Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop vil ikke boote til Windows


Anbefalte innlegg

Hei.

Min sønn har en laptop som ikke vil starte Windows lenger.

Ved oppstart kommer det opp "Forbereder automatisk reparasjon", som "fryser" etter noen sekund. 

Har prøvd å starte i Acers gjenopprettingsmodus, men samme her, tekst "please wait", deretter fryser alt etter noen sekund.

Har prøvd gjennopprettingdisk fra Windows, Windows PE osv, alt fryser etter noen sekund. Når jeg søker på nettet etter tilsvarende feil sier alle bruk Windos gjennoppretting osv, men hjelper lite når ingenting Windows vil boote opp..

 

Klarer å boote opp med divere Linux reparasjonsdisker, uten at jeg ser noen måte å løse problemet med å boot til Windows.

Tenkte først at harddisk er røket, men burde da vel få bootet opp med WindowsPE? Ser også disken når jeg booter med Windows, kan bla i den g se filer uten at jeg ser noe opplagt galt..

 

Noen tips hva som kan være galt, og er det mulig å reparere selv eller må den leveres inn?

 

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å boote windows PE eller en linux distro «med den interne disken frakoplet».

OS kan kjøres bare fra cd/dvd eller bare fra flash drive.

Prøv begge deler om den har optisk drive (det kan være feil på intern usb storage kontroller eller porter )

Funker det fint uten intern harddisk tilkoplet er kilden harddisk eller harddisk kontroller eller kabel eller en kombinasjon av disse.

 

 

Det kan faktisk også være feilaktig fingeravtrykksleser,touchpad eller annen perifer sak (sd kort leser , tastatur) . Feil i enkelte av disse kan på enkelte modeller få maskinen til å fryse.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...