Gå til innhold

SAMLETEST: De fire flaggskipene med aktiv støydemping: Dette er det beste for akkurat deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at dere ikke gidder å breake px headsettet. Det gjør hele testen helt meningsløs

 

Det alle beskriver er nøyaktig de symptomene man opplever før det spilt inn. Jeg eier både sony sin wh-1000mx2, beoplay h9 og px så jeg er ikke spesielt subjektiv her. Selv om jeg har betalt mer for h9 så er lyden langt å foretrekke på px. Jeg trodde ikke noe på det med å spille inn headsett da de fortalt meg det i butikken men gjett om jeg ble overrasket. Du må bare smøre deg med tålmodighet og bruke 15-30 timer før det gir en ordentlig lyd på dette settet. Gjett om det er verdt det. Sony er tight og fin men litt vel simplifisert. Og h9 har en nydelig soundstage hvor virkelig hver stemme og instrument kommer frem men det som trekker ned er at lyden er veldig polert og nærmest pyntet på. Les the verge sin anmeldelse med tittel it’s complicated som beskriver dette veldig godt. Jeg mener px har et veldig flott og rikt lydbilde hvor den er langt rikere en. Sony og langt mer sprettent og levende enn h9. Nettavisen side 3 hadde en veldig god beskrivelse av lyden på px. De hadde dessverre hatt noen problemer med noen defekte headsett men lyden var de veldig klar på

 

Min favoritt til hverdags bruk med lite støy rundt er beoplay h6 kombinert med DragonFly red dac

 

Med noen veldig få unntak er også alle andre anmeldere enige i dette.

Lenke til kommentar

 

Forstår iallfall ikke de som kjøper Bose QC35. Er ekstremt dårlig og lite engasjerende lyd i disse sammenlignet med Sony.

syntes det er upåklagelig lyd i Q35, lydkvalitetet er langt ifra "middels" bør hvertfall ha god og så Sonys på meget god

 

Har du prøvd Sony og Bose side om side? Bose er helt frustrerende kjedelig å lytte til. :p Innestengt og snevert lydbilde. Nå er jeg litt bortskjemt ved å ha Beyerdynamic DT 770 Pro som fast kompanjong. Skulle jeg hatt trådløse hodetelefoner kunne jeg aldri tatt steget ned til Bose. Sony derimot funker. :) 

 

Synes ærlig talt Jabra Move er på nivå med Bose, og den koster 499. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Synd at dere ikke gidder å breake px headsettet. Det gjør hele testen helt meningsløs

 

Det alle beskriver er nøyaktig de symptomene man opplever før det spilt inn. Jeg eier både sony sin wh-1000mx2, beoplay h9 og px så jeg er ikke spesielt subjektiv her. Selv om jeg har betalt mer for h9 så er lyden langt å foretrekke på px. Jeg trodde ikke noe på det med å spille inn headsett da de fortalt meg det i butikken men gjett om jeg ble overrasket. Du må bare smøre deg med tålmodighet og bruke 15-30 timer før det gir en ordentlig lyd på dette settet. Gjett om det er verdt det. Sony er tight og fin men litt vel simplifisert. Og h9 har en nydelig soundstage hvor virkelig hver stemme og instrument kommer frem men det som trekker ned er at lyden er veldig polert og nærmest pyntet på. Les the verge sin anmeldelse med tittel it’s complicated som beskriver dette veldig godt. Jeg mener px har et veldig flott og rikt lydbilde hvor den er langt rikere en. Sony og langt mer sprettent og levende enn h9. Nettavisen side 3 hadde en veldig god beskrivelse av lyden på px. De hadde dessverre hatt noen problemer med noen defekte headsett men lyden var de veldig klar på

 

Min favoritt til hverdags bruk med lite støy rundt er beoplay h6 kombinert med DragonFly red dac

 

Med noen veldig få unntak er også alle andre anmeldere enige i dette.

 

I tillegg så er det litt saueflokk tendens og se at dere alle i samme redaksjon mener akkurat det samme om px og det samme som den anmeldelsen en av dere selv skrev. Sjekk VGTV sin gjennomgang av de samme modellene og ikke minst side 3 hvor de mente at lyden overgikk selv referanse headsett som beyer DT770 og svindyre blue Ella. Det de hadde et issue med var et de første settene de fikk var defekte men med 6 års garanti er ikke det et problem. Sjekk også de aller fleste anmeldelser på nettet som what hifi, head fi, the verge osv så ser dere at dere surrer litt her

Lenke til kommentar

Synd at dere ikke gidder å breake px headsettet. Det gjør hele testen helt meningsløs

 

