Gå til innhold

en ide til å redde jorden fra supernova i fremtiden, jeg har.


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en ide om å redde jorda i fremtiden løsning. det er:

 

om jorda skulle trenge å reddes fra solens død eller andre ting som sorte hull, så kan det jo finnes opp et aparat som kan flytte jorda mot en ny sol, og mens jorda flyttes, så har den et magnetisk beskyttelsesskjold, sån at atmosfæren og oksygenlufta holdes vedlike under flyttinga. da hadde man sluppet å lete etter et nytt solsystem, å bare funnet en ny ung sol å sette jorda i bane rundt og slippe romraketter og hadde sluppet å bygge nye byggninger på andre planeter. var ikke det en god fremtids ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så langt frem i tid at jorda mest sannsynlig er ubrukelig alikevel. Hvis man tenker praktisk så krever det så mye energi og ressurser å flytte jorda at vi måtte høstet inn hele solsystemet vårt og mer til så det er mer fornuftig å bruke romskip.

 

Jeg har hørt den ideèn før, i tegneserier og fra barn under 10 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så langt frem i tid at jorda mest sannsynlig er ubrukelig alikevel. Hvis man tenker praktisk så krever det så mye energi og ressurser å flytte jorda at vi måtte høstet inn hele solsystemet vårt og mer til så det er mer fornuftig å bruke romskip.

 

Jeg har hørt den ideèn før, i tegneserier og fra barn under 10 år.

ok. jeg fikk bare ideen opp i hodet mitt. jeg sendte ideen til Ødegård og Nrk. jeg trodde det var en bra ide.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker litt praktisk; Hvordan skal vi klare å flytte jorda?

jeg tenkte med en diger maskin som dytter jorda med magnetisk kraft minuskraft. jorda er jo full av magnetiske stein. hviss maskinen bruker minus mot minus på magneten i jorda, så flyttes jorda når maskjinen bruker rakettene sine til å flytte jorda uten å toutche jordas overflate.

Endret av Unusual Autistic
Lenke til kommentar

Apropo om å snakke praktisk, la oss tenke tanken om den dagen jorda er fremme. Da får vi bare den ene sjangsen i sette jorda i bane rundt nye sola. Hva om det mislykkes? :hmm:

 

Hvis det er mulig å fly jorda rundt på den måten så ville jeg blitt forbauset hvis vi bare fikk en sjanse til å fikse på banen rundt den nye sola. Ting er nok bedre gjennomtenkt enn som så :whistle:

Lenke til kommentar

 

Apropo om å snakke praktisk, la oss tenke tanken om den dagen jorda er fremme. Da får vi bare den ene sjangsen i sette jorda i bane rundt nye sola. Hva om det mislykkes? :hmm:

 

Hvis det er mulig å fly jorda rundt på den måten så ville jeg blitt forbauset hvis vi bare fikk en sjanse til å fikse på banen rundt den nye sola. Ting er nok bedre gjennomtenkt enn som så :whistle:

 

Kansje, hvem vet. Det er noe man ikke kan hviete med helt sikkerhet, hvor godt gjennomtenkt det egentlig er.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Apropo om å snakke praktisk, la oss tenke tanken om den dagen jorda er fremme. Da får vi bare den ene sjangsen i sette jorda i bane rundt nye sola. Hva om det mislykkes? :hmm:

 

 

Hvis det er mulig å fly jorda rundt på den måten så ville jeg blitt forbauset hvis vi bare fikk en sjanse til å fikse på banen rundt den nye sola. Ting er nok bedre gjennomtenkt enn som så :whistle:

da kan man jo leve uten sol, med sån kunstig molekyl evig oppvarming i jordas kjerne, varmere enn den massen vi har nå i jordas kjerne. da kan jo jorda bli som et romskip, sån at man slipper å lage masse romskip, og da kan jorda bare flyttes, om en astroide eller sort hull kommer for nær og truer.

Lenke til kommentar

 

 

Apropo om å snakke praktisk, la oss tenke tanken om den dagen jorda er fremme. Da får vi bare den ene sjangsen i sette jorda i bane rundt nye sola. Hva om det mislykkes? :hmm:

 

Hvis det er mulig å fly jorda rundt på den måten så ville jeg blitt forbauset hvis vi bare fikk en sjanse til å fikse på banen rundt den nye sola. Ting er nok bedre gjennomtenkt enn som så :whistle:

da kan man jo leve uten sol, med sån kunstig molekyl evig oppvarming i jordas kjerne, varmere enn den massen vi har nå i jordas kjerne. da kan jo jorda bli som et romskip, sån at man slipper å lage masse romskip, og da kan jorda bare flyttes, om en astroide eller sort hull kommer for nær og truer.

