Gå til innhold

Luksusproblem: Flytte til utlandet, men hvor?


MellomAlt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har besøkt La Gomera og var akkurat 1 uke på La Palma og skjønner at folk kan like seg der, men selv ville jeg nok valgt et sted med mer akseptabel badetemperatur i sjøen.

 

Jeg kan ikke svømme. Så strandliv er ikke så viktig for meg. 

 

Reiser til Malaga om litt over en uke. Ser Norwegian har råbillige billetter fra Malaga til Tenerife. Kanskje jeg skulle tatt meg en tur. 

 

Men jeg er ekstremt skeptisk til turistplasser og såkalte charterparadiser. Kombinasjonen kjøttkaker og dårlig tapas med kunstig gjestfrihet fra lokale som er avhengig av turistene som har infisert deres kultur og land. Føler meg som en arrogant hvit inntrenger med lommeboka limt på panna med "se på meg, du kan få en del av mine euro - du er avhengig av nettopp meg" -look.

 

Ja, jeg generaliserer. Jeg besøkte en turistplass i Tyrkia EN gang, og har aldri mistrives så sterkt noen gang før som jeg gjorde der.

 

Men jeg MÅ jo ikke oppholde meg på turistplassene selv om jeg drar til Tenerife, jeg bør jo få bukt med denne tåpelige holdningen jeg har. Kanskje jeg skal bare ta den HELT ut med sokker i sandalene, I <3 Tenerife tskjorter, kebab i hånda og Postgirobygget i hjernen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...