Gå til innhold

Fysioterapi


OleVegar

Anbefalte innlegg

Har lenge følt at jeg har kunne tenkt meg en helsefaglig utdanning, men har aldri følt at sykepleie, sosionom, vernepleie osv er helt det rette. 

Jeg har imidlertid lenge tenkt på og vurdert fysioterapi, og skulle egentlig studere det i år, men trakk meg i siste liten da veldig mange hadde advart meg om dårlige vilkår og jobbmuligheter osv. Dette angrer jeg på nå og skulle egentlig ønske at jeg hadde fulgt magefølelsen og startet opp. 

Men jeg vet fremdeles litt lite om hvordan det er for fysioterapeuter nå i 2017 og fremover, og vil derfor høre erfaringer fra andre som kanskje har studert det, har samboer/venner e.l. som har studert det og kan dele litt erfaringer?

Hvordan er jobbmulighetene for fysioterapeuter nå og framover? Hvordan er jobben å være i? 

Hvilke ulike muligheter har man med denne utdanningen? Jeg vil egentlig først og fremst bli ansatt en plass fremfor å starte privat slik som mange andre gjør, men vil gjerne høre litt om muligheter for begge. 

Det som bekymrer meg er å skulle investere en rekke år i en utdannelse for så å stå på målstreken uten en "pokal" AKA jobb. 

Vil også gjerne høre litt om hvordan lønnsspennet er, er det slik at man starter med samme grunnlønn som sykepleiere/vernepleiere og andre med 3-årig helsefag? 

En annen ting jeg tenker litt på er at jeg er ikke en typisk superinteressert treningskar. Altså, jeg digger å trene og holde meg aktiv, være ut i natur og dra til fjells osv, men jeg har aldri vært typen som bor på treningssenteret og løfter vekter. Jeg er litt usikker på om dette vil være et problem, da jeg vet mange tidligere og nåværende idrettsutøvere osv velger å studere fysioterapi. 

Setter pris på om noen vil dele litt tanker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlige vilkår? I privatsektor & statlig virker det veldig greit økonomisk.

 

En annen ting jeg tenker litt på er at jeg er ikke en typisk superinteressert treningskar. Altså, jeg digger å trene og holde meg aktiv, være ut i natur og dra til fjells osv, men jeg har aldri vært typen som bor på treningssenteret og løfter vekter. Jeg er litt usikker på om dette vil være et problem, da jeg vet mange tidligere og nåværende idrettsutøvere osv velger å studere fysioterapi.

Ikke i det hele tatt, er bare positivt at du er aktiv. Min treningspartner som for øvrig er fysioterapeut valgte kampsport istedenfor natur og treningssenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...