Gå til innhold

[Løst] Treng hastighet....tror jeg.


Anbefalte innlegg

Har en pc og en mobil koblet til utleiers router.

Farten på mobilens internett er sånn som det skal (jeg har koblet fra smart nettverksbytte), mens farten på pc'n er gått drastisk ned. Se resultat her (skal være 50/50)

 

6818854449.png

Legger også ved bilde av pingplotters resultat som beskrev problemet til å komme utenfra. Altså det har ikke noe med mine nettverksinnstillinger/drivere på pcn å gjøre. Og da skjønner jeg ingenting. 
Håper dere kan hjelpe.

 

post-437083-0-37467700-1511446498_thumb.png

Endret av DianaJuk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start med det enkleste først.

 

Er PC koblet til nettet med kabel eller trådløst når du tester? Antar trådløst.

 

Hva slags ruter har utleier, og har den WiFi på både 2,4GHz og 5GHz?

 

Er i tilfelle PC koblet til 2,4 eller 5GHz-nettet? Og støtter PCen 5GHz, og har den dekning på det?

 

Stor sjangse for at PCen er koblet til 2,4GHz WiFi, og at forstyrrelser der er årsaken til problemene. I tilfelle, få den over på kabel eller 5GHz WiFi.

 

Pingplotterresultatene forteller såvidt jeg kan se ingenting om hvorfor du får lav nedlastingshastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Start med det enkleste først.

 

Er PC koblet til nettet med kabel eller trådløst når du tester? Antar trådløst.

 

Hva slags ruter har utleier, og har den WiFi på både 2,4GHz og 5GHz?

 

Er i tilfelle PC koblet til 2,4 eller 5GHz-nettet? Og støtter PCen 5GHz, og har den dekning på det?

 

Stor sjangse for at PCen er koblet til 2,4GHz WiFi, og at forstyrrelser der er årsaken til problemene. I tilfelle, få den over på kabel eller 5GHz WiFi.

 

Pingplotterresultatene forteller såvidt jeg kan se ingenting om hvorfor du får lav nedlastingshastighet.

 

 

Takk for svar! Merkelig gikk det over av seg selv. Muligens Ylva var inne i routeren og rota det til. :-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...