Det alle beskriver er nøyaktig de symptomene man opplever før det spilt inn. Jeg eier både sony sin wh-1000mx2, beoplay h9 og px så jeg er ikke spesielt subjektiv her. Selv om jeg har betalt mer for h9 så er lyden langt å foretrekke på px. Jeg trodde ikke noe på det med å spille inn headsett da de fortalt meg det i butikken men gjett om jeg ble overrasket. Du må bare smøre deg med tålmodighet og bruke 15-30 timer før det gir en ordentlig lyd på dette settet. Gjett om det er verdt det. Sony er tight og fin men litt vel simplifisert. Og h9 har en nydelig soundstage hvor virkelig hver stemme og instrument kommer frem men det som trekker ned er at lyden er veldig polert og nærmest pyntet på. Les the verge sin anmeldelse med tittel it’s complicated som beskriver dette veldig godt. Jeg mener px har et veldig flott og rikt lydbilde hvor den er langt rikere en. Sony og langt mer sprettent og levende enn h9. Nettavisen side 3 hadde en veldig god beskrivelse av lyden på px. De hadde dessverre hatt noen problemer med noen defekte headsett men lyden var de veldig klar på

 

Min favoritt til hverdags bruk med lite støy rundt er beoplay h6 kombinert med DragonFly red dac

 

Med noen veldig få unntak er også alle andre anmeldere enige i dette.

 

Jeg kan bekrefte at PX er "breaket inn" i massevis. Det ble tømt for batteri to ganger av Ole, som testet det i første omgang, og har vært brukt en god del også etter det. Om det mot formodning skulle åpne seg opp etter hvert, skal vi selvfølgelig skrive det.

 

/Stein Jarle, Tek.no

Lenke til kommentar

 

Synd at dere ikke gidder å breake px headsettet. Det gjør hele testen helt meningsløs

 

Det alle beskriver er nøyaktig de symptomene man opplever før det spilt inn. Jeg eier både sony sin wh-1000mx2, beoplay h9 og px så jeg er ikke spesielt subjektiv her. Selv om jeg har betalt mer for h9 så er lyden langt å foretrekke på px. Jeg trodde ikke noe på det med å spille inn headsett da de fortalt meg det i butikken men gjett om jeg ble overrasket. Du må bare smøre deg med tålmodighet og bruke 15-30 timer før det gir en ordentlig lyd på dette settet. Gjett om det er verdt det. Sony er tight og fin men litt vel simplifisert. Og h9 har en nydelig soundstage hvor virkelig hver stemme og instrument kommer frem men det som trekker ned er at lyden er veldig polert og nærmest pyntet på. Les the verge sin anmeldelse med tittel it’s complicated som beskriver dette veldig godt. Jeg mener px har et veldig flott og rikt lydbilde hvor den er langt rikere en. Sony og langt mer sprettent og levende enn h9. Nettavisen side 3 hadde en veldig god beskrivelse av lyden på px. De hadde dessverre hatt noen problemer med noen defekte headsett men lyden var de veldig klar på

 

Min favoritt til hverdags bruk med lite støy rundt er beoplay h6 kombinert med DragonFly red dac

 

Med noen veldig få unntak er også alle andre anmeldere enige i dette.

 

Jeg kan bekrefte at PX er "breaket inn" i massevis. Det ble tømt for batteri to ganger av Ole, som testet det i første omgang, og har vært brukt en god del også etter det. Om det mot formodning skulle åpne seg opp etter hvert, skal vi selvfølgelig skrive det.

 

/Stein Jarle, Tek.no

Takk for oppklaringen. Det var en av to feilkilder. Da vet vi at dere bare har en litt forenklet og polert smak i motsatt til de aller fleste som kan noe om lyd

Lenke til kommentar

 

 

Synd at dere ikke gidder å breake px headsettet. Det gjør hele testen helt meningsløs

 

Det alle beskriver er nøyaktig de symptomene man opplever før det spilt inn. Jeg eier både sony sin wh-1000mx2, beoplay h9 og px så jeg er ikke spesielt subjektiv her. Selv om jeg har betalt mer for h9 så er lyden langt å foretrekke på px. Jeg trodde ikke noe på det med å spille inn headsett da de fortalt meg det i butikken men gjett om jeg ble overrasket. Du må bare smøre deg med tålmodighet og bruke 15-30 timer før det gir en ordentlig lyd på dette settet. Gjett om det er verdt det. Sony er tight og fin men litt vel simplifisert. Og h9 har en nydelig soundstage hvor virkelig hver stemme og instrument kommer frem men det som trekker ned er at lyden er veldig polert og nærmest pyntet på. Les the verge sin anmeldelse med tittel it’s complicated som beskriver dette veldig godt. Jeg mener px har et veldig flott og rikt lydbilde hvor den er langt rikere en. Sony og langt mer sprettent og levende enn h9. Nettavisen side 3 hadde en veldig god beskrivelse av lyden på px. De hadde dessverre hatt noen problemer med noen defekte headsett men lyden var de veldig klar på

 

Min favoritt til hverdags bruk med lite støy rundt er beoplay h6 kombinert med DragonFly red dac

 

Med noen veldig få unntak er også alle andre anmeldere enige i dette.