 

Hvor mange år tror du det vil ta i å bygge om jorden til en "romskip"? Jeg vil tenke at det vil ta herrens mange år. :hmm: Da vil det kansje, hvem vet, at man aldri når å flytte jorda før det er for sent.

Lenke til kommentar

Ja, men ideèn baserer seg da på hva fremtiden vil vise og for alt vi vet så kan vi teleportere om 500 år så ideèn din ikke er vits å prøve på.

jo, for plutselig er det den eneste utveien, og at ingeniørene bør planlegge og bygge, før det blirfor sent.

 

Jeg vil at vi skal prøve og planlegge ting, det driver ting fremover. Det som ikke kommer til å bli drevet fremover er den svære ballen vi lever på.

Lenke til kommentar

 

Blir vel litt kaldt her i de 567 millioner år flyttingen pågår? Holder ikke med svenske kinaputter..

hviss det blir kaldt under flyttingen, kan det lages en uendelig energi-molekyl juksesol, som varmer opp bakken fra innsiden.

 

 

Plantene vil da dø mens flyttingen pågår, fordi de ikke får lys til fotosyntesen. Du snakker jo som om det er varmekabler som vedlikeholder temperaturen på jordskorpen, slik at også atmosfæren får en behagelig temperatur. Jeg tror på tross av mangel på sollys at det blir uutholdelig varmt på bakkenivå, da du skal varme opp flyktig luft. En kan tenke seg at det blir litt som på badeværelset hjemme.

 

Bare tenk deg at du var en maur, edderkopp i størrelse på dette gulvet, med den intense varmen. Ikke bare hadde du tørket ut, men jeg tror blodet ditt ville krøpet over grensen på 40 grader Celcius, der proteinstrukturene i kroppen ville få varig endring (du blir kokt sakte).

 

En annen stor greie er at det ser ut til at du har misforstått hvilke krefter du har med å gjøre. Selvsagt er det noe krefter i magneter, men her snakker en altså om tyngdekrefter.

 

Her er et lite, men likevel gigantisk dilemma for forflytningen din. Vår jordklode og måne er i perfekt samstemming med "det andre" av sol, planeter, kuiperbeltet og posisjon i melkeveien. Rotasjonen på jorden vil sannsynligvis påvirkes/avta (tror jeg) og månen er så mye viktigere for livet enn hva folk greier å begripe. Månen vil da enten forlate oss relativt raskt, eller den vil ramle ned i hode på oss, med de gigantisk jordskorpesprekker og tsunamieskvulp det medfører. Det er bare innledningvis at vil skje, men så vil strømmene mellom havbunn og havoverflate stoppe opp, da disse er påvirket av månen. Du vil få stillestående vann. Dessuten så er solens oppvarming med på det samme opplegget, bare her påvirkes også i stor grad alt du kjenner til om været. Det vil få uante konsekvenser for klimaet.

 

Idéen er så syk, og infløkt at du aldri vil greie å regne deg til hvordan du skal greie å løse det. Og jeg har kun sannsynligvis skrapt i overflaten av de problemene vi ville ha møtt på. Her er forresten en oversikt over de forskjellige kreftene som de har funnet i kvantefysikken:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Fundamental_interaction

 

 

post-30484-0-19709700-1513600519_thumb.jpg

 

 

post-30484-0-19709700-1513600519.jpg

 

 

Legg merke til at det er tyngdekreftene som virker på masse eller energi  :)

Disse kreftene skal du først overvinne for å slippe fri i fra solen og i fra Jupiter og andre himmellegemer.

 

Tiden som du er kjent med ville også ha endret seg, fordi tiden er knyttet til rommet. Du forflytter deg jo, så da påvirkes tiden enten du vil eller ei. Selv om dette virker triviellt og mindre viktig ut for deg, så kan det likevel skape dilemmaer for kalkulasjonene dine. Da tid ofte er en viktig komponent i mange fysikkformler. Så du står plutselig med unøyaktigheter på hva tiden er for noe, også skal du regne på dette med fart også mye annet. Det kan bli en nøtt.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...