Gå til innhold

Tips til valg av trådløst tastatur og mus?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger et nytt sett med trådløst tastatur og mus til laptop. Kjøpte et sett fra Logitech for litt tilbake. Etter råd fra selgeren på El-Kjøp valgte jeg ikke det billigste de hadde, men et til rundt kr 600. Fungerte helt greit i starten, men sliter nå med dårlig signal og dårlig respons. 

 

Tastaturet stopper til tider helt opp å fungere. Selv til vanlig bruk er selvsagt dette uholdbart, men siden jeg skal bruke dette til profesjonell kontorbruk hjemme, trenger jeg nå et skikkelig oppsett, men helst ikke altfor dyrt. ;) 

 

Mus:

 

Vurderer kjøpe Logitech MX Anywhere 2

 

Bruker denne på jobb og er godt fornøyd. Tenker kanskje det kan være en fordel å være vant med samme type mus.

 

Tastatur: 

 

På jobb har jeg noe lignende dette fra Microsoft: 

 

https://www.komplett.no/product/891473/datautstyr/periferiutstyr/mustastatur/tastatur/microsoft-wireless-desktop-3050#

 

Det ideelle med tanke på pris og også kobling (felles USB?) er kanskje et sett? 

 

Takker for eventuelle innspill! :) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg har problemer med å bruke tastatur. Jeg bruker for det mestte Logitech K-520 og lignende- De er forsåvidt bra, men jeg hr noen problemer med fingrene mine. Jeg har for det første aldri lært meg touch.Jeg begynte bare å bruke skrivemaskin da jeg var 13 - i 1943,og de unoter jeg la meg til har vel bare bitt seg fast. Dessuten er venstre hånds lillefinger krokete og sliter med å rekke A.

Langfingeren er også krokete, og når jeg ser på tastingen min så brukes den lite. Krokene skyldes kirurgi. En stygg uvane jeg har er å skrive f.eks jge i sted for jeg. Det er et fenomen som jeg tror går igjen i andre kombinasjoner, men jeg burde hatt et kamera for å avsløre metoden..

 

Men jeg synes tastene er tunge å bruke, de har for lang vandring når de trykkes ned, og krever litt hardere trykk enn jeg er fortrolig med

 

Jeg iurer på om noe jeg har sett på bærbare makiner hadde vært bedre. Det er bredere taster, med lite eller omtrent intet mellomrom mellom tastene. Jeg tar ofte tar med nabotasten når jeg.trykker. "jeg', som brukes mye, blir stadig til jge. Jeg er takknemlig for gode råd og tips om tastaturer og bruk av dem.Jeg  lurer på om jeg ikke noen ganger skriver tastatuer i stedet for tastaturer.

 

Er det noen har som er glupe på dette emnet hører jeg gjerne hva de ha å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...