 

Jeg kan bekrefte at PX er "breaket inn" i massevis. Det ble tømt for batteri to ganger av Ole, som testet det i første omgang, og har vært brukt en god del også etter det. Om det mot formodning skulle åpne seg opp etter hvert, skal vi selvfølgelig skrive det.

 

/Stein Jarle, Tek.no

Takk for oppklaringen. Det var en av to feilkilder. Da vet vi at dere bare har en litt forenklet og polert smak i motsatt til de aller fleste som kan noe om lyd

1. Hersketeknikk much?

 

2. Jeg kan absolutt skjønne den innvendingen mot at vi skryter av H9, for jeg er aldeles ikke uenig i at de låter litt overpolert for en del typer musikk. Men jeg synes rett og slett ikke PX låter så bra som alle andre skal ha det til - i alle fall ikke det eksemplaret vi har.

 

/Stein Jarle, Tek.no

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig merkelig at dere ikke har med noen fra den produsenten som virkelig kan headset og som har dette som sitt produktområde, Sennheiser.

PXC 550 gav dere 8,5 i en test for ikke lenge siden og skrev bl.a. : "Dog skal det sies at komforten er høy, hvor selskapet kombinerer lav vekt med god polstring, og resultatet er et hodesett som fint kan brukes på lange flyturer."

 

De er også svært gode på telefonsamtaler som jeg ville tro er nyttig for alle brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut ifra vurderingstabellen så er det Sony som er best i tillegg til at de er billigst.

 

 

Hvis ren lydkvalitet er det eneste viktige så er det vel dumt å kjøpe H9?

I følge den tabellen var i hvertfall Sony en klar vinner. Et spørsmål, brukte dere kilder med LDAC til sony? Har mye å si!

Ja, det eneste Sony sine ikke scorer bra er design, som er den desidert mest subjektive delen også, så fargemessig er de de som helt klart er "grønnest" i den tabellen. .

 

Og angående design: kanskje det er annerledes om man bruker headsettet på t-bane til og fra jobb etc, men når jeg er ute å flyr ihvertfall ( som er hvor jeg bruker mine mest) så har design absolutt ingenting å si.  Hvordan de ser ut på hodet når jeg er ute på langdistanseflyvninger kunne jeg brydd meg mindre om=) Til t-bane bruker jeg h.ear EX750BT som henger rundt halsen (uten støydemping, men med Hi-Res støtte), da de er enklere å ta med seg osv.

 

Og helt enig i at de burde også blitt testet sammen med noe som støtter LDAC, enten det er en Xperia-telefon eller Walkman-spiller, når det er en av hovedfunksjonene til klokkene.   For min del ihvertfall har det veldig mye å si, også når jeg testet de mot f.eks QC35 og en annen telefon.

 

Ok dere burde skrevet hvilke som støtter NFC også!

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Synd at dere ikke gidder å breake px headsettet. Det gjør hele testen helt meningsløs

 

Det alle beskriver er nøyaktig de symptomene man opplever før det spilt inn. Jeg eier både sony sin wh-1000mx2, beoplay h9 og px så jeg er ikke spesielt subjektiv her. Selv om jeg har betalt mer for h9 så er lyden langt å foretrekke på px. Jeg trodde ikke noe på det med å spille inn headsett da de fortalt meg det i butikken men gjett om jeg ble overrasket. Du må bare smøre deg med tålmodighet og bruke 15-30 timer før det gir en ordentlig lyd på dette settet. Gjett om det er verdt det. Sony er tight og fin men litt vel simplifisert. Og h9 har en nydelig soundstage hvor virkelig hver stemme og instrument kommer frem men det som trekker ned er at lyden er veldig polert og nærmest pyntet på. Les the verge sin anmeldelse med tittel it’s complicated som beskriver dette veldig godt. Jeg mener px har et veldig flott og rikt lydbilde hvor den er langt rikere en. Sony og langt mer sprettent og levende enn h9. Nettavisen side 3 hadde en veldig god beskrivelse av lyden på px. De hadde dessverre hatt noen problemer med noen defekte headsett men lyden var de veldig klar på

 

Min favoritt til hverdags bruk med lite støy rundt er beoplay h6 kombinert med DragonFly red dac

 

Med noen veldig få unntak er også alle andre anmeldere enige i dette.

