Gå til innhold

Steam stenger for Bitcoin-betaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Hvorfor har store verdisvinginger noe relevanse? Har ikke Steam automatisk endring av verdi på et spill basert på valutakurser?

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Hvorfor har store verdisvinginger noe relevant? Har ikke Steam automatisk endring av verdi på et spill basert på valutakurser?

 

Om de gjør det vet jeg ikke, men sånn jeg forsto det er verdien så "spretten" at det kan ha skjedd store endringer fra man legger produktet i handlevognen til man betaler. Da må man starte på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Nei det var synd. Jeg holdt på å gi opp på Bitcoin, men så at Steam og mange andre tar det, og tenkte at det var litt kult allikevel. På mange måter er det lettere å kjøpe et spill for bitcoin enn å dra frem kortet og faktisk føle det på brukskontoen. Men må innrømme at det er lett å glemme, og jeg kjøper ikke mange spill uansett. Kommer Microsoft, Expedia og andre til å følge nå...? Da er det vel bare å selge det man har av BTC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

 

Hvorfor har store verdisvinginger noe relevant? Har ikke Steam automatisk endring av verdi på et spill basert på valutakurser?

 

Om de gjør det vet jeg ikke, men sånn jeg forsto det er verdien så "spretten" at det kan ha skjedd store endringer fra man legger produktet i handlevognen til man betaler. Da må man starte på nytt igjen.

I tillegg vil det jo suge litt om man kjøper et spill 400kr i Bitcoin, også koster det plutselig 20% mindre en time senere.

Lenke til kommentar

 

Hva med å sjekke børsene? $17000/BTC er fortsatt i fremtiden. Gjeldende all time high er litt over $15800.

Det stemmer faktisk ikke.

På coinbase som er en av de større markedene så var bitcoin oppe i 18.400 USD klokken 17.28.

 

Den var faktisk oppe i 19.600. På en time gikk bitcoin fra ca 16.000 til 19.600$ - og to minutter etterpå var den 16.000 igjen. Rett etter krasjet Coinbase/Gdax pga stor pågang :)

7.desember må ha vært den villeste dagen i bitcoin sitt liv.

Lenke til kommentar

Hvorfor har store verdisvinginger noe relevanse? Har ikke Steam automatisk endring av verdi på et spill basert på valutakurser?

 

Begrunnelsen var ikke bare at verdien på 'valutaen'(BTC er ingen valuta i mitt syn), men transaksjonskostnadene har vokst langt utover det man kan forvente for slike mindre transaksjoner.

Lenke til kommentar

Hvorfor har store verdisvinginger noe relevanse? Har ikke Steam automatisk endring av verdi på et spill basert på valutakurser?

 

Stabilitet og en viss grad av forutsigbarhet når det gjelder valuater er mye viktigere for store bedrifter enn man skulle tro. Tatt i betraktning hvor usikker verdien til en Bitcoin er på et gitt tidspunkt, er nok å slutte å ta betalt gjennom denne valutaen den mest økonomisk forsvarlige avgjørelsen Steam kan gjøre. Å sitte på store verdier i Bitcoins er utrolig usikkert og upraktisk på lang sikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...