Gå til innhold

Hvordan få 60 Hz på Philips Ultrawide 34" BDM3490U?


zaaz

Anbefalte innlegg

Oppdaterer innlegget siden jeg endte opp med å kjøpe denne. :) 

 

Digger denne skjermen, det er virkelig enorm forskjell fra min lille 23" jeg hadde før. 

 

Jeg får imidlertid ikke satt opp skjermen med 60 Hz på full oppløsning (se skjermdump). Hvordan får jeg til det? 

 

 

 

post-173058-0-63570800-1512210355_thumb.jpg

Endret av zaaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut hvordan jeg endrer dette manuelt (valgte 3440x1440 og 60 Hz), men fikk da opp meldingen: Den egendefinerte oppløsningen overstiger den maksimale båndbreddekapasiteten. 

 

Googlet litt og fant en ekstra del av meldingen: Systemet har ikke nok minne til å legge til den egendefinerte oppløsningen.

 

Noen med litt over gjennomsnittlig god teknisk kompetanse som kan forklare meg hva jeg ev. kan gjøre? :) 

Lenke til kommentar

Hvilken maskin, cpu og gpu har du. støtter den oppløsningen?

Hvilken type kabel bruker du?

 

Hei, jeg har en Dell Latitude E7240, uten hdmi 2.0 men med mini displayport. Leser nå at det bør gå ved å kjøpe en overgang mellom displayporten til hdmi 2.0. 

 

Denne bør gjøre susen: https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/kabler-og-adaptere/displayport/mini-displayport-til-hdmi/aktiv-adapter-mini-displayport-til-hdmi-p69368 :D 

Endret av zaaz
Lenke til kommentar

 

Hvilken maskin, cpu og gpu har du. støtter den oppløsningen?

Hvilken type kabel bruker du?

Hei, jeg har en Dell Latitude E7240, uten hdmi 2.0 men med mini displayport. Leser nå at det bør gå ved å kjøpe en overgang mellom displayporten til hdmi 2.0.

 

Denne bør gjøre susen: https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/kabler-og-adaptere/displayport/mini-displayport-til-hdmi/aktiv-adapter-mini-displayport-til-hdmi-p69368 :D

Skal være knusende ærlig med deg. Det å kjøre en UW 3440x1440 med en laptop som kun har Intel HD grafikk er ikke noen fullgod løsning. Jeg tror problemet her er laptopen og tvilsomt kabelen. Skal du ha full oppløsning med 60Hz ville jeg vurdert en oppgradering av PC.

 

Det vil iværtfall ikke være til hjelp med en overgang fra mini-DP til HDMI 2.0 når laptopens grafikkprosessor i utgangspunktet ikke støtter HDMI 2.0. En HDMI 2.0 kabel vil ikke hjelpe med mindre hardware og skjerm støtter nevnte kabel.

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilken maskin, cpu og gpu har du. støtter den oppløsningen?

Hvilken type kabel bruker du?

Hei, jeg har en Dell Latitude E7240, uten hdmi 2.0 men med mini displayport. Leser nå at det bør gå ved å kjøpe en overgang mellom displayporten til hdmi 2.0.

 

Denne bør gjøre susen: https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/kabler-og-adaptere/displayport/mini-displayport-til-hdmi/aktiv-adapter-mini-displayport-til-hdmi-p69368 :D

Skal være knusende ærlig med deg. Det å kjøre en UW 3440x1440 med en laptop som kun har Intel HD grafikk er ikke noen fullgod løsning. Jeg tror problemet her er laptopen og tvilsomt kabelen. Skal du ha full oppløsning med 60Hz ville jeg vurdert en oppgradering av PC.

 

Det vil iværtfall ikke være til hjelp med en overgang fra mini-DP til HDMI 2.0 når laptopens grafikkprosessor i utgangspunktet ikke støtter HDMI 2.0. En HDMI 2.0 kabel vil ikke hjelpe med mindre hardware og skjerm støtter nevnte kabel.

 

 

Takk, det tror jeg du har helt rett i og det er det jeg har konkludert med selv. Er nå på utkikk etter mini-PC. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...