverre litt på at vi tar inn X-E3 siden det er så små forskjeller på den og X-T20 at vi i stor grad føler at vi ved behov kan uttale oss om det ut fra erfaringene med X-T20 samt spesifikasjonsforskjellene.

Lenke til kommentar

En og annen gang dukker opp usedvanlige kamera og da sikter jeg til Samsung NX 500 ! 502 gram pur bildekvalitet til så lav pris at modellen forsvant innen ett halvår og lite reklame omkring produktet som burde ha kostet det doble i forhold til markedet for øvrig.Veldig god bildekvalitet allerede med kit objektivet og som utskjemt med fullformater av god kvalitet og ivrig bruker ble jeg utrolig imponert av halvkiloet med APS c sensor som tar til forveksling like gode bilder som fullformatene til tredobbel pris også hva objektivene angår Rett og slett for billig og for godt apparat så Samsung måtte trekke tilbake sitt utrolige 28 mp aps c m uhd 30 fps av ypperste kvalitet og en vekt droner flest makter å dra 15-20 minutt. .Leit at slike forbrukervennlige forseelser er så sjeldne !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En og annen gang dukker opp usedvanlige kamera og da sikter jeg til Samsung NX 500 ! ......

 

NX1 og til en viss grad NX500 var de to første kameraene fra Samsung som virkelig var konkurransedyktige. Det var synd at Samsung trakk seg fra kameramarkedet når de endelig hadde fått til noe som var virkelig bra, men når de først skulle gi opp var det bedre at de gjorde det da enn å lure flere kunder inn i sitt system. Det hadde også gjort seg hvis de hadde sagt fra at det var slutt på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar

NX1 var grisebra, og optikken var heller ikke verst, så det var skikkelig synd at Samsung trakk seg fra fotomarkedet når de endelig hadde fått til noe konkurransedyktig.

 

NX1 og Canon EOS 7D MkII ble lansert samtidig, og der 7D2 skulle være Canons store fartsmonster, tok NX1 fullstendig kraften fra det! 15 bilder i sekundet, med full autofokus, og målt i megapiksler per sekund hadde NX1 det DOBBELTE av 7D2. Canon ble der forlatt blødende i støvet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kameraet siden det kom, og har et par viktige kommentarer til artikkelen:

 

 

men vi savner litt å kunne bruke berøringsskjermen til å flytte fokuspunktet mens vi ser i den elektroniske søkeren

Dette kom i siste firmware-oppgradering!

 

 

 

er det ikke egne modi for sport,  landskap, portrett og så videre her

Jo, det er det hvis du tar den lille armen som stikker ut av lukkerhjulet til "Auto". Da har du mange motivprogrammer å velge i! (med fronthjulet)

 

Ellers er jeg uenig med at dette er kamera for de med moderate krav, jeg har holdt på med foto i 35 år, og har blitt virkelig overrasket over ytelsen på denne!! Har man store krav velger man selvsagt X-T2, men dette er over 80% til halve prisen! Har brukt den hardt på bryllup, konserter, sport og alt mulig, og den gir ekstremt bra resultater stort sett!

Autofokusen er klart dårligere enn mine fullformat Nikon i svakt lys, og ISO-ytelsen. Men den har totalt erstattet speilrefleksutstyret på reiser, det er enorm lettelse (også bokstavelig!) å slippe å drasse på det tunge og store utstyret. Nå får jeg en komplett utstyrspakke med 4 objektiver og et lite stativ inni en liten sekk jeg knapt merker. Og som gir knallbra bilder! Detaljnivået med god optikk er virkelig ekstremt bra. Og det er veldig diskrét og lydlyst hvis man vil, perfekt til gatefoto og kirker.

Grepet er minimalt ja, men jeg bruker alltid enten halfcase eller et 3.parts grep med L-plate, da føles den MYE bedre!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...