Gå til innhold

Modifisere kabelen til data-vifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel tror jeg har fått tak i noe, ikke helt det jeg ville ha men men, disse er ca. uhh 1.2mm (Inkludert isolasjonen), tror det skal gå bra, skulle egentlig gjerne hatt dem tynnere.

kabel.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har jeg faktisk, et 10 meter nettverks kabel liggende et sted haha.

Men jeg kommer til å lage en test, klippe..lodde..krympestrømpe ... så se åssen det ser ut.

Jeg kommer i tillegg til å ta en vifte jeg ikke bruker å teste den der og se.. jeg har faktisk et lignende lab strømforsyning som jeg kan koble til å se før jeg går rett på de viftene jeg skal modde.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bra jobba

Takk, en spørsmål.. vet ikke om du vet noe om dette men..:

Hvor mye kan en og hver av kontaktene på hovedkortet trekke? (Amper).. dvs. disse Fan kontaktene.

Da jeg testet øverste radiator (3 vifter totalt) , jeg skrudde dem opp til ca. 11,6 volt kun for å teste og høre hvor mye støy det gir.. disse 3 trakk samlet 0.20 amper. Jeg mener jeg leste et sted at hovedkortet kan motta opp til 1 amper ?

Skrevet

Neida, det blir da 3 vifter (Top radiator) --> nummer 1 fan header... 2 vifter (Front radiator) --> nummer 2 fan header + 1 kabinett vifte til egen fan header. totalt 6 vifter. jeg vil da anta totalt kommer opp mot 0.40 - 0.50 amper. !!!

Så jeg regner da med jeg er innenfor.

En annen spørsmål:

Jeg har CPU header + Sys_fan 1/2/3/4 og pump_fan.

Jeg har koblet kabel fra pumpen min til pump_fan

Kan jeg koble viftene på sys_fan ?? Må ikke koble til CPU_header ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...