 

Jeg kan bekrefte at PX er "breaket inn" i massevis. Det ble tømt for batteri to ganger av Ole, som testet det i første omgang, og har vært brukt en god del også etter det. Om det mot formodning skulle åpne seg opp etter hvert, skal vi selvfølgelig skrive det.

 

/Stein Jarle, Tek.no

Takk for oppklaringen. Det var en av to feilkilder. Da vet vi at dere bare har en litt forenklet og polert smak i motsatt til de aller fleste som kan noe om lyd

1. Hersketeknikk much?

 

2. Jeg kan absolutt skjønne den innvendingen mot at vi skryter av H9, for jeg er aldeles ikke uenig i at de låter litt overpolert for en del typer musikk. Men jeg synes rett og slett ikke PX låter så bra som alle andre skal ha det til - i alle fall ikke det eksemplaret vi har.

 

/Stein Jarle, Tek.no

Takk for kjappe svar og beklager mine breiale svar. Men jeg er rett og slett oppriktig forundret og nysgjerrig. Symptomene dere beskriver er de samme jeg opplevde I starten og det er så veldig rart ikke dere opplever at de forsvinner. Vet ikke om det er hodeform, eller at settet kanskje har en tendens til å forme seg til et hode (det er jo inne ideelt ved videresalg), eller om noen sett ikke er like gode evt at noen trenger lengte innspilling. Jeg elsker dynamikken px hvor man hører innmari godt twang lyden i hvert gitar anslag og lyden et skarptromme slag som dør bort. Veldig synd hvis bw har variasjoner i lyden og at noen sett rett og slett ikke lar seg spille inn

 

Forundret.

Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar og beklager mine breiale svar. Men jeg er rett og slett oppriktig forundret og nysgjerrig. Symptomene dere beskriver er de samme jeg opplevde I starten og det er så veldig rart ikke dere opplever at de forsvinner. Vet ikke om det er hodeform, eller at settet kanskje har en tendens til å forme seg til et hode (det er jo inne ideelt ved videresalg), eller om noen sett ikke er like gode evt at noen trenger lengte innspilling. Jeg elsker dynamikken px hvor man hører innmari godt twang lyden i hvert gitar anslag og lyden et skarptromme slag som dør bort. Veldig synd hvis bw har variasjoner i lyden og at noen sett rett og slett ikke lar seg spille inn

 

Forundret.

 

Ja, det er litt underlig for oss også, for vi kan jo ikke unngå å få med oss at de fleste andre tilsynelatende liker PX veldig godt. Men vi kan ikke unngå å påpeke at ingen av de tre som tester lyd her synes de låter fabelaktig. Det ville i alle fall vært saueflokk-tendenser.

 

Og det faller jo uansett ned på nyanser her, siden vi jo faktisk tester hodetelefoner som alle er påkostede og koster godt over 3000 kroner. Hovedformålet var å guide leserne litt mot hva som passer best for akkurat dem.

 

Og en litt personlig sidenote: Jeg synes PX er direkte vonde å ha på etter rundt 45 minutter med lytting, og dét er ikke noe som skiller seg fra så mange andre anmeldere der ute. Hva synes du om komforten?

Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar og beklager mine breiale svar. Men jeg er rett og slett oppriktig forundret og nysgjerrig. Symptomene dere beskriver er de samme jeg opplevde I starten og det er så veldig rart ikke dere opplever at de forsvinner. Vet ikke om det er hodeform, eller at settet kanskje har en tendens til å forme seg til et hode (det er jo inne ideelt ved videresalg), eller om noen sett ikke er like gode evt at noen trenger lengte innspilling. Jeg elsker dynamikken px hvor man hører innmari godt twang lyden i hvert gitar anslag og lyden et skarptromme slag som dør bort. Veldig synd hvis bw har variasjoner i lyden og at noen sett rett og slett ikke lar seg spille inn

 

Forundret.

 

Ja, det er litt underlig for oss også, for vi kan jo ikke unngå å få med oss at de fleste andre tilsynelatende liker PX veldig godt. Men vi kan ikke unngå å påpeke at ingen av de tre som tester lyd her synes de låter fabelaktig. Det ville i alle fall vært saueflokk-tendenser.

 

Og det faller jo uansett ned på nyanser her, siden vi jo faktisk tester hodetelefoner som alle er påkostede og koster godt over 3000 kroner. Hovedformålet var å guide leserne litt mot hva som passer best for akkurat dem.

 

Og en litt personlig sidenote: Jeg synes PX er direkte vonde å ha på etter rundt 45 minutter med lytting, og dét er ikke noe som skiller seg fra så mange andre anmeldere der ute. Hva synes du om komforten?

 

Her er jeg rett og slett utrolig lite kresen. Svært sjelden at jeg tenker over at et sett på noe måte er ubehagelig. Jeg syns både både beoplay, bose sitter veldig lett og nærmest umerkelig på hodet som er veldig bra. Sony er også behagelige men litt tunge og dinglete. Enig i at px er de som strammer mest så ser helt klart poenget men jeg har tenkt veldig lite over det i hverdagen

Lenke til kommentar

Jeg hører nesten aldri på musikk på farten lengre men koser meg heller med podcasts til og fra jobb eller en kjapp serie eller to på mobilen/nettbrettet når jeg er ute og reiser. 

 

Jeg har eid alle headsettene nevnt i testen (hvorav flere ble returnert på åpent kjøp/angrerett= og min favoritt er fortsatt Bose QC35 fordi den allround leverer det jeg ønsker til daglig bruk; veldig bra støykansellering, høy komfort, multipoint-støtte, bra batteritid og en mikrofon som fungerer brukbart til mobilsamtaler. 

 

Bower Wilkins PX: 

Første gang jeg prøvd Bower Wilkins PX var før de kom i salg i Norge hos Selfridges i London og lyden var da helt grei men noe lukket. De føltes også ikke særlig komfortable med middelmådig støykansellering. Jeg mottok de i midten av november fra Hifiklubben og må si jeg likte headsettet godt i begynnelsen. Lyden syntes jeg fortsatt kunne vært bedre, og da særlig når man hadde maks støykansellering aktivert (flight i appen). Den virket rett og slett litt ullen men om du slår av støykanselleringen så blir den veldig bra. Det jeg virkelig likte med dem var at selv om det blåste ute så ble det ikke mye støy i headsettet pga støykanselleringen ikke vet hvordan den skal håndtere vindlyden. Her har Sony, Bose med flere noe å lære. Komforten var helt grei, jeg har ikke så stort hode men bruker briller og jeg merket at plasseringen på hodet og hvordan brillestengene traff øreputene hadde mye å si for lydkvaliteten og støykanselleringen.

 

Endte opp med å returnere dem på angrerett da mikrofonen var for dårlig ved samtaler og jeg måtte flere ganger ta de av for at den jeg pratet med klaget over at det var umulig å få med seg hva jeg pratet om, selv i roligere omgivelser.

 

B&O H9:

Flott headsett men for dårlig støykansellering for meg som hovedsakelig hører på podcasts. Veldig fint lydbilde, middelmådig mikrofon til mobilsamtaler og fin komfort. Syntes dog volumet kunne vært høyere. Disse returnerte jeg til slutt på åpent kjøp hos Elkjøp.

 

Sony MDR-1000X / MDR-1000XM2:

Har hatt begge disse to modellene men jeg klarte aldri bli overbevist av dem. Tror det må ha vært at øreputene ikke passet helt til ørene mine, de var en av få modeller som jeg har trengt pause fra å ha på hodet etter ca en halvtime. Topp støykansellering og bra lyd hadde de dog, men jeg likte ikke touchkontrollen og mikrofonen var under enhver kritikk om du skulle ha en mobilsamtale i middels støyfulle omgivelser.

 

Sennheiser PXC550:

Flott byggekvalitet, høy komfort (med mindre du har store ører da putene er ikke så store) og bra lyd. Veldig mye bra funksjonalitet; multipoint-støtte, fungere som fullverdig headsett med lyd og mikrofon over USB, fin app med mer. Støykanselleringen på disse gjorde dessverre at jeg ble småkvalm etter en liten stund og det har jeg ikke opplevd med andre modeller, selv ikke Sennheiser Momentum Wireless AE som jeg har eid noen år som man skulle tro har tilsvarende støykanselleringsteknologi. Et annet irritasjonsmoment med dise var en plagsom "bump"-lyd for hvert steg jeg tok når jeg gikk med de på hodet, noe som også skjedde hver gang bilen eller bussen kjørte over en hump av litt størrelse. Det kan godt hende det henger sammen med at brillestengene mine ødela for at øreputene lukket inne ørene skikkelig. 

Om det ikke var for at jeg hadde utfordringer med støykanselleringen ville nok dette vært favorittheadsettet mitt da ingen andre kan levere så god lyd når du skal bruke headsettet til mobilsamtaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...